Nederlandstalige media

Moderator:Aurinĭa

User avatar
Hoogstwaarschijnlijk
Posts:7089
Joined:2005-11-30, 10:21
Location:Utrecht
Country:NLThe Netherlands (Nederland)
Re: Nederlandstalige media

Postby Hoogstwaarschijnlijk » 2014-06-14, 13:07

O, ik spreek zeker voor mezelf. Ik ervaar deze maatschappij als discriminerend. Dat het in andere landen erger is zal ik niet ontkennen, maar doet daar niets aan af.
Maar je hebt wel gelijk dat die wetgeving het gevolg is van het stemgedrag van mensen, ik denk dan ook dat heel veel mensen in theorie niet echt discriminerend zijn.

Tsja, Wilders... Vrees dat hij alleen voor homo-emancipatie is omdat de gemiddelde moslim dat niet is.
Native: Dutch
Learns: Latin and French
Knows also (a bit): English, German, Turkish, Danish

Corrections appreciated.

User avatar
Weerwolf
Posts:1908
Joined:2009-12-09, 19:53
Real Name:Krisztián
Gender:male
Location:Венгрия; Будaпешт
Country:HUHungary (Magyarország)

Re: Nederlandstalige media

Postby Weerwolf » 2014-06-14, 14:55

Plaas wrote:Natuurlijk, pestkoppen zijn er overal, maar Nederland is toch echt 'n aangenamer land voor homo's dan Oeganda of Hongarije desnoods, en dat komt echt niet alleen door wetgeving.

Het valt reuze mee voor homo's in Hongarije. Ze hebben geen reden om zich bedreigd te voelen op straat. Verder zijn er sectoren van het leven waar homo's positief gediscrimineerd zijn.

De wetgeving biedt de meeste van hun vrijheden, hoe de burgers zich ten aanzien van homo's gedragen komt deels door de wetten die men niet mag overtreden, en deels door de opvatting dat iemands seksuele voorkeur privé-zaak is zolang hij dat niet aan de grote klok hangt.

Hoogstwaarschijnlijk wrote:Tsja, Wilders... Vrees dat hij alleen voor homo-emancipatie is omdat de gemiddelde moslim dat niet is.

Dat kan hij moeilijk ontkennen. Het is namelijk een ander gebied waar hij de moslims wil verslaan waarmee hij meer stemmen van homo's verwacht.
In het middelpunt staan: [flag=]nl[/flag] [flag=]nl-BE[/flag] [flag=]af[/flag] [flag=]de[/flag][flag=]hr[/flag] [flag=]sr[/flag] [flag=]ru[/flag] [flag=]pl[/flag]
Heel hartelijk bedankt voor elke hulp!
Ich bin für jede Verbesserung dankbar.

Минден кездет нехез.

User avatar
Hoogstwaarschijnlijk
Posts:7089
Joined:2005-11-30, 10:21
Location:Utrecht
Country:NLThe Netherlands (Nederland)

Re: Nederlandstalige media

Postby Hoogstwaarschijnlijk » 2014-06-14, 15:36

Is Hongarije echt zo veel homovriendelijker dan Nederland?Homo's kunnen hier niet hand in hand over straat zonder uitgescholden te worden en dagelijks vindt er geweld tegen homo's plaats.

Zie bijvoorbeeld dit artikel: http://www.hpdetijd.nl/2014-01-31/cijfe ... e-gesteld/
Native: Dutch
Learns: Latin and French
Knows also (a bit): English, German, Turkish, Danish

Corrections appreciated.

User avatar
Weerwolf
Posts:1908
Joined:2009-12-09, 19:53
Real Name:Krisztián
Gender:male
Location:Венгрия; Будaпешт
Country:HUHungary (Magyarország)

Re: Nederlandstalige media

Postby Weerwolf » 2014-06-14, 16:08

Ik heb net geschreven dat het niet zo slecht eruit ziet voor homo’s in Hongarije, maar toch wordt van Oost-Europeanen verwacht dat ze homo’s haten. Geweld tegen homo’s zouden zeker in het nieuws verschijnen, maar nee, het zijn hier volkomen ongebruikelijk. Ongeveer twee weken geleden zag ik een homopaar hand in hand wandelen en praatten tegen elkaar zoals vrouwen, hun stemmen waren bijna vrouwelijk, maar niemand had een commentaar of vuile woorden.

Een oorzaak van homovijandelijkheid is de Gay Pride en het is niet zo verwonderlijk als je bedenkt dat er de homo’s anale en orale seks bedrijven in het openbaar, kleden zich uitdagend en hebben niet het vieren, maar het provoceren voor het oog. Pronken met je seksuele voorkeur (hetero of homo) in het openbaar vind ik volkomen onbeschaafd en ik zou het zeker verbieden. Je moet ook weten dat de homogemeenschap in Hongarije uiteenlopende mening heeft over Gay Pride. Velen zijn van mening dat het ’walgelijke feestje’ de grootste hindernis is voor het aanvaarden van de homo’s omdat de meeste deelnemers tot de provcatieve minderheid binnen het gemeenschap behoren.

Is Gay Pride in Nederland ook zo zedenkwetsend?
In het middelpunt staan: [flag=]nl[/flag] [flag=]nl-BE[/flag] [flag=]af[/flag] [flag=]de[/flag][flag=]hr[/flag] [flag=]sr[/flag] [flag=]ru[/flag] [flag=]pl[/flag]
Heel hartelijk bedankt voor elke hulp!
Ich bin für jede Verbesserung dankbar.

Минден кездет нехез.

User avatar
Hoogstwaarschijnlijk
Posts:7089
Joined:2005-11-30, 10:21
Location:Utrecht
Country:NLThe Netherlands (Nederland)

Re: Nederlandstalige media

Postby Hoogstwaarschijnlijk » 2014-06-14, 17:30

Nee, maar de meningen zijn ook hier verdeeld. Ik denk dat een Gay Pride noodzakelijk is voor de homo-emancipatie, gewoon om te laten zien: 'hier zijn we, wij hebben ook recht om te bestaan' maar zie ook dat het averechts kan werken, helaas.

Zelf ga ik meedoen aan een hardloopevenement in het kader van Gay Pride binnenkort 8-) Dat kan moeilijk zedenkwetsend genoemd worden, lijkt me zo.
Native: Dutch
Learns: Latin and French
Knows also (a bit): English, German, Turkish, Danish

Corrections appreciated.

User avatar
Weerwolf
Posts:1908
Joined:2009-12-09, 19:53
Real Name:Krisztián
Gender:male
Location:Венгрия; Будaпешт
Country:HUHungary (Magyarország)

Re: Nederlandstalige media

Postby Weerwolf » 2014-06-14, 18:05

Hoogstwaarschijnlijk wrote:Nee, maar de meningen zijn ook hier verdeeld. Ik denk dat een Gay Pride noodzakelijk is voor de homo-emancipatie, gewoon om te laten zien: 'hier zijn we, wij hebben ook recht om te bestaan' maar zie ook dat het averechts kan werken, helaas.

Ja, het werkt hier eerlijk gezegd zeer averechts. De boodschap hier luidt eerder 'provoceren' dan 'streven naar emancipatie'.

Zelf ga ik meedoen aan een hardloopevenement in het kader van Gay Pride binnenkort 8-) Dat kan moeilijk zedenkwetsend genoemd worden, lijkt me zo.

Als je niet bloot of met dildo's geplakt aan je lichaam (gebeurde wel eens op GP in Boedapest) hardloopt, lijkt me het ook niet zedenkwetsend. :wink:
In het middelpunt staan: [flag=]nl[/flag] [flag=]nl-BE[/flag] [flag=]af[/flag] [flag=]de[/flag][flag=]hr[/flag] [flag=]sr[/flag] [flag=]ru[/flag] [flag=]pl[/flag]
Heel hartelijk bedankt voor elke hulp!
Ich bin für jede Verbesserung dankbar.

Минден кездет нехез.

User avatar
Hoogstwaarschijnlijk
Posts:7089
Joined:2005-11-30, 10:21
Location:Utrecht
Country:NLThe Netherlands (Nederland)

Re: Nederlandstalige media

Postby Hoogstwaarschijnlijk » 2014-06-15, 7:44

Ik heb erover nagedacht en ga het toch vragen: wat versta jij onder 'zolang je je geaardheid maar niet aan de grote klok hangt'? Oké, niet op straat seks gaan hebben, dat snap ik, maar moeten mensen het dan geheim houden? Valt trouwen onder het aan de grote klok hangen? Vertellen dat je een partner hebt van hetzelfde geslacht? Samen naar de ouderavond van je kind gaan? Zoenen op straat? (en mogen hetero's dat dan wel?)? Waar ligt de grens? Zijn er verschillende regels voor hoe homo's zich zouden moeten gedragen of niet? (Ik neem aan dat we allebei vinden dat je sowieso niet openbaar seks moet gaan hebben.)
Native: Dutch
Learns: Latin and French
Knows also (a bit): English, German, Turkish, Danish

Corrections appreciated.

User avatar
Plaas
Posts:551
Joined:2012-06-21, 7:47
Gender:male
Location:Alkmaar
Country:NLThe Netherlands (Nederland)

Re: Nederlandstalige media

Postby Plaas » 2014-06-15, 8:24

Hoogstwaarschijnlijk wrote:Is Hongarije echt zo veel homovriendelijker dan Nederland?Homo's kunnen hier niet hand in hand over straat zonder uitgescholden te worden en dagelijks vindt er geweld tegen homo's plaats.


Homo's kunnen hier wel degelijk hand in hand over straat zonder uitgescholden te worden. Ze moeten het alleen niet in een moslimwijk doen en liever ook niet in een grefo-dorp op de Veluwe. In een doorsnee winkelstraat of desnoods bij mij op de galerij is het echt geen enkel probleem. Je maakt zo een wel heel vreemde en eigenlijk grievende karikatuur van de Nederlandse samenleving, alsof homo's hier geen leven zouden hebben. De meeste homo's hebben dat wel degelijk, al hoor je in mijn vriendenkring ook wel vaak zeggen dat Alkmaar beter toeven is dan Amsterdam (want minder Marokkanen - hard, maar zo is het nu eenmaal).



Uit die cijfers blijkt toch juist dat er heel veel acceptatie is? 100% zal lastig worden, maar het gaat wel steeds om grote meerderheden. Dat mensen niet graag naar vrijende mannen kijken wil nog niet zeggen dat men vindt dat dat niet moet mogen. Zeker zolang het cliché blijft dat alle homo-seks anale seks is (wat niet zo is), en anale seks een taboe, zullen mensen er hun gevoelens bij hebben. Die gevoelens hoef je heus niet te verbieden.
- Plaas' vermannen

Voorzichtig weerom.

User avatar
Weerwolf
Posts:1908
Joined:2009-12-09, 19:53
Real Name:Krisztián
Gender:male
Location:Венгрия; Будaпешт
Country:HUHungary (Magyarország)

Re: Nederlandstalige media

Postby Weerwolf » 2014-06-15, 9:03

Hoogstwaarschijnlijk wrote:Ik heb erover nagedacht en ga het toch vragen: wat versta jij onder 'zolang je je geaardheid maar niet aan de grote klok hangt'?

Elke handeling die onder de schennis van de eerbaarheid valt. Met enig besef van beleefdheid weet men waar de grens ligt. Er is een verschil tussen ’n kusje geven en in iemands mond kruipen.
Zijn er verschillende regels voor hoe homo's zich zouden moeten gedragen of niet? (Ik neem aan dat we allebei vinden dat je sowieso niet openbaar seks moet gaan hebben.)

Nee, de regels zijn voor iedereen hetzelfde. Trouwens, hoe is het met homo’s, ’speelt’ iemand van jullie de ’man’ en de andere de ’vrouw’? Heeft de dominante of de minder dominante positie binnen de relatie een invloed op het gedrag?
In het middelpunt staan: [flag=]nl[/flag] [flag=]nl-BE[/flag] [flag=]af[/flag] [flag=]de[/flag][flag=]hr[/flag] [flag=]sr[/flag] [flag=]ru[/flag] [flag=]pl[/flag]
Heel hartelijk bedankt voor elke hulp!
Ich bin für jede Verbesserung dankbar.

Минден кездет нехез.

User avatar
Hoogstwaarschijnlijk
Posts:7089
Joined:2005-11-30, 10:21
Location:Utrecht
Country:NLThe Netherlands (Nederland)

Re: Nederlandstalige media

Postby Hoogstwaarschijnlijk » 2014-06-15, 17:18

Plaas, uit dat artikel blijkt dat er drie aangiftes per dag worden gedaan. Dat is natuurlijk nog maar het topje van de ijsberg, want veel mensen doen geen aangifte. Echt, je weet niet waar je het over hebt. Ik ben al zo vaak uitgescholden, zelfs zonder hand in hand te lopen, mensen raden het gewoon en vinden dat reden genoeg. Veel Marokkanen ja, maar echt niet alleen. Het is lekker makkelijk voor jou om te zeggen dat het wel meevalt als je zelf nergens last van hebt,maar ondertussen worden er wel mensen uit een wijk vlak bij mij uit hun huis gepest. Zo verwonderlijk is het niet dat ik nooit hand in hand over straat durf te lopen.


Weerwolf, nee hoor, wij zijn gewoon twee vrouwen, gelijk aan elkaar.
Native: Dutch
Learns: Latin and French
Knows also (a bit): English, German, Turkish, Danish

Corrections appreciated.

User avatar
Weerwolf
Posts:1908
Joined:2009-12-09, 19:53
Real Name:Krisztián
Gender:male
Location:Венгрия; Будaпешт
Country:HUHungary (Magyarország)

Re: Nederlandstalige media

Postby Weerwolf » 2014-06-15, 17:36

Hoogstwaarschijnlijk wrote:Weerwolf, nee hoor, wij zijn gewoon twee vrouwen, gelijk aan elkaar.

Ik dacht dat er een soort verdeling is van de geslachtsrollen. Bijvoorbeeld diegene die thuis de broek aan heeft.
Vorig jaar zag ik een lesbisch paar in Antwerpen, en een van de meisjes leek meer op een jongen wat haar uiterlijk en manier van lopen betreft.
In het middelpunt staan: [flag=]nl[/flag] [flag=]nl-BE[/flag] [flag=]af[/flag] [flag=]de[/flag][flag=]hr[/flag] [flag=]sr[/flag] [flag=]ru[/flag] [flag=]pl[/flag]
Heel hartelijk bedankt voor elke hulp!
Ich bin für jede Verbesserung dankbar.

Минден кездет нехез.

User avatar
Plaas
Posts:551
Joined:2012-06-21, 7:47
Gender:male
Location:Alkmaar
Country:NLThe Netherlands (Nederland)

Re: Nederlandstalige media

Postby Plaas » 2014-06-15, 18:33

Hoogstwaarschijnlijk wrote:Plaas, uit dat artikel blijkt dat er drie aangiftes per dag worden gedaan. Dat is natuurlijk nog maar het topje van de ijsberg, want veel mensen doen geen aangifte. Echt, je weet niet waar je het over hebt. Ik ben al zo vaak uitgescholden, zelfs zonder hand in hand te lopen, mensen raden het gewoon en vinden dat reden genoeg. Veel Marokkanen ja, maar echt niet alleen. Het is lekker makkelijk voor jou om te zeggen dat het wel meevalt als je zelf nergens last van hebt,maar ondertussen worden er wel mensen uit een wijk vlak bij mij uit hun huis gepest. Zo verwonderlijk is het niet dat ik nooit hand in hand over straat durf te lopen.


Je spreekt allerlei heftige oordelen over de Nederlandse samenleving uit, zonder haar werkelijk te kennen. Ik maak immers ook deel uit van die samenleving, samen met miljoenen anderen die geen enkel probleem hebben met homoseksualiteit. Waarom zou je ons bestaan willen ontkennen? Waarom blijf je alleen maar bij het handjevol mongolen hangen dat wél scheldt? Kennelijk heb je er baat bij de wereld zo zwartgallig voor te stellen. Ik heb dat niet en de taalleerders op dit forum hebben dat ook niet.
"Echt, je weet niet waar je het over hebt" en "Het is lekker makkelijk voor jou" - zijn dat nu werkelijk de inhoudelijke argumenten waarmee je je onnozele slachtofferrol wilt onderbouwen? Je bent ongenuanceerd en grievend en wilt dat blijkbaar van je zelf niet zien. Een betere wereld begint bij jezelf.

Hand in hand over straat lopen is zelfs onder hetero-vrouwen heel gewoon in Nederland en België.
- Plaas' vermannen

Voorzichtig weerom.

User avatar
Hoogstwaarschijnlijk
Posts:7089
Joined:2005-11-30, 10:21
Location:Utrecht
Country:NLThe Netherlands (Nederland)

Re: Nederlandstalige media

Postby Hoogstwaarschijnlijk » 2014-06-16, 17:19

Ik heb het alleen over hoe ik de samenleving ervaar en probeer te laten zien dat er nog ontzettend veel te winnen is, dat het niet gepast is om zelfgenoegzaam achterover te leunen. Ik zie niet in waarom mijn perspectief op de samenleving minder waar zou zijn dan dat van jou, maar laat maar, ik merk dat ik heel verdrietig van deze discussie word en daar heb ik geen zin in, dat is het niet waard. Ik vind het in elk geval prettig om te horen dat jij geen probleem hebt met homoseksualiteit, dat is al heel wat.

@Weerwolf: Dat is wel een heel erg cliché, dat je daar stelt... Het komt voor, maar er zijn evengoed lesbische stellen waarbij beide vrouwen qua uiterlijk er 'mannelijk' uit zien, en stellen die beide er juist 'vrouwelijk' uitzien. (Ik zet het bewust tussen aanhalingstekens omdat ik niet vind dat we op die manier moeten denken: mannelijk versus vrouwelijk. Mensen moeten gewoon zo willen zijn zoals ze willen zijn, in mijn ogen. Onze maatschappij is erg ingericht op de vermeende verschillen tussen mannen en vrouwen, interessant in dat verband is dit 'museum': http://seksisme.tumblr.com/)
Native: Dutch
Learns: Latin and French
Knows also (a bit): English, German, Turkish, Danish

Corrections appreciated.

User avatar
Weerwolf
Posts:1908
Joined:2009-12-09, 19:53
Real Name:Krisztián
Gender:male
Location:Венгрия; Будaпешт
Country:HUHungary (Magyarország)

Re: Nederlandstalige media

Postby Weerwolf » 2014-06-16, 19:54

Cliché of niet, een heleboel homo’s die op tv uit de kast gekomen zijn, zeggen dat ze (als man) in hun jeugd met barbiepoppen speelden, en (als vrouw) dat ze met matchbox en voetbal speelden. Vandaar mijn gevolgtrekking dat het ook het gedrag beinvloedt.
Hoogstwaarschijnlijk wrote: (Ik zet het bewust tussen aanhalingstekens omdat ik niet vind dat we op die manier moeten denken: mannelijk versus vrouwelijk.

Onze wereld is van oudsher zo ingericht, niet voor niets heeft Moeder Natuur twee ’tegenpolen’ geschapen: de man en de vrouw.
Mensen moeten gewoon zo willen zijn zoals ze willen zijn, in mijn ogen. Onze maatschappij is erg ingericht op de vermeende verschillen tussen mannen en vrouwen, interessant in dat verband is dit 'museum': http://seksisme.tumblr.com/)

Ja, maar je moet toch realistisch zijn omdat er namelijk biologische beperkingen zijn. Als ik me Eskimo voel en zeg dat ik ’n Eskimo ben, ben ik het eenvoudigweg niet. Net zo gek is dat je in Australie ’n ’derde geslacht’ hebt: ’de geslachtlozen’ of ’onzijdig’. Biologie kun je niet veranderen.

Dank voor de link, ik heb er aardig om gelachen. Het wordt tijd dat de Engelsen hun ’history’ aanpassen omdat het de vrouwen uitsluit van de vorming van de geschiedenis, en het woord druppelt van vrouwenhaat. :P
In het middelpunt staan: [flag=]nl[/flag] [flag=]nl-BE[/flag] [flag=]af[/flag] [flag=]de[/flag][flag=]hr[/flag] [flag=]sr[/flag] [flag=]ru[/flag] [flag=]pl[/flag]
Heel hartelijk bedankt voor elke hulp!
Ich bin für jede Verbesserung dankbar.

Минден кездет нехез.

User avatar
Weerwolf
Posts:1908
Joined:2009-12-09, 19:53
Real Name:Krisztián
Gender:male
Location:Венгрия; Будaпешт
Country:HUHungary (Magyarország)

Re: Nederlandstalige media

Postby Weerwolf » 2014-06-18, 18:22

Nederland sprankelt niet opnieuw, maar wint wel

Nederland is met een 6 op 6 zo goed als zeker van de achtste finales, maar Australië legde toch ook heel wat pijnpunten bloot. Nederland moest zelfs na de rust een achterstand ombuigen. Club-doelman Ryan ging niet voluit bij de 2-3 van Depay.
De 5-1-demonstratie tegen wereldkampioen Spanje had Oranje
niet bevrijd. Australië, op papier het zwakste land op dit WK, bleek een taaie tegenstander.

Tegen de gang van het spel in kwam Nederland toch voor. Robben ontworstelde zich van de Australische defensie en schoof voorbij Ryan.

Australië diende Nederland meteen van antwoord. Cahill nam een diepe, hoge bal schitterend op de slof: 1-1. Een goal die Van Persies goal tegen Spanje naar de kroon steekt als mooiste goal op dit WK. Ook daarna bleef Australië het gevaarlijkst.

Ryan gaat niet voluit bij 2-3 van Depay
Na de rust greep Nederland terug naar zijn vertrouwde 4-3-3-systeem, maar ook dat bracht aanvankelijk geen soelaas. Janmaat kon zijn hand niet wegtrekken: penalty, door Jedinak feilloos omgezet.

Net als voor de rust bleef de reactie niet lang uit. Van Persie stond na een steekbal van invaller Depay alleen voor Ryan: 2-2. Maar nog wou Australië niet plooien. Oar en Leckie konden geklungel in de Oranje-defensie niet afstraffen.

Dan deed Depay het aan de overkant beter. Plots ging de zee open voor de PSV-winger. Club Brugge-doelman Ryan ging niet voluit bij zijn schot. Nederland liet nu niet langer met zich sollen. De 2-4 was dichterbij dan een gelijkmaker.

http://sporza.be/cm/sporza/matchcenter/ ... WK_AUS-NED
Image

Nu heeft Oranje geluk gehad. :)
In het middelpunt staan: [flag=]nl[/flag] [flag=]nl-BE[/flag] [flag=]af[/flag] [flag=]de[/flag][flag=]hr[/flag] [flag=]sr[/flag] [flag=]ru[/flag] [flag=]pl[/flag]
Heel hartelijk bedankt voor elke hulp!
Ich bin für jede Verbesserung dankbar.

Минден кездет нехез.

User avatar
Weerwolf
Posts:1908
Joined:2009-12-09, 19:53
Real Name:Krisztián
Gender:male
Location:Венгрия; Будaпешт
Country:HUHungary (Magyarország)

Re: Nederlandstalige media

Postby Weerwolf » 2014-06-19, 17:32

Weer de overgevoeligheid van Joop.nl, maar nu lijkt me dat de Colombianen erin meespelen.
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... uurt.dhtml

Colombia wil dat Unicef Nicolette van Dam terugtrekt als goodwillambassadeur. Dat verklaarde Colombia's ambassadeur voor de Verenigde Naties María Emma Mejía vandaag aan het radiostation Wradio. Van Dam twitterde gisteren een getruukte foto van de bekende Colombiaanse voetballers Falcao en James Rodríguez waarin ze cocaïne van een 'muurtje' op een voetbalveld snuiven.

In Colombia reageerden twitteraars en media furieus. De gewraakte tweet van Van Dam verdween vervolgens en later op de avond bood de actrice en tv-presentatrice haar excuses aan.

Mejía verklaarde dat de vertegenwoordiger van Unicef in Colombia en de Nederlandse ambassadeur voor een gesprek uitgenodigd zijn. 'Deze mevrouw is te ver gegaan,' zo zei Mejía tegen Wradio.

Image
Ik vind het eerlijk gezegd grappig.
Als het cocaïne-gebruik voor de Colombianen zo'n teer punt is dan mogen de actiefilms waarin een Colombiaanse drugsbaron te zien is, niet meer getoond worden. :D
In het middelpunt staan: [flag=]nl[/flag] [flag=]nl-BE[/flag] [flag=]af[/flag] [flag=]de[/flag][flag=]hr[/flag] [flag=]sr[/flag] [flag=]ru[/flag] [flag=]pl[/flag]
Heel hartelijk bedankt voor elke hulp!
Ich bin für jede Verbesserung dankbar.

Минден кездет нехез.

User avatar
Plaas
Posts:551
Joined:2012-06-21, 7:47
Gender:male
Location:Alkmaar
Country:NLThe Netherlands (Nederland)

Re: Nederlandstalige media

Postby Plaas » 2014-06-20, 12:28

Weerwolf wrote:
Nu heeft Oranje geluk gehad. :)


Het is 'n wat eigenaardig wedstrijdverslag wat je aanhaalt. Die hands-penalty was toch hoogst omstreden. Australië verdedigde inderdaad wel heel effectief, maar Oranje won uiteindelijk wel overtuigend, na in de tweede helft veel druk gezet te hebben. Dat is geen geluk, maar gewoon goed voetbal. Dat Oranje ook van een team als het Australische heeft kunnen winnen geeft juist meer vertrouwen.
Vóór het WK verwachtte niemand veel van Oranje, nu worden ze plots als een titelkandidaat gezien. Niet dat ik denk dat ze die titel gaan pakken, maar voor het imago van het Nederlandse voetbal is dit al heel mooi.
- Plaas' vermannen

Voorzichtig weerom.

User avatar
Weerwolf
Posts:1908
Joined:2009-12-09, 19:53
Real Name:Krisztián
Gender:male
Location:Венгрия; Будaпешт
Country:HUHungary (Magyarország)

Re: Nederlandstalige media

Postby Weerwolf » 2014-06-20, 12:38

Er zat ook ‘n klein beetje mazzel in het spel voor jullie als er iets omstreden of plotselings gebeurde ten koste van Oranje. Fortuna stelt goed voetbal op prijs en was op jullie zijde, dus jullie hebben echt geen reden om te klagen.
Robben is nu in topvorm en als hij geen letsel oploopt, zijn jullie in de finale.
In het middelpunt staan: [flag=]nl[/flag] [flag=]nl-BE[/flag] [flag=]af[/flag] [flag=]de[/flag][flag=]hr[/flag] [flag=]sr[/flag] [flag=]ru[/flag] [flag=]pl[/flag]
Heel hartelijk bedankt voor elke hulp!
Ich bin für jede Verbesserung dankbar.

Минден кездет нехез.

User avatar
Plaas
Posts:551
Joined:2012-06-21, 7:47
Gender:male
Location:Alkmaar
Country:NLThe Netherlands (Nederland)

Re: Nederlandstalige media

Postby Plaas » 2014-06-20, 12:55

Van de drie tegendoelpunten die Oranje op dit WK heeft doorgelaten waren twee er onterecht gegeven penalty's. Dat zou ik nu niet meteen geluk noemen.
- Plaas' vermannen

Voorzichtig weerom.

User avatar
Weerwolf
Posts:1908
Joined:2009-12-09, 19:53
Real Name:Krisztián
Gender:male
Location:Венгрия; Будaпешт
Country:HUHungary (Magyarország)

Re: Nederlandstalige media

Postby Weerwolf » 2014-06-20, 13:00

Einde goed, alles goed.
In het middelpunt staan: [flag=]nl[/flag] [flag=]nl-BE[/flag] [flag=]af[/flag] [flag=]de[/flag][flag=]hr[/flag] [flag=]sr[/flag] [flag=]ru[/flag] [flag=]pl[/flag]
Heel hartelijk bedankt voor elke hulp!
Ich bin für jede Verbesserung dankbar.

Минден кездет нехез.


Return to “Dutch (Nederlands)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests