Practicing Greek

Moderator:Dark_Horse

Babelfish
Re: Practicing Greek

Postby Babelfish » 2007-01-27, 17:35

Nero wrote:αρχίδια! αρχίδια! αρχίδια! αρχίδια!

Αυτόν τον στίχο θα θυμάμαι :lol:

ego

Postby ego » 2007-01-27, 18:12

Babelfish wrote:ΟΚ, τελείωσα (μην διαβάσετε αν θέλετε να προσπαθήσετε κι εσείς!):

Orpheas Peridis - You are hiding something from me

You are hiding something from me
You do not open your heart to me
And all the time evil passes from my mind

Tell me what goes on
My heart endures
Despite what you may tell it is not your fault, it is not mine either

Tell me if you love another, tell me if I lose you
I will write yet another song
The verses won't speak of lowly women
Of those who hold hearts as [game] cards

Even if you find another to love and I lose you
I'll go out to the streets and not know where I'll get to
To unknown places I will return, to sing

ΟΚ, δεν είμαι ποιητής...

(ego, ποιο ήταν το λάθος με το "εννοούσα"; )
Ναι, κατάλαβα ό,τι (όσα) είπες για τα ανώμαλα ρήματα. Βέβαιως, ο αόριστος "είπα" του ρήματος "λέω" μου φαίνεται πιο παράξενος απο τον αόριστο "έγραψα" του "γράφω" :P Αλλά απλά πρέπει να [s]το[/s] ξέρω το θέμα.

I think this song was a good choice. It seems innocent but it has some useful things to mention.

1. Διαβάστε is imperative. Subjunctive aorist is διαβάσετε. Μην requires subjunctive. There is no negative imperative.

2. όλο apart from neuter adjective meaning «all», is very much used colloquially as an adverb and it means «all the time - always». It is a direct translation of the equivalent Turkish word:

όλο τρώω - I eat all the time
της εξηγώ αλλά αυτή όλο με αγνοεί - I explain her but she ignores me always
όλο βλακείες λες - You say nonsense all the time

3. In the phrase "η καρδιά μου εμένα αντέχει", εμένα is genitive and not accusative. In older times εμένα was the accusative and εμού/μου the genitive but later accusative replaced the genitive, so in modern Greek εμένα stands for both.
Then you will ask what is its difference with μου and why is it used after it. The answer is, for emphasis. It's like saying in English «my heart of me, endures».

על כל פנים you cannot use εμένα alone meaning «mine». I.e. you cannot say

- Ποιανού είναι αυτό;
- [s]Εμένα[/s]

Nor you can use εμού. You must use δικό μου

3. Ό,τι και να / ό,τι και αν both mean «anything I may...» After them subjunctive aorist follows:

ό,τι και να πω / ό,τι κι αν πω θυμώνεις - anything I say you get mad

Same goes for the rest of the report pronouns:

όπου και να/αν πάω έρχεσαι κι εσύ - Anywhere I go, you too come
όσο και να/αν φάω δε χορταίνω - No matter how much I eat, I don't feel full
όσα και να/αν πω δε θα καταλάβεις - No matter how much I say, you will not understand

4. Don't overuse λαθεμένος. We rarely use it. We use λάθος instead:

είναι λάθος
ήταν λάθος που πήγες μόνος
ήταν λάθος το ότι πήγες μόνος

5. In the sentence «Ναι, κατάλαβα ό,τι είπες για τα ανώμαλα ρήματα» I'd prefer όσα but is just a slightest, perhaps style difference. Both are correct
Last edited by ego on 2007-01-27, 18:14, edited 1 time in total.

ego

Re: Practicing Greek

Postby ego » 2007-01-27, 18:13

Babelfish wrote:
Nero wrote:αρχίδια! αρχίδια! αρχίδια! αρχίδια!

Αυτόν τον στίχο θα τον θυμάμαι :lol:

Κι εγώ. Πραγματικά κορυφαίος! :lol:

Babelfish

Postby Babelfish » 2007-01-28, 21:12

ego wrote:
Babelfish wrote:ΟΚ, δεν είμαι ποιητής...

Ήθελα να πω "I won't be a poet" :huh:

Και αναφέροντας τον εαυτό μου...
ego wrote:
Babelfish wrote:(ego, ποιο ήταν το λάθος με το "εννοούσα"; )

:twisted:
ego wrote:
Babelfish wrote:... Βέβαιως, ο αόριστος "είπα" του ρήματος "λέω" μου φαίνεται πιο παράξενος απο τον αόριστο "έγραψα" του "γράφω" :P

Δεν χρησιμοποιείτε την κατάληξη "-ότερος" πλέον; :(
ego wrote:
Babelfish wrote:Αλλά απλά πρέπει να [s]το[/s] ξέρω το θέμα.

Βρήκα μέρος στο οποίο δεν μπορώ να βάλω το οριστικό άρθρο;; :shock:

ego wrote:3. "η καρδιά μου εμένα αντέχει"... It's like saying in English «my heart of me, endures».

Could this be like "my own heart"?

ego wrote:3. Ό,τι και να / ό,τι και αν both mean «anything I may...»

Μόνο απολαμβάνω τους αριθμούς......... :jk:

ego

Postby ego » 2007-01-28, 21:22

"I won't be a poet" should become "I won't become a poet" so δε θα γίνω ποιητής.

Η κατάληξη -ότερος δε χρησιμοποιείται με όλα τα επίθετα δυστυχώς..

Βρήκα μέρος στο οποίο δεν μπορώ να βάλω το οριστικό άρθρο;;

Δεν είναι άρθρο, είναι αντωνυμία. Πρόσεξε τη διαφορά:

πρέπει να ξέρω το θέμα (έμφαση στο τι πρέπει να ξέρω)
πρέπει να το ξέρω το θέμα (έμφαση στο ότι πρέπει να το ξέρω).

In other words the second object before the verb is used when we want to emphasize the verb, while when we want to emphasize the object we don't add a second one. Crazy huh? But you better remember it :P . I could make a recording of these two sentences for you so that you see that there's a difference of emphasis in my voice too.

Could this be like "my own heart"?

Ναι, υποθέτω..

HaggenKennedy

Postby HaggenKennedy » 2007-01-29, 16:31

Babelfish wrote:
ego wrote:
Babelfish wrote:(ego, ποιο ήταν το λάθος με το "εννοούσα"; )

:twisted:

Since ego refuses to answer you (:-p), I'll try to clarify. :)

The verb "εννοώ" means "to signify", sorta. So we understood that you meant to say "I meant to ask what verb that is", but what you really said was "I signified to ask" (and not "I meant to ask"). Probably because when people say "τι εννοείς; - εννοώ ότι..." you thought you could use it for "I meant to say", but unfortunately the English verb "to mean" in that sentence is very expression-like, so it doesn't really fit into the Greek paradigm. That's why ego corrected it, changing "εννούσα" to "ήθελα (να πω)" (because that's how they say "I meant to say" in Greek). :)

Babelfish wrote:Δεν χρησιμοποιείτε την κατάληξη "-ότερος" πλέον; :(

Like ego said, it's not used with all adjectives. It's like English when you say "big - bigger", but "beautiful - more beautiful". There's no "beautifuller", really. :p

Babelfish

Postby Babelfish » 2007-01-31, 13:35

Σ'ευχαριστώ πολύ για την εξήγηση, HaggenKennedy, νομίζω ότι ακόμα και κατάλαβα :) "Εννοεί" και "σημαίνει" έχουν ομοίες ερ - σημασίες, λοιπόν;
(Δεν πειράζει, δεν θα πω "εγώ σημαίνω ότι....." ;))

Kerem/ege

Postby Kerem/ege » 2007-01-31, 14:08

O ΧΕΙΜΩΝΑΣ
Ο χειμώνας είναι η εποχή του άσπρου. Το χειμώνα στη Σμύρνη συνήθως χιονίζει καθόλου, αλλά έχει κρύο καιρό. Δε μου αρέσει ο χειμώνας, γιατί βρέχει πολύ. Σε όλλους δρόμους τρέχουν τα νερά της βρεχής.

Η ΑΝΟΙΞΗ
Η άνοιξη είναι εποχή που μ'αρέσει πάρα πολύ, γιατί είναι εποχή των λουλούδων και πουλιών. Έχει λιακάδα κάθε μέρα. Οι δρόμοι και λεοφόρες είναι γεμάτοι. Την άνοιξη κάθομαι στην παραλία και βλέπω τη θάλασσα. Κρίμα που μόνο μία από τις τέσσερα εποχές είναι η άνοιξη.

ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ
Να λέω το καλοκαίρι είναι να λέω οι διακοπές. Κάνει ζέστο καιρό. Τα παιδιά παίζουν στις αυλές των σπίτιων. Οι άνθρωποι δεν είναι στις οδές, γιατί είναι στη θάλασσα κάτω στον ίλιο που λαμπεί στο ουρανό κάθε μέρα.

ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ
Έχει δροσία. Τα δέντρα είναι γυμνά. Σύντομα βρέχει κάθε μέρα. Είναι η εποχή του κίτρινου.

May someone check this text for me?

HaggenKennedy

Postby HaggenKennedy » 2007-01-31, 18:27

Babelfish wrote:Σ'ευχαριστώ πολύ για την εξήγηση, HaggenKennedy, νομίζω ότι ακόμα και κατάλαβα :) "Εννοεί" και "σημαίνει" έχουν ομοίες ερ - σημασίες, λοιπόν;
(Δεν πειράζει, δεν θα πω "εγώ σημαίνω ότι....." ;))

Lol! Ωραία. :-p
Well, to be honest, if you want to use the verb "εννοώ" so much, you can always say "εννούσα: ποιο ήταν αυτό το ρήμα;". It kind of sounds like you're trying too hard, but that's a solution if you demand that verb to be present and sound grammatically correct. :-p

And yeah, "εννοώ" (the verb) has the word "έννοια" as noun, while "σημαίνω" (the verb) has "σημασία" as noun.

"Έννοια" is an important word in Ancient Greek, and you can see it used in works of philosophers like Plato and Aristotle - it is the organ of the "νόηση" (that is, the intellect, the mind), with which we represent reality in our "νους" (mind). Notice that all words (έννοια, νόηση, νους) have the same root, and they all have a tight relation with "mind", "intellect", "senses", "wisdom".

"Σημασία" had, in Ancient Greek, primarily the meaning of "indication", sorta (something like "ένδειξη" in Greek). If you look up "σημασία" in any Greek-Greek dictionary, the first definition you'll find is that of "the meaning that a word or action has". The shift in meaning came with the usage of the word "σημασία" by the Stoic philosophers, who spoke of "λεξική, γραμματική, προτασιακή και κειμενική σημασία" (word, grammatical, sentence and textual meaning). You can see how true that is when you take the word "semantics" in English (or in any Romance language, like Portuguese, Spanish, Italian, French - remember they all come from Vulgar Latin, and Latin was the language the Stoic philosophers spoke in Rome). The word ("semantics"), which obviously comes from "σημασία" (σημαντικός, σημαντική, συμαντικά), is used to denote the meaning of a word, sentence or text. In other words, it's directly related to language. Though in Modern Greek, it's not exclusively tied to that field.

There is also a third word, "νόημα". And the three of these words are different. I took a look at the Μπαμπινιώτης dictionary and saw what it had to say about these words. I'm pasting it all here (with a quick, simple translation into English in case it's too complicated to understand all this stuff in Greek).

Μπαμπινιώτη wrote:"Έννοια" είναι ό,τι συλλαμβάνει κάθε άνθρωπος με την νόησή του σε σχέση με τα αντικείμενα τού κόσμου τής πραγματικότητας. Κάθε ον υπάρχει στον νου, στο μυαλό κάθε ανθρώπου με τη μορφή μιας αντίστοιχης έννοιας, που μπορεί να διαφέρει ανάλογα με τις γνώσεις, τις εμπειρίες, την καλλιέργια, τον τρόπο και τον τόπο ζωής κ.λπ. τού κάθε ανθρώπου. Κάθε έννοια κωδικοποιείται συμβατικά σε κάθε γλώσσα έτσι, ώστε να δηλώνει το ίδιο για όλους.

Κωδικοποιείται γλωσσικά ως "σημασία" και δεσμεύει όλους τους ομιλιτές μιας γλώσσας. Γλωσσολογικά, η έννοια θεωρείται υποκειμενική οντότητα, τη συμβατική, ενώ η σημασία είναι επίσης νοητική οντότητα (υπάρχει ως "πληροφορία" στο μυαλό μας), αλλά συνάμα και γλωσσική, δηλ. έχει κοινωνική και επικοινωνιακή αξία και λειτουργία.

Το "νόημα" είναι η σημασία μιας ολόκληρης πρότασης και όχι μιας μεμονωμένης λέξης ή φράσης. Διαφέρει έτσι και από την έννοια (αφού είναι σημασία) και από την απλή λεξική σημασία (αφού είναι προτασιασκή σημασία). Σύμφωνα με τις διακρίσεις αυτές, γλωσσολογικά πρέπει να αποφεύγει κανείς να μιλάει για την έννοια ή για το νόημα μιας λέξης! Μιλούμε για την σημασία μιας λέξης και για το νόημα μιας πρότασης, όπως μπορούμε να μιλούμε γενικά για την έννοια της φιλίας ή την έννοια τού καλού πέρα και έξω από την απλή ή πολλαπλή σημασιολογική κατανομή (δήλωση) κάθε έννοιας με σημασίες / λέξεις σε αυτήν ή εκείνη τη γλώσσα.

Quick translation:
"Έννοια" is whatever is seized by any person through his perception, relative to objects of our reality. Every entity exists in the mind, in the intellect of each human being in the form of a corresponding meaning, which may differ according to the knowledge, experiences, maturity, the way and the place in/of life etc. of every person. Each meaning is encoded in different languages by means of convention, so that it means the same to all people.

It is enconded linguistically as "σημασία", binding all speakers of any given language. Linguistically, έννοια is regarded as having a subjective essence, whereas the σημασία is, likewise, of an intelectual essence (existing as an "information" in one's mind), though also holding linguistic spirits. That is, it holds social and communicative values and functions.

"Νόημα" is the meaning of a full sentence, not of an isolated word or phrase. Thus, it differs from "έννοια" (since it is a meaning or "σημασία"), as well as from simple word meaning (since it regards sentence meanings). According to these distinctions, one should generally avoid speaking of the έννοια or the νόημα of a word! We speak of the σημασία of a word and of the νόημα of a sentence, whereas we can speak generally of the έννοια of friendship or the έννοια of the good outside the sphere of simple or multiple semantic assignments (denotation) of each έννοια with σημασίες / words in any given language.

Babelfish

Postby Babelfish » 2007-02-01, 15:44

Σ'ευχαριστώ πάλι :) Καλό ότι δεν προσπάθησα να διαβάσω αυτό στα ελληνικά, ακόμα στα αγγλικά ήταν δύσκολο να καταλάβω :shock:

The word "meaning" in English doesn't have a single, simple, well - meaning :) It seems to me that Έννοια is closer to "intention" in some cases, while σημασία is the simple "dictionary meaning" attached to a word. Yes... having read again your translation I think I pretty much got it. Now it remains for me to remember it for next time :angelic:

HaggenKennedy

Postby HaggenKennedy » 2007-02-01, 17:51

Babelfish wrote:Σ'ευχαριστώ πάλι :)

No problem. :)

Based on what it read on the dictionary, I'd say "έννοια" is "meaning" in a deeper sense - as in "the meaning of friendship" or "the meaning of good". If you would say "σημασία της φιλίας", I think it would be more like "the importance of friendship". "Τι έννοια έχει η φιλία;" would be "what meaning does friendship hold?", whereas "Τι σημασία έχει η φιλία;" would be "what is the importance of friendship?". That is, "σημασία" is not as deep, spiritually or intelectually speaking, as "έννοια". At least that's how I see it. If I'm wrong, the Greeks are here to correct me. :-p

And "νόημα" is used for full sentences. :-)

ego

Postby ego » 2007-02-02, 13:52

Babelfish wrote:Σ'ευχαριστώ και πάλι :) Ήταν καλό το ότι δεν προσπάθησα να το διαβάσω αυτό στα ελληνικά, ακόμα και στα αγγλικά ήταν δύσκολο να το καταλάβω :shock:

Τα "το" που προσέθεσα δεν είναι άρθρα, αλλά αντωνυμίες. Εξήγησα στο προηγούμενό μου μήνυμα πότε πρέπει να τα χρησιμοποιείς :dimwit:

ego

Postby ego » 2007-02-02, 13:57

Kerem/ege wrote:O ΧΕΙΜΩΝΑΣ
Ο χειμώνας είναι η εποχή του άσπρου. Το χειμώνα στη Σμύρνη συνήθως δε χιονίζει καθόλου, αλλά έχει κρύο [s]καιρό[/s]. Δε μου αρέσει ο χειμώνας, γιατί βρέχει πολύ. Σε όλους τους δρόμους τρέχουν τα νερά της βροχής.

Η ΑΝΟΙΞΗ
Η άνοιξη είναι μια εποχή που μ'αρέσει πάρα πολύ, γιατί είναι εποχή των λουλουδιών και των πουλιών. Έχει λιακάδα κάθε μέρα. Οι δρόμοι και οι λεωφόροι είναι γεμάτες. Την άνοιξη κάθομαι στην παραλία και βλέπω τη θάλασσα. Κρίμα που η άνοιξη είναι μόνο μία από τις τέσσερις εποχές.

ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ
Όταν λέω [s]το [/s]καλοκαίρι είναι σα να λέω [s]οι[/s] διακοπές. Κάνει ζεστό καιρό. Τα παιδιά παίζουν στις αυλές των σπιτιών. Οι άνθρωποι δεν είναι στις οδούς, γιατί είναι στη θάλασσα κάτω απ'τον ήλιο που λάμπει στον ουρανό κάθε μέρα.

ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ
Έχει δροσιά. Τα δέντρα είναι γυμνά. Σύντομα βρέχει κάθε μέρα. Είναι η εποχή του κίτρινου.

Babelfish

Postby Babelfish » 2007-02-02, 17:02

ego wrote:
Babelfish wrote:Σ'ευχαριστώ και πάλι :) Ήταν καλό το ότι δεν προσπάθησα να το διαβάσω αυτό στα ελληνικά, ακόμα και στα αγγλικά ήταν δύσκολο να το καταλάβω :shock:

Τα "το" που προσέθεσα δεν είναι άρθρα, αλλά αντωνυμίες. Εξήγησα στο προηγούμενό μου μήνυμα πότε πρέπει να τα χρησιμοποιείς :dimwit:

Αϊ! Αϊ! Αϊ! Αϊ!
Και πώς ξέρεις που ήθελα να δίνω την έμφαση; :twisted:

ego

Postby ego » 2007-02-04, 8:15

Babelfish wrote:
ego wrote:

Αϊ! Αϊ! Αϊ! Αϊ!
Και πώς ξέρεις πού ήθελα να δώσω [s]την[/s] έμφαση; :twisted:

Απλά το ήξερα! :hmpf:

Βασικά στην πρότασή σου η έμφαση μπορούσε να δοθεί μόνο σε ένα σημείο, οπότε μην πας να με κοροϊδέψεις :lol:

nettchelobek1

Postby nettchelobek1 » 2007-03-24, 6:20

γεια σου,έγραψα ένα μικρό κεíμενο που θέλω να σας μοιράζομαι, ελπίζω ότι εíναι "κατάλαβης" (understandable?).

Η άλλη μέρα

Η άλλη μέρα ανειρεύτηκα πως ποτέ, θυμάμαι ότι ήμουν σε ένα πάρκο όπου τα πουλιά τραγουδούσαν χαρούμενα και ο ήλιος έλαμπε, όταν οδοιπορούσα στο γρασίδι κοιτάζοντας στον ουρανό, μια νέη γυναίκα ξεπετάχτηκε μπροστά μου και μου έιπε "έλα με μένας, δεν θα μετανιώνες",σε αυτή την ώρα δεν ήξερα αν θα την συνοδέυα... (τεραστιά έικονων διαδέχτικαν γρήγορα και είδα ένα σκούρο άνοιγμα μακριά)
Όταν άνοιξα τα μάτια μου, ήμουν στα πρόθυρα ένας άβυσσου στου οπίου βάθος, δυα κάθετα δαχτυλίδια ενέργιας έστριβαν χωρίς να εφάπτονται.

παρακαλώ διορθώστε όπου θεωρείτε ανακγαίο. :D
"From relativity ... one obtains an unequivocal proof for the view of philosophers who, like Parmenides, Kant, and the modern idealists, deny the objectivity of change as an illusion or appearance due to our special mode of perception" Gödel.

outis

Postby outis » 2007-03-25, 14:35

Γεια σου, nettchelobek1. Επειδή είναι δύσκολο το κείμενο, μήπως μπορείς να βάλεις εδώ και την αγγλική του μετάφραση, για να είμαστε σίγουροι πριν το διορθώσουμε; Πολύ καλή η προσπάθειά σου, πάντως, μπράβο.

nettchelobek1

Postby nettchelobek1 » 2007-03-26, 23:24

OK, this is the English version:

The other day

"The other day I dreamed like never before, I dreamed that I was in a park where the birds sang gladly and the sun was shining; when I was walking through the grass looking at the sky, a young woman suddenly appeared in front of me and said me "come with me, you won't regret", at this moment I didn't know if I would accompany her... (a myriad of images followed each other quickly and I looked a dark gap far away)
When I opened my eyes, I was on the verge of an abyss in which bottom, two perpendicular rings of energy were revolving without being touched."
(to be cotinued...)
"From relativity ... one obtains an unequivocal proof for the view of philosophers who, like Parmenides, Kant, and the modern idealists, deny the objectivity of change as an illusion or appearance due to our special mode of perception" Gödel.

outis

Postby outis » 2007-03-28, 20:09

Okay, nettchelobek1. :wink:

nettchelobek1 wrote:γεια σας,έγραψα ένα μικρό κεíμενο που θέλω να μοιραστώ μαζί σας, ελπίζω ότι / να εíναι κατανοητό.

Πριν από λίγες μέρες

Πριν από λίγες μέρες ονειρεύτηκα όπως ποτέ. Θυμάμαι ότι ήμουν σε ένα πάρκο όπου τα πουλιά τραγουδούσαν χαρούμενα και ο ήλιος έλαμπε. Καθώς περπατούσα στο γρασίδι κοιτάζοντας (σ)τον ουρανό, μια νέα γυναίκα (ξε)πετάχτηκε μπροστά μου και μου είπε "έλα με μένα, δεν θα το μετανιώσεις". εκείνη την ώρα δεν ήξερα αν θα την συνόδευα... (Xιλιάδες εικόνες διαδέχτηκαν γρήγορα η μία την άλλη και είδα ένα σκούρο άνοιγμα μακριά.)
Όταν άνοιξα τα μάτια μου, ήμουν στα πρόθυρα μιας αβύσσου, στο βάθος τής οποίας, δυο κάθετα δαχτυλίδια ενέργειας περιστρέφονταν χωρίς να εφάπτονται.

Aleco

Postby Aleco » 2007-06-20, 15:37

I am just a newbie, so ... :P

Είμαι ο Αλέξανδρος. Έρχομαι από Νορβιγία(gen.). Μαθαίνω Ελληνικά ή Ιταλικά. :P

I have no more, time, gotta go!
Native (no) Fluent (en-us)
Conversational (sv) Understands (dk) Minored in and lived in (ja) Actively studying (hu)
Exposed to (fo) Study now and then (et) Curious about (cs)

Return to “Greek (Ελληνικά)”