Weerwolf - Nederlands

Moderator:Aurinĭa

User avatar
Weerwolf
Posts:1908
Joined:2009-12-09, 19:53
Real Name:Krisztián
Gender:male
Location:Венгрия; Будaпешт
Country:HUHungary (Magyarország)
Re: Weerwolf - Nederlands

Postby Weerwolf » 2014-05-29, 14:58

Plaas wrote:Weerwolf vergeet Saba. ;)
Maar van Schin op Geul naar Midsland (Terschelling) blijft ook best een lange reis.

Het spel heeft Plaas gewonnen. :P Ach, die bijzondere gemeenten (BES-eilanden) zijn voor mij zó bijzonder dat ik ze lekker over het hoofd kan zien.
Ik weet niet veel over de overzeese gebieden, hoe zit het met de doorsnee Nederlanders? Gaan jullie daar op vakantie, of is het gewoon te ver en te duur?
Hebben mensen daar hun eigen omroep? Kan het Nederlands nog standhouden tegen het Engels en andere talen?
In het middelpunt staan: [flag=]nl[/flag] [flag=]nl-BE[/flag] [flag=]af[/flag] [flag=]de[/flag][flag=]hr[/flag] [flag=]sr[/flag] [flag=]ru[/flag] [flag=]pl[/flag]
Heel hartelijk bedankt voor elke hulp!
Ich bin für jede Verbesserung dankbar.

Минден кездет нехез.

User avatar
Hoogstwaarschijnlijk
Posts:7089
Joined:2005-11-30, 10:21
Location:Utrecht
Country:NLThe Netherlands (Nederland)

Re: Weerwolf - Nederlands

Postby Hoogstwaarschijnlijk » 2014-05-29, 15:58

Ik weet er nauwelijks wat van, behalve dat ze er homofober zijn dan in Nederland. En dat de zon er vaak schijnt.

Mijn neef woont op Curaçao, maar ik ben er nooit geweest. Het is vooral erg ver weg.
Native: Dutch
Learns: Latin and French
Knows also (a bit): English, German, Turkish, Danish

Corrections appreciated.

User avatar
Weerwolf
Posts:1908
Joined:2009-12-09, 19:53
Real Name:Krisztián
Gender:male
Location:Венгрия; Будaпешт
Country:HUHungary (Magyarország)

Re: Weerwolf - Nederlands

Postby Weerwolf » 2014-05-29, 18:01

Ik weet alleen dat in die gebieden veel negers wonen, heet weer is en paradijselijke stranden.
In het middelpunt staan: [flag=]nl[/flag] [flag=]nl-BE[/flag] [flag=]af[/flag] [flag=]de[/flag][flag=]hr[/flag] [flag=]sr[/flag] [flag=]ru[/flag] [flag=]pl[/flag]
Heel hartelijk bedankt voor elke hulp!
Ich bin für jede Verbesserung dankbar.

Минден кездет нехез.

User avatar
Plaas
Posts:551
Joined:2012-06-21, 7:47
Gender:male
Location:Alkmaar
Country:NLThe Netherlands (Nederland)

Re: Weerwolf - Nederlands

Postby Plaas » 2014-05-29, 22:10

Mijn moeder verhuist dit jaar naar Bonaire. Ze is onderwijzeres, en ter plaatse werft men nu veel Nederlandse juffen en meesters aan, teneinde de Nederlandse taal meer ingang te doen vinden bij de nieuwe generaties. De omgangstaal is Papiaments dan wel Engels, maar het Nederlands heeft wel een zekere status en zal de komende jaren waarschijnlijk wel in belang toenemen.

De eilanden zijn toeristisch best interessant, met mooie landschappen en koraalriffen, maar ze zijn inderdaad onredelijk ver weg. Ik verwacht niet dat ik er ooit zal komen. Er zijn veel leukere bestemmingen om 13 uur voor in een vliegtuig te zitten.

Het zal wie mij 'n beetje kent ook niet verrassen dat 'n ander eiland mijn voorkeur heeft :)
- Plaas' vermannen

Voorzichtig weerom.

User avatar
Weerwolf
Posts:1908
Joined:2009-12-09, 19:53
Real Name:Krisztián
Gender:male
Location:Венгрия; Будaпешт
Country:HUHungary (Magyarország)

Re: Weerwolf - Nederlands

Postby Weerwolf » 2014-05-29, 22:43

Plaas wrote:Mijn moeder verhuist dit jaar naar Bonaire. Ze is onderwijzeres, en ter plaatse werft men nu veel Nederlandse juffen en meesters aan, teneinde de Nederlandse taal meer ingang te doen vinden bij de nieuwe generaties. De omgangstaal is Papiaments dan wel Engels, maar het Nederlands heeft wel een zekere status en zal de komende jaren waarschijnlijk wel in belang toenemen.

Nou, dat is echt serieus. Ga je haar niet missen? :)
Ik bedoel, als je een bezoek aan je moeder wilt brengen, moet je naar het andere einde van de wereld reizen, of blijft ze niet zo lang daar?
Waarom zou het Nederlands in belang toenemen? Wegens meer kans op een goed betaalde baan (bv.in de toerisme)?
In het middelpunt staan: [flag=]nl[/flag] [flag=]nl-BE[/flag] [flag=]af[/flag] [flag=]de[/flag][flag=]hr[/flag] [flag=]sr[/flag] [flag=]ru[/flag] [flag=]pl[/flag]
Heel hartelijk bedankt voor elke hulp!
Ich bin für jede Verbesserung dankbar.

Минден кездет нехез.

User avatar
Plaas
Posts:551
Joined:2012-06-21, 7:47
Gender:male
Location:Alkmaar
Country:NLThe Netherlands (Nederland)

Re: Weerwolf - Nederlands

Postby Plaas » 2014-05-30, 7:31

Als je in Nederland carrière wilt maken, bijvoorbeeld bij de overheid, dan is Nederlands erg belangrijk. Belangrijker zelfs dan het Engels, de omgangstaal op Saba. De Nederlandse overheid is natuurlijk een heel grote werkgever (onderwijs, zorg, veiligheid, administratie, etc.), je kunt maar beter zorgen dat je dan de voertaal van die overheid machtig bent. Ook als je van plan bent ooit naar Europees-Nederland te verhuizen is Nederlands natuurlijk nuttig.
Er is sowieso weinig op tegen om de taal van zo'n welvarend land (NL) en zo'n welvarend gewest (Vlaanderen) machtig te zijn. :)

Met mijn moeder heb ik geen heel goede band (als iemand dat zegt, weet je eigenlijk al meteen dat dat een eufemisme is). Ik zie haar twee of drie keer per jaar nu ze dichtbij woont. Als ze ver weg woont en hier dus alleen in de vakantie is zie ik haar waarschijnlijk niet minder vaak dan nu. Dus nee, ik heb er niet zo'n probleem mee.
- Plaas' vermannen

Voorzichtig weerom.

User avatar
Weerwolf
Posts:1908
Joined:2009-12-09, 19:53
Real Name:Krisztián
Gender:male
Location:Венгрия; Будaпешт
Country:HUHungary (Magyarország)

Re: Weerwolf - Nederlands

Postby Weerwolf » 2014-05-30, 11:16

Plaas wrote:Als je in Nederland carrière wilt maken, bijvoorbeeld bij de overheid, dan is Nederlands erg belangrijk. Belangrijker zelfs dan het Engels, de omgangstaal op Saba. De Nederlandse overheid is natuurlijk een heel grote werkgever (onderwijs, zorg, veiligheid, administratie, etc.), je kunt maar beter zorgen dat je dan de voertaal van die overheid machtig bent. Ook als je van plan bent ooit naar Europees-Nederland te verhuizen is Nederlands natuurlijk nuttig.
Er is sowieso weinig op tegen om de taal van zo'n welvarend land (NL) en zo'n welvarend gewest (Vlaanderen) machtig te zijn. :)

Het zou eigenlijk triest zijn als een andere taal dan het Nederlands (en in Nederland ook het Fries) belangrijker was bij de overheid. :)
Bovendien gaat het goed met de overheid en banken: Europese Commissie haalt Nederland uit strafbankje eurozondaars
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Pol ... aars.dhtml

Met mijn moeder heb ik geen heel goede band (als iemand dat zegt, weet je eigenlijk al meteen dat dat een eufemisme is). Ik zie haar twee of drie keer per jaar nu ze dichtbij woont. Als ze ver weg woont en hier dus alleen in de vakantie is zie ik haar waarschijnlijk niet minder vaak dan nu. Dus nee, ik heb er niet zo'n probleem mee.

Duidelijk.
In het middelpunt staan: [flag=]nl[/flag] [flag=]nl-BE[/flag] [flag=]af[/flag] [flag=]de[/flag][flag=]hr[/flag] [flag=]sr[/flag] [flag=]ru[/flag] [flag=]pl[/flag]
Heel hartelijk bedankt voor elke hulp!
Ich bin für jede Verbesserung dankbar.

Минден кездет нехез.

User avatar
Weerwolf
Posts:1908
Joined:2009-12-09, 19:53
Real Name:Krisztián
Gender:male
Location:Венгрия; Будaпешт
Country:HUHungary (Magyarország)

Re: Weerwolf - Nederlands

Postby Weerwolf » 2014-09-14, 11:26

Elk jaar vindt het Joodse Zomerfestival plaats in het hart van Boedapest. Normaal gezien zou dit het feest van de joodse cultuur zijn, maar de politieke uitspraken werpen altijd een schaduw aan de originele boodschap van de eenweekse gebeurtenis.

Het belangrijkste onderwerp dit jaar was de veel terugkomende ’versterking van het antisemitisme’ in Hongarije. Dirigent Ádám Fischer heeft over het ongehoorde antisemitisme in Hongarije verteld. Deze man is trouwens bekend om zijn anti-Hongaar uitspraken.

Ja, het antisemitisme woedt zo in Hongarije dat er geen joden op straten lastiggevallen worden, geen joden in het joods museum doodgeschoten worden, een groot eigen festival (het grootste in Europa) kunnen geven, en dat Israeli kinderen die het bombardement van Hamas meegemaakt hadden, op vakantie kunnen aan de Balaton. De antisemitistische Hongaren hebben het voor die kinderen van zionistische landpikkers mogelijk gemaakt om lekker te kunnen genieten van de zomerrust in Hongarije, terwijl de gedoodde Palestijnse kinderen alleen maar in de hemel konden spelen.

Het antisemitisme woedt in het land zo dat Orbáns regering door een jood Gusztáv Zoltai als raadsman bijgesteund wordt. Het zegt genoeg over Zoltai dat hij ook voor de joodse gemeenschap een pijnlijke figuur is. Zoltai was meer dan 20 jaar de met het dagelijkse bestuur belaste directeur van de Hongaarse Joodse Geloofgemeenschap, maar moest voor kort afdanken wegens corruptie. De wetten gelden voor iedereen, maar de gemeenschap wilde de zaak binnenshuis oplossen en ervoer het onderzoek van de politie als inmenging in joodse zaken en riep antisemitisme. Het is duidelijk dat de regering van Orbán de juiste man gevonden heeft om met het geld van de belastingbetalers te sjoemelen. Zoltai had bovendien een bevoorrecht leven in de jaren van communisme, hij was een bewaker van de bedrijfsmilitie.
Image

Aangezien het Hongaarse jodendom met een tong spreekt, met een duidelijke zionistische, raad ik de organisatoren de naam van het festival te veranderen: Zionistisch Zomerfestival, Zomerfestivel van de bezetters van Palestina, Kazaars Zomerfestival . Deze namen hebben meer overeenkomst met de werkelijkheid. Zoiets als Een Ander Joods Geluid is bij ons ongekend, afwijkende meningen worden hier met scheve ogen aangekeken. Hoe tolerant die mensen zijn, was veelzeggend toen op het Zomerfestival een van de joodse muzikanten onverwacht ’Ave Maria’ speelde. In de synagoog heerste stilte omdat hoe was het mogelijk dat er een christelijk lied gespeeld werd. Aan het einde vroeg de muzikant: ”wat is er aan de hand? Het was toch mooi, nietwaar? Wees in hemelsnaam eenmaal wat toleranter!”

Ter herinnering aan onze joodse medemensen, Hongarije is geen voor joden. Dat ligt dit jaar liever in West-Europa. http://www.israelnationalnews.com/News/ ... BV3jpR_vng
Frankrijk is duidelijk de koploper.

Ik herinner me nog een live interview met een lid van de Hongaarse Joodse Geloofgemeenschap op tv, die zijn mislukte uitspraak over antisemitisme moest rechtbreien. Hij beweerde dat joden dagelijks in elkaar geslagen worden en dat synagogen in brand gestoken werden. Niets van de beschuldigingen waren waar. Zionisten hebben blijkbaar het antisemitisme nodig.
Image
In het middelpunt staan: [flag=]nl[/flag] [flag=]nl-BE[/flag] [flag=]af[/flag] [flag=]de[/flag][flag=]hr[/flag] [flag=]sr[/flag] [flag=]ru[/flag] [flag=]pl[/flag]
Heel hartelijk bedankt voor elke hulp!
Ich bin für jede Verbesserung dankbar.

Минден кездет нехез.

User avatar
Weerwolf
Posts:1908
Joined:2009-12-09, 19:53
Real Name:Krisztián
Gender:male
Location:Венгрия; Будaпешт
Country:HUHungary (Magyarország)

Re: Weerwolf - Nederlands

Postby Weerwolf » 2014-10-14, 23:00

Goed nieuws:

Extreemrechts wint bij verkiezingen Hongarije

De extreemrechtse partij Jobbik heeft bij de Hongaarse gemeenteraadsverkiezingen vooral op het platteland zetels gewonnen. Jobbik is een geduchte tegenstander geworden van de partij van premier Viktor Orbán, Fidesz.

Jobbik, dat geleid wordt door Gábor Vona, wist in veertien gemeenten de verkiezingen te winnen. Nog eens zes onafhankelijke politici die gesteund worden door Jobbik kwamen als winnaars uit de bus. In 2010 won Jobbik slechts in drie gemeentes.

Hoewel Fidesz nog altijd de grootste partij in Hongarije is, is Jobbik uitgegroeid tot een belangrijke tegenstrever. “Jobbik is nu een landelijke partij geworden en ze hebben nog groeipotentieel”, aldus analiste Kornélia Magyar.

Bron: http://www.nd.nl/artikelen/2014/oktober ... -hongarije

Reeds voor de gemeenteraadsverkiezingen was Jobbik een landelijke partij wat door de goede uitslagen van parlementaire verkiezingen (lente 2014) bewezen zijn. Dit nieuwe resultaat is een bevestiging daarvan. Dat de partij nog groeipotentieel heeft, kan ik alleen maar beamen. Onder de jeugd en hoogopgeleide studenten is Jobbik zonder twijfel de populairste partij. Jobbik zal in 2018 de enige serieuze uitdager van Fidesz zijn.
In het middelpunt staan: [flag=]nl[/flag] [flag=]nl-BE[/flag] [flag=]af[/flag] [flag=]de[/flag][flag=]hr[/flag] [flag=]sr[/flag] [flag=]ru[/flag] [flag=]pl[/flag]
Heel hartelijk bedankt voor elke hulp!
Ich bin für jede Verbesserung dankbar.

Минден кездет нехез.

User avatar
Plaas
Posts:551
Joined:2012-06-21, 7:47
Gender:male
Location:Alkmaar
Country:NLThe Netherlands (Nederland)

Re: Weerwolf - Nederlands

Postby Plaas » 2014-10-15, 15:13

Op Stormfront zullen ze de opkomst van extreemrechts wel "goed nieuws" noemen, ja. Van UniLang had ik vooralsnog een iets andere verwachting.
- Plaas' vermannen

Voorzichtig weerom.

User avatar
Weerwolf
Posts:1908
Joined:2009-12-09, 19:53
Real Name:Krisztián
Gender:male
Location:Венгрия; Будaпешт
Country:HUHungary (Magyarország)

Re: Weerwolf - Nederlands

Postby Weerwolf » 2014-10-15, 15:30

Plaas wrote:Op Stormfront zullen ze de opkomst van extreemrechts wel "goed nieuws" noemen, ja. Van UniLang had ik vooralsnog een iets andere verwachting.

Tja, blijkbaar hebben liberalen veel moeite met het recht op vrijheid van meningsuiting van anderen. Ze willen altijd en overal hun gelijk krijgen.

Ik verwacht trouwens ook wat negatieve klanken uit Israel, tussen twee moorden op Palestijnen. :whistle:
In het middelpunt staan: [flag=]nl[/flag] [flag=]nl-BE[/flag] [flag=]af[/flag] [flag=]de[/flag][flag=]hr[/flag] [flag=]sr[/flag] [flag=]ru[/flag] [flag=]pl[/flag]
Heel hartelijk bedankt voor elke hulp!
Ich bin für jede Verbesserung dankbar.

Минден кездет нехез.

User avatar
Plaas
Posts:551
Joined:2012-06-21, 7:47
Gender:male
Location:Alkmaar
Country:NLThe Netherlands (Nederland)

Re: Weerwolf - Nederlands

Postby Plaas » 2014-10-15, 16:22

Waaruit zou moeten blijken dat liberalen problemen hebben met het recht op vrijheid van meningsuiting?
- Plaas' vermannen

Voorzichtig weerom.

User avatar
Weerwolf
Posts:1908
Joined:2009-12-09, 19:53
Real Name:Krisztián
Gender:male
Location:Венгрия; Будaпешт
Country:HUHungary (Magyarország)

Re: Weerwolf - Nederlands

Postby Weerwolf » 2014-10-15, 16:45

Plaas wrote:Waaruit zou moeten blijken dat liberalen problemen hebben met het recht op vrijheid van meningsuiting?

Het antwoord staat in je bericht en in een bredere zin de gekleurde mainstream pers die de ’juiste’ berichtgeving/kijk op de wereld voorschrijft met inbegrip van de politieke correctheid. Bovendien Hongaarse liberalen leven in een aparte wereld waarin ze zichzelf als een intellectuele authoriteit beschouwen vanwege het feit dat ze in het buitenland machtige en invloedrijke vrienden zoals de VS en Israel hebben, je moet echt geen grote verbeelding hebben om te kunnen voorspellen wat met de meningen van andersdenkenden gebeurt als ze met zo'n hoge arrogantie in contact komen.
In het middelpunt staan: [flag=]nl[/flag] [flag=]nl-BE[/flag] [flag=]af[/flag] [flag=]de[/flag][flag=]hr[/flag] [flag=]sr[/flag] [flag=]ru[/flag] [flag=]pl[/flag]
Heel hartelijk bedankt voor elke hulp!
Ich bin für jede Verbesserung dankbar.

Минден кездет нехез.

User avatar
Plaas
Posts:551
Joined:2012-06-21, 7:47
Gender:male
Location:Alkmaar
Country:NLThe Netherlands (Nederland)

Re: Weerwolf - Nederlands

Postby Plaas » 2014-10-15, 16:53

Weerwolf wrote:
Plaas wrote:Waaruit zou moeten blijken dat liberalen problemen hebben met het recht op vrijheid van meningsuiting?

Het antwoord staat in je bericht -


En waar dan wel? Kun je misschien een citaat geven?
- Plaas' vermannen

Voorzichtig weerom.

User avatar
Weerwolf
Posts:1908
Joined:2009-12-09, 19:53
Real Name:Krisztián
Gender:male
Location:Венгрия; Будaпешт
Country:HUHungary (Magyarország)

Re: Weerwolf - Nederlands

Postby Weerwolf » 2014-10-15, 17:03

Weerwolf wrote:
Plaas wrote:Op Stormfront zullen ze de opkomst van extreemrechts wel "goed nieuws" noemen, ja. Van UniLang had ik vooralsnog een iets andere verwachting.

Tja, blijkbaar hebben liberalen veel moeite met het recht op vrijheid van meningsuiting van anderen. Ze willen altijd en overal hun gelijk krijgen.

Je bericht is gegrond op een veralgemeende waarneming op dit forum, namelijk dat er tamelijk veel homo’s en linkse aanhangers rondhangen. Je vindt dat een mening zoals de mijne geen plaats zou verdienen op dit forum, maar dat het elders hoort, zoals je schreef op ’Stormfront’, terwijl het mijn persoonlijke commentaar op een nieuwsflits was. Ik zie geen beperking in de regels van Unilang die mijn bericht zou verbieden of die mij zou aansporen om mijn mening elders te plaatsen (wegens ongepastheid).
In het middelpunt staan: [flag=]nl[/flag] [flag=]nl-BE[/flag] [flag=]af[/flag] [flag=]de[/flag][flag=]hr[/flag] [flag=]sr[/flag] [flag=]ru[/flag] [flag=]pl[/flag]
Heel hartelijk bedankt voor elke hulp!
Ich bin für jede Verbesserung dankbar.

Минден кездет нехез.

User avatar
Hoogstwaarschijnlijk
Posts:7089
Joined:2005-11-30, 10:21
Location:Utrecht
Country:NLThe Netherlands (Nederland)

Re: Weerwolf - Nederlands

Postby Hoogstwaarschijnlijk » 2014-10-15, 17:26

Ik begrijp niet wat homo's en linkse mensen met liberalen te maken hebben, en waaruit zou blijken dat Plaas liberaal zou zijn. Wel is het zo dat mensen op unilang over het algemeen niet extreem-rechts zijn inderdaad, dus is het niet verwonderlijk dat je een reactie krijgt als je zulke berichten hier als 'goed nieuws' gaat betitelen.
Native: Dutch
Learns: Latin and French
Knows also (a bit): English, German, Turkish, Danish

Corrections appreciated.

User avatar
Weerwolf
Posts:1908
Joined:2009-12-09, 19:53
Real Name:Krisztián
Gender:male
Location:Венгрия; Будaпешт
Country:HUHungary (Magyarország)

Re: Weerwolf - Nederlands

Postby Weerwolf » 2014-10-15, 17:55

Hoogstwaarschijnlijk wrote:Ik begrijp niet wat homo's en linkse mensen met liberalen te maken hebben, en waaruit zou blijken dat Plaas liberaal zou zijn. Wel is het zo dat mensen op unilang over het algemeen niet extreem-rechts zijn inderdaad, dus is het niet verwonderlijk dat je een reactie krijgt als je zulke berichten hier als 'goed nieuws' gaat betitelen.

Hij heeft de partij waarmee hij het meeste sympatiseert niet een keer benoemd. D66 kan men zonder het liberalisme moeilijk voorstellen.

Aan welke politieke partij homo’s en linkse mensen hun voorkeur geven, put ik uit mijn ervaring in Hongarije. Hier is er namelijk duidelijk sprake van een sterke aantrekkingskracht van het liberalisme wat onder die bovengenoemde groepen vaak sterk aanwezig is.
In het middelpunt staan: [flag=]nl[/flag] [flag=]nl-BE[/flag] [flag=]af[/flag] [flag=]de[/flag][flag=]hr[/flag] [flag=]sr[/flag] [flag=]ru[/flag] [flag=]pl[/flag]
Heel hartelijk bedankt voor elke hulp!
Ich bin für jede Verbesserung dankbar.

Минден кездет нехез.

User avatar
Plaas
Posts:551
Joined:2012-06-21, 7:47
Gender:male
Location:Alkmaar
Country:NLThe Netherlands (Nederland)

Re: Weerwolf - Nederlands

Postby Plaas » 2014-10-15, 19:07

Weerwolf wrote:Je bericht is gegrond op een veralgemeende waarneming op dit forum, namelijk dat er tamelijk veel homo’s en linkse aanhangers rondhangen.


Dat is een stroman. Ik vind niet dat er op dit forum "veel homo's en linkse aanhangers" rondhangen. Wel had ik de indruk dat dit een forum voor taalleerders was, een ode aan talige en culturele variëteit, bevolkt door mensen die open staan voor andere volken en levensopvattingen. Niet meteen de plek waar je verwacht te lezen dat de opmars van extreemrechts goed nieuws is (of een plek waar je antisemitische cartoons verwacht tegen te komen).

Je vindt dat een mening zoals de mijne geen plaats zou verdienen op dit forum,


Ja? Waar schrijf ik dat? Kun je dát dan quoten, in plaats van een post waarin ik zeg zoiets hier niet te verwachten?

Je bent nogal snel met kwaadwillende interpretaties van mijn woorden, maar ziet er andersom geen been in te flirten met extreemrechts antisemitisme en openlijke homofobie. Dat is op z'n minst sociaal onhandig, omdat je zou moeten weten dat mensen daar aanstoot aan kunnen nemen. Voor een moderator is het vooral een brevet van onvermogen.
- Plaas' vermannen

Voorzichtig weerom.

User avatar
Weerwolf
Posts:1908
Joined:2009-12-09, 19:53
Real Name:Krisztián
Gender:male
Location:Венгрия; Будaпешт
Country:HUHungary (Magyarország)

Re: Weerwolf - Nederlands

Postby Weerwolf » 2014-10-15, 20:12

Plaas wrote:Dat is een stroman. Ik vind niet dat er op dit forum "veel homo's en linkse aanhangers" rondhangen. Wel had ik de indruk dat dit een forum voor taalleerders was, een ode aan talige en culturele variëteit, bevolkt door mensen die open staan voor andere volken en levensopvattingen. Niet meteen de plek waar je verwacht te lezen dat de opmars van extreemrechts goed nieuws is (of een plek waar je antisemitische cartoons verwacht tegen te komen).

Noem het maar zoals je wilt, maar Unilang is niet uitsluitend voor taalleren bestemd. Topics die buiten taalleren staat zijn meer gevraagd dan onderlinge taalforums. Sommige taalforums lijken uitgestorven te zijn, terwijl praatjes over koetjes en kalfjes elke dag publiek krijgen.

Over antisemitisme gesproken, in de eerste plaats vind ik het begrip antisemitisme zeer vaag omdat als we die groep mensen die zich tegenwoordig (asjkenazim) joden noemen genetisch weinig te maken hebben met die mensen die ooit in Palestina woonden. De ’antisemitische cartoon’ is een weerspiegeling van een soort gedrag die de Hongaarse joden aantonen: altijd de slachtofferrol spelen, en gebruikmaken van andermans leed. Er was een maand geleden een reportage over een jong joods mannetje dat een (volgens hem) voor neo-nazis provocerende tatooage op zijn lichaam liet zetten, dat klaagde over dat hij door niemand op straat in Hongarije afgeronseld was. Blijkbaar is het antisemitisme in Hongarije niet zo groot als in Belgie (hij bedoelde de gebeurtenis bij het Joods Museum), zei hij. Ik vraag me af of hij gezond in zijn hoofd is: waarom in hemelsnaam zou iemand graag door anderen in elkaar geslagen willen worden?? :silly:

Ja? Waar schrijf ik dat? Kun je dát dan quoten, in plaats van een post waarin ik zeg zoiets hier niet te verwachten?

Ik voelde het zo wat de achterliggende gedachte betreft. Kwaadwillend waarschijnlijk.

Je bent nogal snel met kwaadwillende interpretaties van mijn woorden, maar ziet er andersom geen been in te flirten met extreemrechts antisemitisme en openlijke homofobie. Dat is op z'n minst sociaal onhandig, omdat je zou moeten weten dat mensen daar aanstoot aan kunnen nemen. Voor een moderator is het vooral een brevet van onvermogen.

Het valt nogal mee op een forum waar een van de leden communistisch is. Unilang is een verzameling van wereldopvattingen en diens invloed op het gebied van moderatorschap is niet merkbaar. Dat kun je mij niet verwijten. Iedereen kan hier zijn ei kwijt, en de grens die geenszins overschreden mag worden is het aanzetten tot geweld. Gelukkig hebben we hier zulke bijdragen niet.

Maar flirten met openlijke homofobie snap ik niet helemaal, waaruit blijkt dat?
In het middelpunt staan: [flag=]nl[/flag] [flag=]nl-BE[/flag] [flag=]af[/flag] [flag=]de[/flag][flag=]hr[/flag] [flag=]sr[/flag] [flag=]ru[/flag] [flag=]pl[/flag]
Heel hartelijk bedankt voor elke hulp!
Ich bin für jede Verbesserung dankbar.

Минден кездет нехез.

User avatar
Hoogstwaarschijnlijk
Posts:7089
Joined:2005-11-30, 10:21
Location:Utrecht
Country:NLThe Netherlands (Nederland)

Re: Weerwolf - Nederlands

Postby Hoogstwaarschijnlijk » 2014-10-15, 20:55

Weerwolf wrote:
Hoogstwaarschijnlijk wrote:Ik begrijp niet wat homo's en linkse mensen met liberalen te maken hebben, en waaruit zou blijken dat Plaas liberaal zou zijn. Wel is het zo dat mensen op unilang over het algemeen niet extreem-rechts zijn inderdaad, dus is het niet verwonderlijk dat je een reactie krijgt als je zulke berichten hier als 'goed nieuws' gaat betitelen.

Hij heeft de partij waarmee hij het meeste sympatiseert niet een keer benoemd. D66 kan men zonder het liberalisme moeilijk voorstellen.

Aan welke politieke partij homo’s en linkse mensen hun voorkeur geven, put ik uit mijn ervaring in Hongarije. Hier is er namelijk duidelijk sprake van een sterke aantrekkingskracht van het liberalisme wat onder die bovengenoemde groepen vaak sterk aanwezig is.

Ah ja.. Dat is dan wel een verschil met Nederland, waar linkse mensen zich nooit liberaal zouden noemen!

Dat er op dit forum veel gepost wordt door niet-hetero's lijkt me overigens wel kloppen, unilang is toch een forum waar over het algemeen iedereen geaccepteerd wordt zoals die is en waar mensen er geen probleem van maken als je bijvoorbeeld transgender bent. Ik heb dat altijd als heel prettig en bijzonder ervaren. Het wisselt wel per deelforum, hier is dat minder dan bij sommige andere.
Native: Dutch
Learns: Latin and French
Knows also (a bit): English, German, Turkish, Danish

Corrections appreciated.


Return to “Dutch (Nederlands)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests