French Study Group

Moderator:JackFrost

User avatar
dEhiN
Posts:6828
Joined:2013-08-18, 2:51
Real Name:David
Gender:male
Location:Toronto
Country:CACanada (Canada)
Contact:
French Study Group

Postby dEhiN » 2018-10-15, 20:02

Hi all, some of us were talking about starting a French Study Group. So far, Vijay and I are in; does anyone else want to join? We are planning to go through Apprendre le français avec TV5Monde, which has lessons broken down by CEFR level. The lessons have videos, however the videos are completely in French. Vijay and I are both at an intermediate level, so if it's only the two of us, then VIjay, I think we should start with B2. Or perhaps B1 even if it's mostly or fully review?

If anyone else wants to join, feel free to. If anyone else who is joining feels strongly about using another resource, let us know and we can decide as a group. So, why don't we plan to start on Sunday, October 21 to give about a week for anyone else to join as well as decide upon which resource to use?

Edit: We have decided to start using the YouTube series French in Action as of November 4.

Weekly Assignments (beginning October 21):
Due October 27: Complete Lessons La maison, Les vêtements, Le travail et la famille, and Vocabulaire : la géographie of Séries d'exercices - A1 débutant of Apprendre le français avec TV5Monde
Due November 3: Choose a resource to work through instead of Apprendre le français avec TV5Monde
Due November 10: Watch Leçon 2 of French in Action
Due November 17: Watch Leçon 3 of French in Action
Due November 24: Watch Leçon 4 of French in Action
Due December 2: Watch Leçon 5 of French in Action

Due December 16: Watch Leçon 6 of French in Action
Native: (en-ca)
Active: (fr)(es)(pt-br)(ta-lk)(mi)(sq)(tl)
Inactive: (de)(ja)(yue)(oj)(id)(hu)(pl)(tr)(hi)(zh)(sv)(ko)(no)(it)(haw)(fy)(nl)(nah)(gl)(ro)(cy)(oc)(an)(sr)(en_old)(got)(sux)(grc)(la)(sgn-us)

vijayjohn
Language Forum Moderator
Posts:27056
Joined:2013-01-10, 8:49
Real Name:Vijay John
Gender:male
Location:Austin, Texas, USA
Country:USUnited States (United States)
Contact:

Re: French Study Group

Postby vijayjohn » 2018-10-15, 20:16

Hot dang, you sure didn't waste any time! :lol:

Honestly, even the A1 things are pretty hard in this course. I mean, the very first line of the very first video listed for A1 is:
Elle est quand même marquante dans le patrimoine namurois.

How much of that do you understand? :P
(Though to be fair, the exercises accompanying the video are much easier and don't really require you to understand a sentence like this).

So I'm okay with starting with anything really. I suggest you take a look if you haven't recently and then pick what to start with. :)

User avatar
dEhiN
Posts:6828
Joined:2013-08-18, 2:51
Real Name:David
Gender:male
Location:Toronto
Country:CACanada (Canada)
Contact:

Re: French Study Group

Postby dEhiN » 2018-10-15, 21:29

I see what you're saying; I did go through the first video of A1 - La maison, and I like it! So let's start with A1? Anything you or I already know will just be review, and anything we don't will be new vocabulary. Plus, I don't know about you, but listening to even just the one video was helpful in improving my comprehension and listening abilities. I still say we wait until October 21 to begin.

I just went through the first exercise - La maison - and it's quite easy and quick. So if we are starting with A1, since there are 29 exercises, what if we did something like 4 exercises a week? That'll take us about 7 weeks per level (or at least just for A1)?
Native: (en-ca)
Active: (fr)(es)(pt-br)(ta-lk)(mi)(sq)(tl)
Inactive: (de)(ja)(yue)(oj)(id)(hu)(pl)(tr)(hi)(zh)(sv)(ko)(no)(it)(haw)(fy)(nl)(nah)(gl)(ro)(cy)(oc)(an)(sr)(en_old)(got)(sux)(grc)(la)(sgn-us)

vijayjohn
Language Forum Moderator
Posts:27056
Joined:2013-01-10, 8:49
Real Name:Vijay John
Gender:male
Location:Austin, Texas, USA
Country:USUnited States (United States)
Contact:

Re: French Study Group

Postby vijayjohn » 2018-10-15, 21:39

I agree with all of this. I think we could basically do one lesson per week since IINM each one is about four exercises anyway.

User avatar
dEhiN
Posts:6828
Joined:2013-08-18, 2:51
Real Name:David
Gender:male
Location:Toronto
Country:CACanada (Canada)
Contact:

Re: French Study Group

Postby dEhiN » 2018-10-15, 21:48

vijayjohn wrote:I agree with all of this. I think we could basically do one lesson per week since IINM each one is about four exercises anyway.

What's IINM? And I made a mistake in my last reply; there are 29 pages worth of lessons for A1, or 174 lessons in total. So what I thought was actually to do four lessons per week, since as you said, each lesson is four exercises and doesn't take long to work through. That'll actually still take us 43.5 weeks, so perhaps we could try something like 6 lessons per week which'll take us 29 weeks? At least for the A1 level? Some of the exercises seem to be about things like the pronunciation of R or É, which tells me that 6 lessons per week probably won't actually be difficult or time-consuming.
Native: (en-ca)
Active: (fr)(es)(pt-br)(ta-lk)(mi)(sq)(tl)
Inactive: (de)(ja)(yue)(oj)(id)(hu)(pl)(tr)(hi)(zh)(sv)(ko)(no)(it)(haw)(fy)(nl)(nah)(gl)(ro)(cy)(oc)(an)(sr)(en_old)(got)(sux)(grc)(la)(sgn-us)

vijayjohn
Language Forum Moderator
Posts:27056
Joined:2013-01-10, 8:49
Real Name:Vijay John
Gender:male
Location:Austin, Texas, USA
Country:USUnited States (United States)
Contact:

Re: French Study Group

Postby vijayjohn » 2018-10-15, 22:11

Okay, let's give it a try!
dEhiN wrote:What's IINM?

If I'm Not Mistaken.

User avatar
Antea
Posts:3954
Joined:2015-08-23, 10:53
Real Name:c
Gender:female

Re: French Study Group

Postby Antea » 2018-10-16, 8:40

Peut-être ce serait une bonne idée si vous écriviez en français, pour vous communiquer dans ce groupe d’études :hmm: . Même si vous faites des fautes, c’est pas grave (moi aussi je fais des fautes quelques fois). Enfin, c’est seulement une idée, hein.

Parfois je pense qu’on devrait se communiquer dans chaque section en utilisant la langue correspondante. Par exemple, pour le groupe d’arabe, en arabe; pour le groupe de français, en francais; por le groupe de sumérien..... :hmm: , Bon, je pense que pour celui là on pourrait faire une exception :lol:

User avatar
dEhiN
Posts:6828
Joined:2013-08-18, 2:51
Real Name:David
Gender:male
Location:Toronto
Country:CACanada (Canada)
Contact:

Re: French Study Group

Postby dEhiN » 2018-10-16, 17:26

Antea wrote:Peut-être ce serait une bonne idée si vous écriviez en français, pour vous communiquer dans ce groupe d’études :hmm: . Même si vous faites des fautes, c’est pas grave (moi aussi je fais des fautes quelques fois). Enfin, c’est seulement une idée, hein.

C'est une bonne idée.

Antea wrote:Parfois je pense qu’on devrait se communiquer dans chaque section en utilisant la langue correspondante. Par exemple, pour le groupe d’arabe, en arabe; pour le groupe de français, en francais; por le groupe de sumérien..... :hmm: , Bon, je pense que pour celui là on pourrait faire une exception :lol:

Je me sens* que pour le groupe de tamoul, c'est un peu difficile pour communiquer en tamoul à cause de mon niveau (et peut-être le niveau de Vijay aussi).

*Dois-je dire "se sentir" ou "ressentir"? J'oublie toujours la différence entre les deux.
Native: (en-ca)
Active: (fr)(es)(pt-br)(ta-lk)(mi)(sq)(tl)
Inactive: (de)(ja)(yue)(oj)(id)(hu)(pl)(tr)(hi)(zh)(sv)(ko)(no)(it)(haw)(fy)(nl)(nah)(gl)(ro)(cy)(oc)(an)(sr)(en_old)(got)(sux)(grc)(la)(sgn-us)

User avatar
Antea
Posts:3954
Joined:2015-08-23, 10:53
Real Name:c
Gender:female

Re: French Study Group

Postby Antea » 2018-10-16, 18:01

dEhiN wrote:*Dois-je dire "se sentir" ou "ressentir"? J'oublie toujours la différence entre les deux.


Je sens que.....
Last edited by Antea on 2018-10-16, 18:18, edited 1 time in total.

User avatar
dEhiN
Posts:6828
Joined:2013-08-18, 2:51
Real Name:David
Gender:male
Location:Toronto
Country:CACanada (Canada)
Contact:

Re: French Study Group

Postby dEhiN » 2018-10-16, 18:06

Antea wrote:
dEhiN wrote:*Dois-je dire "se sentir" ou "ressentir"? J'oublie toujours la différence entre les deux.


Je sens que.....

Vraiment? Mais je pensais que sentir veut dire seulement "to smell"?
Native: (en-ca)
Active: (fr)(es)(pt-br)(ta-lk)(mi)(sq)(tl)
Inactive: (de)(ja)(yue)(oj)(id)(hu)(pl)(tr)(hi)(zh)(sv)(ko)(no)(it)(haw)(fy)(nl)(nah)(gl)(ro)(cy)(oc)(an)(sr)(en_old)(got)(sux)(grc)(la)(sgn-us)

User avatar
Antea
Posts:3954
Joined:2015-08-23, 10:53
Real Name:c
Gender:female

Re: French Study Group

Postby Antea » 2018-10-16, 18:20

dEhiN wrote:La correction de la phrase en entier:

Je sens que pour le groupe de tamoul, ça va être un peu difficile de communiquer en tamoul à cause de mon niveau (et peut-être aussi à cause du niveau de Vijay).

vijayjohn
Language Forum Moderator
Posts:27056
Joined:2013-01-10, 8:49
Real Name:Vijay John
Gender:male
Location:Austin, Texas, USA
Country:USUnited States (United States)
Contact:

Re: French Study Group

Postby vijayjohn » 2018-10-16, 23:47

The reason why people don't use the language that much in the study group itself as far as I understand is because not everyone feels they're at a level where they can even attempt to understand (let alone write) forum posts in French (or any other language). I'd be screwed if I had to write what I was thinking in Kurmanji and Arabic all the time. It would take forever. :P

User avatar
dEhiN
Posts:6828
Joined:2013-08-18, 2:51
Real Name:David
Gender:male
Location:Toronto
Country:CACanada (Canada)
Contact:

Re: French Study Group

Postby dEhiN » 2018-10-17, 13:30

vijayjohn wrote:The reason why people don't use the language that much in the study group itself as far as I understand is because not everyone feels they're at a level where they can even attempt to understand (let alone write) forum posts in French (or any other language). I'd be screwed if I had to write what I was thinking in Kurmanji and Arabic all the time. It would take forever. :P

Oui, c'est vrai, et je le sens aussi avec le français. Mais je suppose qu'on peut essayer d'écrire dans la langue correspondante, même si juste un peu de mots. Par exemple, j'essaie d'écrire merci en tamoul quand j'en me souviens.
Native: (en-ca)
Active: (fr)(es)(pt-br)(ta-lk)(mi)(sq)(tl)
Inactive: (de)(ja)(yue)(oj)(id)(hu)(pl)(tr)(hi)(zh)(sv)(ko)(no)(it)(haw)(fy)(nl)(nah)(gl)(ro)(cy)(oc)(an)(sr)(en_old)(got)(sux)(grc)(la)(sgn-us)

User avatar
Antea
Posts:3954
Joined:2015-08-23, 10:53
Real Name:c
Gender:female

Re: French Study Group

Postby Antea » 2018-10-17, 18:45

Bon, je n’impose rien à personne, hein. Après tout chacun peut s’exprimer dans la langue qu’il préfère. Je comprends très bien que c’est difficile de s’exprimer par écrit si on n’a pas le niveau. Mais, si vous avez des doutes sur l’orthographe, pourquoi pas utiliser GT?

Parfois j’ai l’impression qu’on délaisse l’écrit parce qu’on a peur de se tromper, et c’est dommage. Hier j’étais en train d’écrire des messages en arabe, et c’était terrible, c’était plein de fautes. L’autre personne ne comprenait rien, et c’était parce que je n’écris presque jamais en arabe (j’écoute des vidéos seulement), et donc je ne connais pas bien l’orthographe des mots.
Last edited by Antea on 2018-10-18, 8:35, edited 1 time in total.

vijayjohn
Language Forum Moderator
Posts:27056
Joined:2013-01-10, 8:49
Real Name:Vijay John
Gender:male
Location:Austin, Texas, USA
Country:USUnited States (United States)
Contact:

Re: French Study Group

Postby vijayjohn » 2018-10-18, 5:52

Je n'aime pas tellement GT :P mais je comprends votre point et je pense que je suis d'accord. :) Moi, je peux essayer d'employer plus la langue qu'on étudie dans chaque groupe.

EDIT: Mais pas tellement pour le groupe de sumérien...personne ne le sait parler ! :lol:

User avatar
Acceptance4All:)
Posts:14
Joined:2018-10-20, 21:15

Re: French Study Group

Postby Acceptance4All:) » 2018-10-21, 19:05

Hi Everyone!
I am super excited to have joined this group. Things are pretty crazily busy for me right now. Alors, je suis d'accord avec 4 lesson par semaine. Je n'avais pas encore l'occassion de voir le sample video, pour voir le niveau. Dependant, peut etre c'est tres facile. En tout cas, meme si c'est seulement moi qui travail a cette vitesse, je suis d'accord avec cela. Je peux aussi suivre les discussion. Happy to work and to chat and meet you all. Also, I have yet to create a French keyboard. So please forgive me, my lack of accents Francais.

Merci. 😃
To Thine Own Self Be True. Know Thyself. We each are enough.

vijayjohn
Language Forum Moderator
Posts:27056
Joined:2013-01-10, 8:49
Real Name:Vijay John
Gender:male
Location:Austin, Texas, USA
Country:USUnited States (United States)
Contact:

Re: French Study Group

Postby vijayjohn » 2018-10-21, 19:56

Bienvenue et ravi de te rencontrer aussi !

Tu veux faire quatre leçons par semaine ? :shock: Ou quatre exercices par semaine ?

D'ailleurs, tu peux trouver un clavier pour les accents en cliquant sur « Show virtual keyboard » au-dessus des boutons « Save draft », « Preview » et « Submit ». :)

User avatar
Antea
Posts:3954
Joined:2015-08-23, 10:53
Real Name:c
Gender:female

Re: French Study Group

Postby Antea » 2018-10-21, 20:49

Coucou, comment ça va? Avez-vous fait quelque chose en français cette semaine? Est-ce que vous avez eu le temps d’étudier ou de réviser les leçons ? Avez-vous conversé en français avec quelqu’un ?

User avatar
dEhiN
Posts:6828
Joined:2013-08-18, 2:51
Real Name:David
Gender:male
Location:Toronto
Country:CACanada (Canada)
Contact:

Re: French Study Group

Postby dEhiN » 2018-10-22, 2:10

Acceptance4All:) wrote:Hi Everyone!
I am super excited to have joined this group. Things are pretty crazily busy for me right now. Alors, je suis d'accord avec 4 lesson par semaine. Je n'avais pas encore l'occassion de voir le sample video, pour voir le niveau. Dependant, peut etre c'est tres facile. En tout cas, meme si c'est seulement moi qui travail a cette vitesse, je suis d'accord avec cela. Je peux aussi suivre les discussion. Happy to work and to chat and meet you all. Also, I have yet to create a French keyboard. So please forgive me, my lack of accents Francais.

Merci. 😃

Salut Acceptance4All:) et bienvenue à UniLang! Je suis heureux que vous avez décidé à joindre ce groupe d'étude (ça veut dire « study group » ?). Nous commençons avec le niveau A1 ou débutant. Même si nos niveaux ne sont pas débutants, le contenu de ces vidéos est complètement en français et parfois contient des choses qui sont un peu (ou très) avancés pour eux.

vijayjohn wrote:Tu veux faire quatre leçons par semaine ? :shock: Ou quatre exercices par semaine ?

Je pense que Acceptance4All:) voulait dire quatre leçons par semaine. Il y a 174 séries d'exercise pour le niveau A1. Pour moi, c'est le même qu'en disant 174 leçons. Puis, dans chaque série d'exercise (ou leçon) il y a quatre exercises pour accomplir.

Antea wrote:Coucou, comment ça va? Avez-vous fait quelque chose en français cette semaine? Est-ce que vous avez eu le temps d’étudier ou de réviser les leçons ? Avez-vous conversé en français avec quelqu’un ?

Tes questions, ce sont pour Acceptance4All:) ou pour le groupe entier?
Native: (en-ca)
Active: (fr)(es)(pt-br)(ta-lk)(mi)(sq)(tl)
Inactive: (de)(ja)(yue)(oj)(id)(hu)(pl)(tr)(hi)(zh)(sv)(ko)(no)(it)(haw)(fy)(nl)(nah)(gl)(ro)(cy)(oc)(an)(sr)(en_old)(got)(sux)(grc)(la)(sgn-us)

User avatar
dEhiN
Posts:6828
Joined:2013-08-18, 2:51
Real Name:David
Gender:male
Location:Toronto
Country:CACanada (Canada)
Contact:

Re: French Study Group

Postby dEhiN » 2018-10-22, 2:13

Vijay, si tu es d'accord avec la proposition de Acceptance4All:), nous pouvons commencer avec les premières quatre leçons pour A1. Je vais mettre à jour chaque semaine la première poste avec les devoirs qui inclut les liens pour les vidéos spécifiques. Ça marche bien?
Native: (en-ca)
Active: (fr)(es)(pt-br)(ta-lk)(mi)(sq)(tl)
Inactive: (de)(ja)(yue)(oj)(id)(hu)(pl)(tr)(hi)(zh)(sv)(ko)(no)(it)(haw)(fy)(nl)(nah)(gl)(ro)(cy)(oc)(an)(sr)(en_old)(got)(sux)(grc)(la)(sgn-us)


Return to “French (Français)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests