1.E.12Model sentence: That (fountain) pen isn't old.
1. Ta kreda nie jest nowa.
2. Ten długopis nie jest dobry.
3. Ta nauczycielka nie jest stara.
4. Ta lampa nie jest ładna.
5. Ten sufit nie jest dobry.
6. Ta ściana nie jest nowa.
7. Ten obraz nie jest stary.
8. Ta lektorka nie jest ładna.
1.E.13Model sentence: That college teacher (m.) is late.
1. Ta lektorka (college teacher, f.) jest (dobra).
2. Ten nauczyciel (schoolteacher, m.) jest (ładny).
3. Ten student (student, m.) jest (nowy).
4. Ta studentka (student, f.) jest (stara).
5. Ta nauczycielka (schoolteacher, f.) jest (spóźniona).
1.E.9Model sentence: That's a new (good, old, pretty) table.
1. To jest (stara) lampa (lamp).
2. To jest (nowe) pióro (fountain pen).
3. To jest (ładny) długopis (ballpoint pen).
4. To jest (nowa) kreda (chalk).
5. To jest (spóżniony) student (student, m.).
6. To jest (stare) krzesło (chair).
7. To jest (nowy) sofit (ceiling).
8. To jest (ładna) ściana (wall).
9. To jest (stary) lektor (college teacher, m.).
10. To jest (ładne) okno (window).
11. To jest (dobry) obraz (picture).
1.E.10Model sentence: That lamp isn't new.
1. Ten zeszyt (notebook) nie jest dobry.
2. To biurko (desk) nie jest nowe.
3. Ten sufit (ceiling) nie jest stary.
4. Ta tablica (blackboard) nie jest ładna.
5. To krzesło (chair) nie jest dobre.
6. Ta podłoga (floor) nie jest stara.
7. Ten długopis (ballpoint pen) nie jest nowy.
8. Ten student (student, m.) nie jest dobry.
9. Ten lektor (college teacher, m.) nie jest spóżniony.
10. Ta nauczycielka (schoolteacher, m.) nie jest dobra.
1.E.6Model sentence: Is that a chair or a desk?
1. Czy to jest sufit (ceiling) czy podłoga (floor)?
2. Czy to jest krzesło (chair) czy stół (table)?
3. Czy to jest okno (window) czy tablica (blackboard)?
4. Czy to jest pióro (fountain pen) czy kreda (chalk)?
5. Czy to jest student (student, m.) czy studentka (student, f.)?
6. Czy to jest lektor (college teacher, m.) czy student (student, m.)?
7. Czy to jest ściana (wall) czy obraz (picture)?
1.E.7Model sentence: That is not a table but a desk.
1. To nie jest pióro tylko kreda.
2. To nie jest tablica tylko okno.
3. To nie jest krzesło tylko stół.
4. To nie jest podłoga tylko sufit.
5. To nie jest obraz tylko okno.
6. To nie jest długopis tylko ołówek.
1.E.8Model sentence: That's a desk, and that's a table.
1. To jest tablica, a to jest ściana.
2. To jest pióro, a to jest długopis.
3. To jest stół, a to jest podłoga.
4. To jest krzesło, a to jest lampa.
Packet 1, No. 11Piotr: Kto to jest?
Ania: To nie jest stary nauczyciel...
P: Czy to jest nowy student?
A: Tak, to jest nowy student.
P: Co to jest?
A: To jest ładny obraz.
1.E.15a. Dzień dobry!
b. Nic nowego.
c. Cześć!
d. Do widzenia!
e. Do zobaczenia!
f. Idę na zajęcia.
g. Robię zakupy.
h. Dobrze, dziękuję.
i. No, to na razie.
Packet 1, No. 12To jest ta ładna studentka, a to jest ten nowy nauczyciel.
A: Dzień dobry! Jak się pani ma?
B: Dobrze, dziękuję, a pan?
A: Też dobrze. Przepraszam, jestem już spóżniony.
B: Do widzenia.
A: Do widzenia.