Svenska - Sara

Moderator: Johanna

globetrottersara
Real Name: Sara
Country: GB United Kingdom (United Kingdom)

Re: Svenska - Sara

Postby globetrottersara » 2012-04-27, 20:33

Johanna wrote:Du får göra något åt det då ;)

Jag vet... :whistle:
Min doktorand-liv är tokigt eller deprimerande. Det beror på mans synpunkt :wink:
(point of view :?: )
Native [flag]it[/flag] Fluent [flag]en[/flag] [flag]fr[/flag] [flag]es[/flag] Very basic [flag]pt[/flag] [flag]de[/flag] Currently studying [flag]sv[/flag]

globetrottersara

Postby globetrottersara » 2012-04-27, 20:37

oj men.... wow! grattis på Forum Administrator jobb, Johanna :partyhat:
Native [flag]it[/flag] Fluent [flag]en[/flag] [flag]fr[/flag] [flag]es[/flag] Very basic [flag]pt[/flag] [flag]de[/flag] Currently studying [flag]sv[/flag]

Dingbats
Country: SE Sweden (Sverige)

Postby Dingbats » 2012-04-27, 21:37

globetrottersara wrote:Jag vet... :whistle:
Min doktorand-liv är tokigt eller deprimerande. Det beror på mans ens synpunkt :wink:
(point of view :?: )

Kanske att "synvinkel" är bättre, och jag skulle nog stryka "ens" helt egentligen.

globetrottersara wrote:oj men.... wow! grattis till Forum Administrator jobb forumadministratorjobbet, Johanna :partyhat:

Du har missat en del när du har varit borta!

EDIT: Och jag missade en rättning som Jurgen var snabb att fixa till.

Jurgen Wullenwever

Postby Jurgen Wullenwever » 2012-04-27, 21:39

globetrottersara wrote:Min Mitt doktorand-liv ...
Chekhov wrote:I don't know about naive worldviews, but Jurgen Wullenwhatever pisses me off to no end because of his extreme pessimism and cynicism. You'd think the world was going to end imminently when talking to that guy.

Jag är rebell: jag sockrar teet, saltar maten, cyklar utan hjälm, och tänder glödlampor.
(Ovanstående var förut, nu försöker jag minska sockret och saltet.)

globetrottersara

Postby globetrottersara » 2012-04-27, 21:56

Nu värker mitt huvud :roll:

Näh-ej... tack Dingbats och Jurgen! Jag behöver komma ikapp :P

Johanna
Language Forum Moderator
Real Name: Johanna

Postby Johanna » 2012-04-27, 22:07

Hehe, ja jag har varit admin sen i juni förra året :) Sen är frågan om "grattis" är rätt ord, det har fört med sig en himlans massa extrajobb :P Särskilt som jag för tillfället håller i två projekt, dels att skriva ner alla regler som ska gälla för forumet och dels kolla vilka moderatorer som vill fortsätta då vissa inte är så aktiva längre.

Och vi saknar dig på Skype ;)
Swedish (sv) native; English (en) good; Norwegian (no) read fluently, understand well, speak badly; Danish (dk) read fluently, understand badly, can't speak; Faroese (fo) read some, understand a bit, speak a few sentences; German (de) French (fr) Spanish (es) forgetting; heritage language, want to understand and speak but can't.

globetrottersara

Postby globetrottersara » 2012-04-28, 18:02

Johanna wrote:Hehe, ja jag har varit admin sen i juni förra året :) Sen är frågan om "grattis" är rätt ord, det har fört med sig en himlans massa extrajobb :P Särskilt som jag för tillfället håller i två projekt, dels att skriva ner alla regler som ska gälla för forumet och dels kolla vilka moderatorer som vill fortsätta då vissa inte är så aktiva längre.

Och vi saknar dig på Skype ;)

Wow! De verkar faktisk stora projekt. Kanske behöver Unilang-forum lite av den berömda svenska effektivitet? :wink:

Skype, jag kommer... :P

globetrottersara

Postby globetrottersara » 2012-07-13, 10:01

Kan någon hjälpa mig med en översättning för min blogg? Tack så mycket!

[flag]en[/flag] Unless otherwise stated, the content of this website is owned by the author. No text or photo may be reproduced or distributed in any form without the author's permission.

[flag]sv[/flag] Om inget annat anges är innehållet på denna webbplats ägs av författaren. Ingen text eller foto får reproduceras eller distribueras i någon form utan upphovsmannens tillstånden (eller medgivanden?).

hashi
Country: NZ New Zealand (New Zealand / Aotearoa)

Postby hashi » 2012-07-14, 2:44

I would say:

[flag]sv[/flag] Om du snor mina saker (utan tillstånd) så kommer jag att jaga och döda dig.

globetrottersara

Postby globetrottersara » 2012-07-14, 4:12

:rotfl: Brilliant! :mrgreen: and maybe also add a photo of the 'staring gaze' I use to scare kids :hmm:

Dingbats

Postby Dingbats » 2012-07-15, 17:16

globetrottersara wrote:Kan någon hjälpa mig med en översättning för min blogg? Tack så mycket!

[flag]en[/flag] Unless otherwise stated, the content of this website is owned by the author. No text or photo may be reproduced or distributed in any form without the author's permission.

[flag]sv[/flag] Om inget annat anges är innehållet på denna webbplats ägs av författaren. Ingen text eller foto får reproduceras eller distribueras i någon form utan upphovsmannens tillstånden (eller medgivanden?).

Om inget annat anges är innehållet på denna webbplats författarens egendom. Inga texter eller bilder får reproduceras eller distribueras i någon form utan upphovsmannens tillstånd.

Så skulle jag nog skriva.

globetrottersara

Postby globetrottersara » 2012-07-15, 20:53

Tack så mycket, Dingbats!
Jag är glad att jag kan komma till forumet igen. Min svenska är inte mycket bättre, tror jag :whistle: så... tack för hjälpen :D

Return to “Swedish (Svenska)”