As the textbook I'm using right now is a bit dated (1973) please let me know of any vocabulary or style changes. Thanks!
Exercises - Lesson 1
1a. To jest gazeta.
To jest portmonetka.
To jest puderniczka.
To jest zeszyt.
To jest długopis.
To jest ołówek.
To jest pióro.
To jest lusterko.
To jest zdjęcie.
To są pieniądze.
1b. To nie jest gazeta.
To nie jest portmonetka.
To nie jest puderniczka.
To nie jest zeszyt.
To nie jest długopis.
To nie jest ołówek.
To nie jest pióro.
To nie jest lusterko.
To nie jest zdjęcie.
To nie są pieniądze.
2a. To są okulary.
To są nożyczki.
2b. To nie są okulary.
To nie są nożyczki.
3a. Czy to jest ściana, czy mapa?
Czy to jest lampa, czy tablica?
Czy to jest podłoga, czy sufit?
Czy to jest stół, czy kosz na śmiecie?
Czy to jest okno, czy krzesło?
Czy to jest biurko, czy drzwi?
3b. To nie jest ani sćiana, ani mapa
To nie jest ani lampa, ani tablica.
To nie jest ani podłoga, ani sufit.
To nie jest ani stół, ani śmiecie kosz.
To nie jest ani okno, ani krzesło.
To nie jest ani biurko, ani drzwi.
3c. To jest ściana, a to jest mapa
To jest lampa, a to jest tablica.
To jest podłoga, a to jest sufit.
To jest stół, a to jest śmiecie kosz.
To jest okno, a to jest krzesło.
To jest biurko, a to są drzwi.
Notes:
-długopis and pióro - are both in common usage?
-I have no idea at this point what the word for "trash can," or "waste paper basket" is, so I made "śmiecie kosz." I have no idea if that is right. Probably not.