Discussion and practice group :)

Moderator:Iván

User avatar
FiliusLunae
Posts:557
Joined:2006-06-21, 1:08
Real Name:Filius Lunae
Gender:male
Location:Berkeley
Country:USUnited States (United States)
Contact:

Postby FiliusLunae » 2007-03-02, 4:21

Christopher, penso que el que dius és correcte.
No recordo on, però vaig llegir una vegada que la gramàtica normativa catalana no recomanava aquest ús del futur perifràstic, «anar a + infinitiu», i que era preferible fer servir simplement el futur per aquest cas. Des de que ho vaig llegir, intento sempre dir el que es considera normatiu, ja que per als que no som catalans, és el més fàcil de estudiar i parlar.
Però, segurament hi ha persones que l'utilitzan de la mateixa manera que en castellà... sense dubte. Ja veurem el que diu en Guillem.

M'agrada l'idea de tenir un tema de discussió. Gracies, Guillem, querío. :-P

~FILIUS
My Hebrew journey in pictures — http://instagram.com/filius_lunae

User avatar
Car
Forum Administrator
Posts:10953
Joined:2002-06-21, 19:24
Real Name:Silvia
Gender:female
Country:DEGermany (Deutschland)
Contact:

Postby Car » 2007-03-02, 8:02

Guillem wrote:
Car wrote:Visc a Alemanya i estudio la gestió de la informació (informàtica? IT?).


Gràcies! Vull dir "information management". No és informàtica (encara que té que veure am l'informàtica - al menys una mica). No és fàcil descriure-ho, perquè hi ha moltes direccions distintas.
Please correct my mistakes!

User avatar
Mornaran
Posts:47
Joined:2005-10-07, 9:03
Real Name:Robert Artero
Gender:male
Location:L'Alcora
Country:ESSpain (España)
Contact:

Postby Mornaran » 2007-03-02, 11:54

La construcció "anar a + infinitiu" té el sentit físic que estaveu dient, és a dir, que si per exemple, "vas a escriure una cosa", realment vol dir que te'n vas a algun lloc a escriure, és a dir, no té el sentit que té en castellà (o fins i tot en anglès "I'm going to write something"). Però (per desgràcia) la majoria de la gent l'utilitza com un futur, almenys a Castelló, a Catalunya no sé ben bé com s'ho faran amb aquesta construcció. Així que si sentiu a algú dir "vaig a fer el que sigui" probablement està usant el sentit que té en castellà, o en altres llengües.
D'altra banda, si algú diguès "vaig a preparar el dinar", seria una frase correcta, ja que probablement el que vol dir és que se'n va a la cuina, i una vegada allí prepararà el dinar. Fixeu-vos que una persona normal hauria dit, probablement, "allí va a preparar el dinar" amb la qual cosa es demostra el que us estava explicant.

I em calle ja, que si no us donaré mal de cap :lol:
Si vis pacem, para bellum
Image
Image
Image

User avatar
Mornaran
Posts:47
Joined:2005-10-07, 9:03
Real Name:Robert Artero
Gender:male
Location:L'Alcora
Country:ESSpain (España)
Contact:

Postby Mornaran » 2007-03-02, 11:59

Car wrote:Gràcies! Vull dir "information management". No és informàtica (encara que té que veure am l'informàtica - al menys una mica). No és fàcil descriure-ho, perquè hi ha moltes direccions distintas.


Mmmm, no sé exactament que serà, a la meva universitat el que hi ha és informàtica de gestió, però aquesta carrera si que és informàtica, la gestió es refereix a gestionar servidors i totes aquestes coses.

Per cert, ara que veig l'error, l'informàtica és incorrecte, ja que no porta l'accent a la primera síl·laba. Cal escriure la informàtica. Recordeu, en català els noms femenins que comencen amb "u" o "i" àtones no s'apostrofen (amb el determinant "la", clar, la resta si que s'apostrofa). Per exemple, la universitat, la informàtica; però, l'illa, l'ungla...
Si vis pacem, para bellum

Image

Image

Image

User avatar
Ivan16
Posts:236
Joined:2007-01-13, 20:22
Gender:male
Country:ESSpain (España)

Postby Ivan16 » 2007-03-03, 23:25

Que raros sóis, no entiendo una patata.
Ελληνικά (Greek) + (Arabic) العربية + Русский (Russian) + Polski (Polish)

User avatar
suavitas
Posts:15
Joined:2007-02-27, 16:22
Gender:female
Location: Jena
Country:DEGermany (Deutschland)

Postby suavitas » 2007-03-04, 8:17

Is there written "I hate Catalan"?????

Si us plau what shall this?
I also dont go to the Spanish forums and post "I hate Spanish".

If you dont like it, please go away OR give reasons why you hate Catalan and maybe we can discuss it and you can change your mind!

But not like this!
A bit of respect please!

User avatar
Mornaran
Posts:47
Joined:2005-10-07, 9:03
Real Name:Robert Artero
Gender:male
Location:L'Alcora
Country:ESSpain (España)
Contact:

Postby Mornaran » 2007-03-04, 9:03

Bé, crec que a aquest individu serà millor no fer-li cas. El típic feixista espanyol. Tampoc m'agrada a mi el castellà i no em planto al fòrum de castellà a dir "Ui, que estranys que sou, no n'entenc res del que dieu".

D'altra banda, allò que deia Suavitas de Girona i el barri jueu, m'ha fet gràcia que estic llegint un llibre (L'atles furtiu, d'Alfred Bosch) i el protagonista (que és jueu) està a Girona, i es posa a parlar sobre el barri jueu (i diu que no té cap desig de anr-hi :lol: )
Si vis pacem, para bellum

Image

Image

Image

User avatar
Guillem
Posts:2771
Joined:2003-11-10, 13:25
Real Name:Guillem
Gender:male
Location:New Cross, London
Country:GBUnited Kingdom (United Kingdom)

Postby Guillem » 2007-03-04, 11:43

Ivan16 wrote:Que raros sóis, no entiendo una patata.

T'he enviat un missatge privat perquè, com a moderador d'aquest fòrum, he estat avisat de certs missatges que la administració del fòrum ha hagut d'eliminar pel seu contingut. Aquí la gent hi ve per aprendre, no per tocar els collons.

Mornaran wrote:D'altra banda, allò que deia Suavitas de Girona i el barri jueu, m'ha fet gràcia que estic llegint un llibre (L'atles furtiu, d'Alfred Bosch) i el protagonista (que és jueu) està a Girona, i es posa a parlar sobre el barri jueu (i diu que no té cap desig de anr-hi :lol: )

Ah, jo sóc part jueu i em va semblar molt maco el lloc eh :P Si Girona fos més gran, potser me n'hi aniria a viure un temps. No he llegit el llibre, està bé?

User avatar
Ivan16
Posts:236
Joined:2007-01-13, 20:22
Gender:male
Country:ESSpain (España)

Postby Ivan16 » 2007-03-04, 11:55

T'he enviat un missatge privat perquè, com a moderador d'aquest fòrum, he estat avisat de certs missatges que la administració del fòrum ha hagut d'eliminar pel seu contingut. Aquí la gent hi ve per aprendre, no per tocar els collons.


1) No entiendo tu lengua bavara.
2) Se te trabó la lengua, vida?
Ελληνικά (Greek) + (Arabic) العربية + Русский (Russian) + Polski (Polish)

User avatar
Psi-Lord
Posts:10081
Joined:2002-08-18, 7:02
Real Name:Marcel Q.
Gender:male
Location:Cândido Mota
Country:BRBrazil (Brasil)
Contact:

Postby Psi-Lord » 2007-03-04, 11:56

Ivan16, get a life. Full stop.
português do Brasil (pt-BR)British English (en-GB) galego (gl) português (pt) •• العربية (ar) български (bg) Cymraeg (cy) Deutsch (de)  r n km.t (egy) español rioplatense (es-AR) 日本語 (ja) 한국어 (ko) lingua Latina (la) ••• Esperanto (eo) (grc) français (fr) (hi) magyar (hu) italiano (it) polski (pl) Türkçe (tr) 普通話 (zh-CN)

User avatar
Guillem
Posts:2771
Joined:2003-11-10, 13:25
Real Name:Guillem
Gender:male
Location:New Cross, London
Country:GBUnited Kingdom (United Kingdom)

Postby Guillem » 2007-03-04, 12:04

Ivan16 wrote:
T'he enviat un missatge privat perquè, com a moderador d'aquest fòrum, he estat avisat de certs missatges que la administració del fòrum ha hagut d'eliminar pel seu contingut. Aquí la gent hi ve per aprendre, no per tocar els collons.


1) No entiendo tu lengua bavara.
2) Se te trabó la lengua, vida?

No hacía falta que te esforzaras tanto, me di cuenta a la primera de tu coeficiente intelectual. Largo.

User avatar
Ivan16
Posts:236
Joined:2007-01-13, 20:22
Gender:male
Country:ESSpain (España)

Postby Ivan16 » 2007-03-04, 19:53

[Offensive post edited by Administrator]
Ελληνικά (Greek) + (Arabic) العربية + Русский (Russian) + Polski (Polish)

User avatar
kalemiye
Posts:4227
Joined:2007-01-12, 19:24
Gender:female
Country:ESSpain (España)

Postby kalemiye » 2007-03-04, 20:11

Ivan16 wrote:[(Quote of) Offensive post edited by Administrator]



¿A qué viene eso? Esto es un foro de idiomas, no de faltarnos el respeto los unos a los otros. Si no te gusta el catalán, simplemente no visites este espacio dedicado a él. Pienso que deberías disculparte, nadie se mete en el foro de astuariano e insulta a los asturianos, ¿y sabes por qué? Porque en estos foros lo que prima es el respeto, y promueve un mayor conocimiento y una mayor cercanía entre hablantes de distintas lenguas, y con tu actitud te alejas mucho de la propuesta de unilang.

Siento escribir en castellano, pero es que aunque os leo en catalán y lo entiendo (me meto por aquí a seguir vuestra discusión ;)), la verdad es que a la hora de escribir se me mezclan mucho las dos lenguas. Os pido disculpas, la próxima vez que escriba intentaré hacerlo en catalán ;).
Not available

User avatar
Ivan16
Posts:236
Joined:2007-01-13, 20:22
Gender:male
Country:ESSpain (España)

Postby Ivan16 » 2007-03-04, 20:24

nadie se mete en el foro de astuariano e insulta a los asturianos, ¿y sabes por qué?


Porque no somos unos faltosos.
Ελληνικά (Greek) + (Arabic) العربية + Русский (Russian) + Polski (Polish)

User avatar
Christophers
Posts:741
Joined:2005-07-06, 6:22
Real Name:Christopher S
Gender:male
Location:The Puget Sound
Country:USUnited States (United States)

Postby Christophers » 2007-03-04, 21:18

Ivan16 wrote:
nadie se mete en el foro de astuariano e insulta a los asturianos, ¿y sabes por qué?


Porque no somos unos faltosos.


[s]¡Viva Cataluña![/s]

Visca Catalunya!

--Chris :-)
Last edited by Christophers on 2007-03-04, 22:15, edited 1 time in total.
Native: English & Tagalog
Advanced: español & français
Intermediate: català & português
Basic: 日本語, Bikol, 한국어, italiano, Ilokano, Cebuano, Kapampangan, русский
Learning: עברית

User avatar
FiliusLunae
Posts:557
Joined:2006-06-21, 1:08
Real Name:Filius Lunae
Gender:male
Location:Berkeley
Country:USUnited States (United States)
Contact:

Postby FiliusLunae » 2007-03-04, 22:06

I jo que pensava que aquest sería un tema de discussió en català. :( Ivan, disculpa que t'escrigui en català, però no sabia que et senties així sobre Catalunya i la llengua pròpia d'allí.

Continuem la discussió, però podríem fer-ho en català, si us plau?

~FILIUS
My Hebrew journey in pictures — http://instagram.com/filius_lunae

User avatar
culúrien
Posts:4742
Joined:2005-07-15, 1:53
Gender:female
Country:USUnited States (United States)

Postby culúrien » 2007-03-04, 22:11

FiliusLunae wrote:I jo que pensava que aquest sería un tema de discussió en català. :( Ivan, disculpa que t'escrigui en català, però no sabia que et senties així sobre Catalunya i la llengua pròpia d'allí.

Continuem la discussió, però podríem fer-ho en català, si us plau?

~FILIUS


O podem ser amics i no tenir gaire arguments :)
استیسی

User avatar
suavitas
Posts:15
Joined:2007-02-27, 16:22
Gender:female
Location: Jena
Country:DEGermany (Deutschland)

Postby suavitas » 2007-03-04, 23:34

hmmm no entenc CAP paraula castellà...i no sé què passa aquí..., però potser és millor per mi que no entenc aquestes frases en castellà :wink:

Coneixeu el www.studivz.de/net/com?? Allà tenim molts grups PRO Catalunya també. Són diuen "català", "Catalunya", "Catalunya is not Spain" :wink: i un grup "katalanisch" té 115 socis :D

I hi ha un grup com és diu "I hate catalan". Són dos estudiants de Erasmus de Alemanya. Odien la llengua catalana perquè la classe a la universitat a Catalunya és en català i no en castellà, la gent parla català.. tot és en català...i aquestes noies parlen nomes castellà. Que trist.. Tja.. "Catalunya is not Spain".
Aquest tema és una mica difícil, però hi ha molts Erasmus-estudiants que no sé Catalunya existeix :(


Un altre tema:
Ara llegeixo un llibre també. "La meva Catalunya" de George Orwell, peró és en alemany ;-) Mein Katalonien


Bona nit! Fins demà!

suavitas

User avatar
Strigo
Posts:4724
Joined:2002-12-27, 13:16
Real Name:Carlos Reyes Barría
Gender:male
Location:La Florida
Country:CLChile (Chile)
Contact:

Postby Strigo » 2007-03-04, 23:56

Ivan16 wrote:
nadie se mete en el foro de astuariano e insulta a los asturianos, ¿y sabes por qué?


Porque no somos unos faltosos.


Realmente no sé qué reacción buscas de las personas : lo más probable es que estés tanteando hasta qué punto puedes llegar sin ser expulsado de este foro. Tus opiniones en contra de la Comunidad Catalana son totalmente innecesarias y la falta de respeto hacia Guillem (que es un gran amigo mío) lo son aún más. Lingüísticamente, el catalán es una lengua tan genuina como la nuestra. Así que te pido el favor (y de toda esta comunidad que no tolera ningún tipo de discriminación) que tus opiniones no crucen la línea de tu boca.

Mi deber de moderador sólo se atañe al foro de música de español: pero cualquier persona puede denunciar tu falta de respeto.
Last edited by Strigo on 2007-03-05, 0:04, edited 1 time in total.

User avatar
suavitas
Posts:15
Joined:2007-02-27, 16:22
Gender:female
Location: Jena
Country:DEGermany (Deutschland)

Postby suavitas » 2007-03-05, 0:00

hääää? Haig estudiar castellà també??? No en vull!!! No avui!! :anger:


Return to “Catalan/Valencian (Català/Valencià)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests