LESSONS: Gradation

Moderator: Naava

Varislintu
Real Name: M.
Country: FI Finland (Suomi)

Postby Varislintu » 2005-09-09, 11:59

CoBB wrote:
Varislintu wrote:On the other hand, talkoo is the only word I know that ends in k+VV (double vowel) :).

Month names? :shock:

No tietenkin kuukauden nimet loppuvat -kuu, mutta se on erillinen sana (kuu= moon). Tarkoitin sanoja, joiden viimeisessä tavussa on k+VV :).

Well, of course the names of months end with -kuu, but that is a separate word (kuu= moon). I meant words, whose last syllable has k+VV :).
Det finns ingen
tröst. Därför
behöver du den inte
(Gösta Ågren)

Liisi

Postby Liisi » 2005-09-09, 12:14

Jonne wrote:Mistäs tätä kielikello-lehteä löytää :D ?

Where can I find this magazine? :D

Minä luen sitä Helsingin yliopiston lukusaleissa. Mutta olen nähnyt sitä myös joissain isoissa kirjakaupoissa, ainakin Akateemisessa ja ehkä myös Suomalaisessa kirjakaupassa. En kyllä takaa, että löydät sieltä ruoka-sanan taivutuksen ;).

I read it at the Helsinki University in libraries. But I've also seen it in some large book stores, at least in Akateeminen kirjakauppa and maybe Suomalainen kirjakauppa, too. But I don't guarantee you'll find the conjugation of the word ruoka there ;).
I appreciate corrections to my mistakes in any language.

Jonne

Postby Jonne » 2005-09-09, 12:44

Liisi wrote:
Jonne wrote:Mistäs tätä kielikello-lehteä löytää :D ?

Where can I find this magazine? :D

Minä luen sitä Helsingin yliopiston lukusaleissa. Mutta olen nähnyt sitä myös joissain isoissa kirjakaupoissa, ainakin Akateemisessa ja ehkä myös Suomalaisessa kirjakaupassa. En kyllä takaa, että löydät sieltä ruoka-sanan taivutuksen ;).

I read it at the Helsinki University in libraries. But I've also seen it in some large book stores, at least in Akateeminen kirjakauppa and maybe Suomalainen kirjakauppa, too. But I don't guarantee you'll find the conjugation of the word ruoka there ;).

Juu Oulun yliopistossakin sitä näin mutta siellä ei tule ravattua usein.. Mitääpäs kysyä kirjakaupasta :D

Yeah I saw it in the uni of Oulu but I don't go there very often.. I'll have to ask it from a book store :D

Return to “Finnish (Suomi)”