Lietuvių kalba - Psi-Lord

Varaleiva
Posts:128
Joined:2014-05-08, 18:40
Gender:male
Country:LTLithuania (Lietuva)
Re: Lietuvių kalba - Psi-Lord

Postby Varaleiva » 2016-01-25, 5:45

fobq wrote:
Varaleiva wrote:
fobq wrote:Labas

Prašau pagalbos Maironio eilėraščio "Didysis šeštadienis" perpratimui.

Ne visai supratau gramatinių santykių ketvirtame posme:
Apkaltos jau pančiais tamsybių galybes:
Jokūbo nušvito žvaigždė!
Silpnos moteriškės atleista kaltybės
Per ją - Izraelio garbė!

Kas apkalto ką?
Per ją - kas ji?
Silpnos moteriškės atleista kaltybės per ją, tai yra: per ją yra atleista silpnos moteriškės kaltybės?
Ačiū


Manau šičia, pirmoje eilutėje turėjo būti:
„Apkáltos jau pančiais tamsybių galybės:"
Čia:
„Silpnos moteriškės atleista kaltybės“ dėl rimo vietomis sukeisti du paskutiniai žodžiai („Silpnos moteriškės kaltybės atleista“)

Na manau, kad apkaustė (ne „apkalto“) pančiais tamsybių galybes Jokūbas, dėl to jam ir garbė (nušvito žvaigždė).
Na, o dėl to, kad silpna (žemiška, matyt) moteriškė buvo atlaisvinta nuo kaltybės (turėti santykių su vyru, reik suprasti) – jai Izraelio garbė.


Vis dar neaišku, kas yra ta ji ("per ją")? Tai Izraelio garbė /Jokubo žvaigždė, t.y. Mesijas?
O moteriškė - tai ne Eva, Adomo žmona, ir kaltybė - pirmoji nuodėmė? O iš kur čia santykiai su vyru, nesuprantu.


Nesu krikščioniškų mitų žinovas, tik kiek pamenu, pagal juos laikoma, kad Jėzus yra nekaltai (t.y. be lytinių santykių) pradėtas. Ta moteriškė – Šv. Mergelė Marija, kiek suprantu, taigi „per ją“ Izraelio garbė.

fobq
Posts:74
Joined:2013-09-13, 13:03
Real Name:Balázs Forgács
Gender:male
Location:Budapest
Country:HUHungary (Magyarország)

Re: Lietuvių kalba - Psi-Lord

Postby fobq » 2016-01-25, 8:21

Jau suprantu, bet
bernardinai.lt:
Švč. Mergelės Marijos Nekaltojo Prasidėjimo (lot. Immaculata) dogma kartais suvokiama klaidingai. Tai ne Jėzus, „pradėtas iš Šventosios Dvasios“ Marijos įsčiose, bet pati mergelė, būsimoji Jėzaus motina, gimusi be gimtosios nuodėmės, nes dar prieš tai, kai jai buvo lemta tapti Kristaus Įsikūnijimo indu, ji turėjusi būti skaisti; iš čia kilęs ir jos titulas nesuteptoji (Purissima).

Labai ačiū

Varaleiva
Posts:128
Joined:2014-05-08, 18:40
Gender:male
Country:LTLithuania (Lietuva)

Re: Lietuvių kalba - Psi-Lord

Postby Varaleiva » 2016-01-25, 8:58

Nesutiksiu su bernardinais:
Dogma yra dogma (religinis prietaras), ja tikima, ji nereikalauja supratimo ar aiškinimo. Taigi, dogma negali būti klaidinga... a nei teisinga.
Last edited by Varaleiva on 2016-01-25, 9:18, edited 1 time in total.

fobq
Posts:74
Joined:2013-09-13, 13:03
Real Name:Balázs Forgács
Gender:male
Location:Budapest
Country:HUHungary (Magyarország)

Re: Lietuvių kalba - Psi-Lord

Postby fobq » 2016-01-25, 9:12

Varaleiva wrote:Nesutiksiu su bernardinais:
Dogma yra dogma (religinis prietaras), ja tikima, ji nereikalauja supratimo ar aiškinimo. Taigi, dogma negali būti klaidinga... a nei teisinga.
Žodžiu, manau, nederėtų prietaruose ieškoti kažkokios paslėptos prasmės, visa kas juose „paslėpta“ yra tamsuoliškos baimės ir savęs apgaudinėjimas.


O aš - esu baigęs universitetą, tikiu šia dogma, mėgstu konforntaciją ir jūsų gymtąją kalbą! :-)

Varaleiva
Posts:128
Joined:2014-05-08, 18:40
Gender:male
Country:LTLithuania (Lietuva)

Re: Lietuvių kalba - Psi-Lord

Postby Varaleiva » 2016-01-25, 9:26

fobq wrote:
Varaleiva wrote:Nesutiksiu su bernardinais:
Dogma yra dogma (religinis prietaras), ja tikima, ji nereikalauja supratimo ar aiškinimo. Taigi, dogma negali būti klaidinga... a nei teisinga.
Žodžiu, manau, nederėtų prietaruose ieškoti kažkokios paslėptos prasmės, visa kas juose „paslėpta“ yra tamsuoliškos baimės ir savęs apgaudinėjimas.


O aš - esu baigęs universitetą, tikiu šia dogma, mėgstu konforntaciją ir jūsų gymtąją kalbą! :-)


konfrontaciją?, gimtąją

Na, o aš universitetų nebaigiau, ir krikščioniškas dogmas laikau tamsuoliškais prietarais.

uzferry

Re: Lietuvių kalba - Psi-Lord

Postby uzferry » 2016-01-27, 0:18

Varaleiva wrote:Nesutiksiu su bernardinais:
Dogma yra dogma (religinis prietaras), ja tikima, ji nereikalauja supratimo ar aiškinimo. Taigi, dogma negali būti klaidinga... a nei teisinga.


Nelabai sutikčiau su tavim. Čia tiesiog kabinėjimasis prie apibrėžimo. Analogija būtų tokia pati, kaip ir su, pavyzdžiui, kokiu nors romanu. Nors ir romanas nėra objektyviai teisingas, t.y. nebūtinai visa tai įvyko realybėje, tačiau negali imti ir keisti siužetą, jį perfrazuoti, perkurti savaip ir sakyti, kad gaunasi tas pats.
Straipsio autorius tiesiog pasakė, kad neteisingai yra interpetuojama istorija apie Jėzaus atsiradimą. Kad ir kokia ji būtų - toli nuo realybės ar ne, ji užima tam tikrą vietą krikščioniškame pasaulyje ir, savo ribose, yra būtent tokia, kokia yra, o ne kitokia - taigi, ji ir yra teisinga.

Varaleiva
Posts:128
Joined:2014-05-08, 18:40
Gender:male
Country:LTLithuania (Lietuva)

Re: Lietuvių kalba - Psi-Lord

Postby Varaleiva » 2016-01-27, 13:10

uzferry wrote:
Varaleiva wrote:Nesutiksiu su bernardinais:
Dogma yra dogma (religinis prietaras), ja tikima, ji nereikalauja supratimo ar aiškinimo. Taigi, dogma negali būti klaidinga... a nei teisinga.


Nelabai sutikčiau su tavim. Čia tiesiog kabinėjimasis prie apibrėžimo. Analogija būtų tokia pati, kaip ir su, pavyzdžiui, kokiu nors romanu. Nors ir romanas nėra objektyviai teisingas, t.y. nebūtinai visa tai įvyko realybėje, tačiau negali imti ir keisti siužetą, jį perfrazuoti, perkurti savaip ir sakyti, kad gaunasi tas pats.
Straipsio autorius tiesiog pasakė, kad neteisingai yra interpetuojama istorija apie Jėzaus atsiradimą. Kad ir kokia ji būtų - toli nuo realybės ar ne, ji užima tam tikrą vietą krikščioniškame pasaulyje ir, savo ribose, yra būtent tokia, kokia yra, o ne kitokia - taigi, ji ir yra teisinga.


Na gerai, pasakysiu tiesmukiškiau, ką aš manau apie visą tai:
– nėra prasmės ginčytis ar nesąmoningas ir melagingas dalykas yra teisingas ar neteisingas. Todėl, kad toks dalykas yra iš piršto laužtas, tokį dalyką galima interpretuoti be galo ir be krašto – melas neturi ribų. Melas tai chaosas. Tiesa gi visados griežtai apibrėžta ir interpretuojama tik vienaip.

Persakau dar kitaip:
– nelogiška ieškoti logikos ten kur jos nėra iš pat pradžių. Teisinga ir neteisinga loginės sąvokos. Taigi, dogma yra tikima, dogma negali būti interpretuojama ar aiškinama, dogma yra įsikalama į galvą, dogma tai yra fanatizmo pagrindas.
Last edited by Varaleiva on 2016-01-27, 13:37, edited 1 time in total.

uzferry

Re: Lietuvių kalba - Psi-Lord

Postby uzferry » 2016-01-27, 13:34

Varaleiva wrote:
uzferry wrote:
Varaleiva wrote:Nesutiksiu su bernardinais:
Dogma yra dogma (religinis prietaras), ja tikima, ji nereikalauja supratimo ar aiškinimo. Taigi, dogma negali būti klaidinga... a nei teisinga.


Nelabai sutikčiau su tavim. Čia tiesiog kabinėjimasis prie apibrėžimo. Analogija būtų tokia pati, kaip ir su, pavyzdžiui, kokiu nors romanu. Nors ir romanas nėra objektyviai teisingas, t.y. nebūtinai visa tai įvyko realybėje, tačiau negali imti ir keisti siužetą, jį perfrazuoti, perkurti savaip ir sakyti, kad gaunasi tas pats.
Straipsio autorius tiesiog pasakė, kad neteisingai yra interpetuojama istorija apie Jėzaus atsiradimą. Kad ir kokia ji būtų - toli nuo realybės ar ne, ji užima tam tikrą vietą krikščioniškame pasaulyje ir, savo ribose, yra būtent tokia, kokia yra, o ne kitokia - taigi, ji ir yra teisinga.


Na gerai, pasakysiu tiesmukiškiau, ką aš manau apie visą tai:
– nėra prasmės ginčytis ar nesąmoningas ir melagingas dalykas yra teisingas ar neteisingas. Todėl, kad toks dalykas yra iš piršto laužtas, tokį dalyką galima interpretuoti be galo ir be krašto – melas neturi ribų. Melas tai chaosas. Tiesa gi visados griežtai apibrėžta ir interpretuojama tik vienaip.


Kas yra tiesa, kaip ji apibrėžiama? Kuo remiantis gali įrodyt tiesos buvimą? Pati tiesa yra tik susitarimo reikalas. :roll:

Varaleiva
Posts:128
Joined:2014-05-08, 18:40
Gender:male
Country:LTLithuania (Lietuva)

Re: Lietuvių kalba - Psi-Lord

Postby Varaleiva » 2016-01-27, 13:38

uzferry wrote:
Varaleiva wrote:
uzferry wrote:
Varaleiva wrote:Nesutiksiu su bernardinais:
Dogma yra dogma (religinis prietaras), ja tikima, ji nereikalauja supratimo ar aiškinimo. Taigi, dogma negali būti klaidinga... a nei teisinga.


Nelabai sutikčiau su tavim. Čia tiesiog kabinėjimasis prie apibrėžimo. Analogija būtų tokia pati, kaip ir su, pavyzdžiui, kokiu nors romanu. Nors ir romanas nėra objektyviai teisingas, t.y. nebūtinai visa tai įvyko realybėje, tačiau negali imti ir keisti siužetą, jį perfrazuoti, perkurti savaip ir sakyti, kad gaunasi tas pats.
Straipsio autorius tiesiog pasakė, kad neteisingai yra interpetuojama istorija apie Jėzaus atsiradimą. Kad ir kokia ji būtų - toli nuo realybės ar ne, ji užima tam tikrą vietą krikščioniškame pasaulyje ir, savo ribose, yra būtent tokia, kokia yra, o ne kitokia - taigi, ji ir yra teisinga.


Na gerai, pasakysiu tiesmukiškiau, ką aš manau apie visą tai:
– nėra prasmės ginčytis ar nesąmoningas ir melagingas dalykas yra teisingas ar neteisingas. Todėl, kad toks dalykas yra iš piršto laužtas, tokį dalyką galima interpretuoti be galo ir be krašto – melas neturi ribų. Melas tai chaosas. Tiesa gi visados griežtai apibrėžta ir interpretuojama tik vienaip.


Kas yra tiesa, kaip ji apibrėžiama? Kuo remiantis gali įrodyt tiesos buvimą? Pati tiesa yra tik susitarimo reikalas. :roll:

Varaleiva
Posts:128
Joined:2014-05-08, 18:40
Gender:male
Country:LTLithuania (Lietuva)

Re: Lietuvių kalba - Psi-Lord

Postby Varaleiva » 2016-01-27, 13:46

uzferry wrote:
Varaleiva wrote:
uzferry wrote:
Varaleiva wrote:Nesutiksiu su bernardinais:
Dogma yra dogma (religinis prietaras), ja tikima, ji nereikalauja supratimo ar aiškinimo. Taigi, dogma negali būti klaidinga... a nei teisinga.


Nelabai sutikčiau su tavim. Čia tiesiog kabinėjimasis prie apibrėžimo. Analogija būtų tokia pati, kaip ir su, pavyzdžiui, kokiu nors romanu. Nors ir romanas nėra objektyviai teisingas, t.y. nebūtinai visa tai įvyko realybėje, tačiau negali imti ir keisti siužetą, jį perfrazuoti, perkurti savaip ir sakyti, kad gaunasi tas pats.
Straipsio autorius tiesiog pasakė, kad neteisingai yra interpetuojama istorija apie Jėzaus atsiradimą. Kad ir kokia ji būtų - toli nuo realybės ar ne, ji užima tam tikrą vietą krikščioniškame pasaulyje ir, savo ribose, yra būtent tokia, kokia yra, o ne kitokia - taigi, ji ir yra teisinga.


Na gerai, pasakysiu tiesmukiškiau, ką aš manau apie visą tai:
– nėra prasmės ginčytis ar nesąmoningas ir melagingas dalykas yra teisingas ar neteisingas. Todėl, kad toks dalykas yra iš piršto laužtas, tokį dalyką galima interpretuoti be galo ir be krašto – melas neturi ribų. Melas tai chaosas. Tiesa gi visados griežtai apibrėžta ir interpretuojama tik vienaip.


Kas yra tiesa, kaip ji apibrėžiama? Kuo remiantis gali įrodyt tiesos buvimą? Pati tiesa yra tik susitarimo reikalas. :roll:


Tiesa yra tikras įvykis, faktas, suprantamas tik vienaip. Bet kokia interpretacija rodo į tiesos nepilnumą ir sąlyginumą. Tiesa nėra susitarimo reikalas, post faktum. Tiesą galima vertinti tik kaip pirminį susitarimą. Tiesa tai yra neginčytinas akivaizdumas. Tiesų pavyzdžiai: 2+2=4; dieną šviesu, naktį tamsu; ratas apvalus, iškreiptas ratas yra kreivas.


Return to “Lithuanian (Lietuvių kalba)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests