vraag

Moderator: Aurinĭa

adventrue
Real Name: adventrue
Country: NL The Netherlands (Nederland)

vraag

Postby adventrue » 2011-01-08, 17:02

Ik wil een professor aan universiteit een vraag stellen, en wil graag dat jullie me ervoor corrigeren :

"Aan het koerdische Institut in Parijs heeft men me verteld dat de Bektashi een deel van de Malamatiyya, de Sufi orde van de "weg van de blaam" zijn. Op internet vind ik echter niets daarover. Is er een invloed van de Malamatiyya op de Bektashi, of überhaupt een verbinding of was dit een fout?"

Dank je als er iemand tijd vindt.

Muisje
Real Name: Anne
Country: NL The Netherlands (Nederland)

Re: vraag

Postby Muisje » 2011-01-08, 19:39

adventrue wrote:Ik wil een professor aan de universiteit een vraag stellen, en wil graag dat jullie me ervoor corrigeren :

"Aan het Koerdische Instituut in Parijs heeft men me verteld dat de Bektashi een deel van de Malamatiyya, de Soefi-orde van de "weg van de blaam", zijn. Op internet vind ik echter niets daarover. Is er een invloed van de Malamatiyya op de Bektashi, of überhaupt een verband of was dit een fout?"
Het blijkt dat het in het Nederlands 'Soefi' moet zijn (http://nl.wikipedia.org/wiki/Soefisme), ik had er nog nooit van gehoord, maargoed. Misschien moet die "weg van de blaam" met hoofdletters (Weg van de Blaam), dat weet ik niet en ik kon het ook niet vinden op Google. Is het een officiële naam ervoor?
'Verbinding' is niet fout, maar ik denk dat 'verband' hier beter is, ik weet niet precies waarom. 'Verbinding' is meer letterlijk, misschien.
you either lose your fear
or spend your life
with one foot in the grave
over the rhine - spark

Return to “Dutch (Nederlands)”