Warning! The truth about the Danish language!

Moderator:Mulder-21

Almar
Posts:983
Joined:2007-01-07, 8:09
Real Name:Almar Kristjans
Gender:male
Country:ISIceland (Ísland)
Warning! The truth about the Danish language!

Postby Almar » 2007-02-13, 13:07


User avatar
Alcadras
Posts:5508
Joined:2005-04-16, 11:45
Real Name:Mirac Özdağ
Gender:male
Location:Ankara
Country:TRTurkey (Türkiye)

Postby Alcadras » 2007-02-13, 13:10

This link was given in "General Topics" a long time ago.

Almar
Posts:983
Joined:2007-01-07, 8:09
Real Name:Almar Kristjans
Gender:male
Country:ISIceland (Ísland)

Postby Almar » 2007-02-13, 13:24

Sorry. 8)

SImon Gray
Posts:197
Joined:2006-12-22, 20:57

Postby SImon Gray » 2007-02-13, 19:46

Meget morsom, men jeg har set den et par gange i forvejen :)

Very funny, but I've seen it a couple of times already ;)

Almar
Posts:983
Joined:2007-01-07, 8:09
Real Name:Almar Kristjans
Gender:male
Country:ISIceland (Ísland)

Postby Almar » 2007-02-13, 22:24

Spiser du gerne smørrebrød med flødeskum og leverpostej?

SImon Gray
Posts:197
Joined:2006-12-22, 20:57

Postby SImon Gray » 2007-02-14, 15:55

Almar wrote:Spiser du gerne smørrebrød med flødeskum og leverpostej?


Nej da! Det var da en underlig blanding af pålæg :p

Almar
Posts:983
Joined:2007-01-07, 8:09
Real Name:Almar Kristjans
Gender:male
Country:ISIceland (Ísland)

Postby Almar » 2007-02-14, 20:46

SImon Gray wrote:
Almar wrote:Spiser du gerne smørrebrød med flødeskum og leverpostej?


Nej da! Det var da en underlig blanding af pålæg :p


Synes du det? :shock:

ilaana
Posts:202
Joined:2006-04-12, 10:50
Gender:female
Country:DKDenmark (Danmark)

Postby ilaana » 2007-02-14, 21:01

Hurra for selvironi :lol:
Nikallujuitsoq iluanaartarpoq - Tamaasa iluatsittarai - Iluatsinniarlitoq - Iluatsitsinerinnaavoq

User avatar
Ulven
Posts:1395
Joined:2005-07-24, 19:39
Real Name:Ulven
Gender:male
Location:au marécage là-bas
Country:AUAustralia (Australia)

Postby Ulven » 2007-02-15, 1:45

I går købte jeg en svenske album av Ulf Lundell. Man kan ikke godt høre, hvad han siger. Selv min ven vidste ikke at det var en udlandesprog. Han trodde det var Tom Waits :P . Herr Landell er én svensker som kan ikke håne danskerne og deres sprog :) hehe.
-Yesterday I bought a cd by a Swedish musician. Ulf Landell - now, he's a mumbler. Even my friend didn't realize it was a foriegn language being sung. He just assumed it was Tom Waits. Mr. Landell is one Swede who can't rightly mock the Danes and their language.
If a tree falls in the woods
And no-one's there to hear
...the man under it scream
Is he really hurt?
And did he deserve it?

User avatar
óðinn
Posts:338
Joined:2006-05-14, 16:47
Real Name:Óðinn Jörðusonr
Gender:female
Location: Österbotten
Country:FIFinland (Suomi)

Postby óðinn » 2007-02-18, 10:50

Ulven wrote:I går købte jeg en svenske album av Ulf Lundell. Man kan ikke godt høre, hvad han siger. Selv min ven vidste ikke at det var en udlandesprog. Han trodde det var Tom Waits :P . Herr Landell er én svensker som kan ikke håne danskerne og deres sprog :) hehe.
-Yesterday I bought a cd by a Swedish musician. Ulf Landell - now, he's a mumbler. Even my friend didn't realize it was a foriegn language being sung. He just assumed it was Tom Waits. Mr. Landell is one Swede who can't rightly mock the Danes and their language.


Är han en dansk, jag menar är han en Skåning? :lol: Jag skämtar bara, han är från Stockholm men på senaste tiden börjar alla även Svenskar att tala grötigt, alla söderom Umeå talar som om de hade gröt i munnen. 8) Så inom 50 år kan ingen Svensk längre håna det danska uttalet. :wink: Men köp ett svenskt album av någon finlandssvensk artist det gitter vara tydligt. 8)

User avatar
Hunef
Posts:9532
Joined:2004-01-21, 20:55
Gender:male
Country:SESweden (Sverige)

Postby Hunef » 2007-02-18, 15:24

óðinn wrote:
Ulven wrote:I går købte jeg en svenske album av Ulf Lundell. Man kan ikke godt høre, hvad han siger. Selv min ven vidste ikke at det var en udlandesprog. Han trodde det var Tom Waits :P . Herr Landell er én svensker som kan ikke håne danskerne og deres sprog :) hehe.
-Yesterday I bought a cd by a Swedish musician. Ulf Landell - now, he's a mumbler. Even my friend didn't realize it was a foriegn language being sung. He just assumed it was Tom Waits. Mr. Landell is one Swede who can't rightly mock the Danes and their language.


Är han en dansk, jag menar är han en Skåning? :lol: Jag skämtar bara, han är från Stockholm men på senaste tiden börjar alla även Svenskar att tala grötigt, alla söderom Umeå talar som om de hade gröt i munnen. 8) Så inom 50 år kan ingen Svensk längre håna det danska uttalet. :wink: Men köp ett svenskt album av någon finlandssvensk artist det gitter vara tydligt. 8)

In fact, you're to a large extent correct here. Especially young people in Southern and Central Sweden speak in a mumbling manner. As a consequence, a demand for subtitling of Swedish speaking TV has appeared. You simply can't hear what some of the actors in especially dramas are saying. :roll:
But the fact that some geniuses were laughed at does not imply that all who are laughed at are geniuses. They laughed at Columbus, they laughed at Fulton, they laughed at the Wright Brothers. But they also laughed at Bozo the Clown.
Carl Sagan

User avatar
óðinn
Posts:338
Joined:2006-05-14, 16:47
Real Name:Óðinn Jörðusonr
Gender:female
Location: Österbotten
Country:FIFinland (Suomi)

Postby óðinn » 2007-02-20, 20:26

Hunef wrote:In fact, you're to a large extent correct here. Especially young people in Southern and Central Sweden speak in a mumbling manner. As a consequence, a demand for subtitling of Swedish speaking TV has appeared. You simply can't hear what some of the actors in especially dramas are saying. :roll:


Well even in Arcimedes time the elders complained about the language the youngsters. :lol: It like an important phase in the human life to rebel against your parents, etc though rebellious teenage language indeed has become popular lately probably due to lame teachers and media.

Besides a lot of geatish dialects have always (at least the last 100 years) been "ootyydli" and "gröytu".

User avatar
Johanna
Language Forum Moderator
Posts:6679
Joined:2006-09-17, 18:05
Real Name:Johanna
Gender:female
Location:Lidköping, Westrogothia
Country:SESweden (Sverige)

Postby Johanna » 2007-02-24, 17:03

óðinn wrote:Besides a lot of geatish dialects have always (at least the last 100 years) been "ootyydli" and "gröytu".


Otydlia? Grötia? Va ja vet så tjöta' vi ente så väldi grötit, dä'ä bara så att di i ŕesta å lannet ente kan stava, å ente ha' ḍi nöa grammatik å tała om hälle :P
(ŕ="skånskt r", ḍ="rd-ljudet", ł="tjockt l")


"Otydlia"? "Grötia"? We don't speak very mumbling from what I know, it's just that the ones in the rest of the country can't spell, and they haven't any grammar to speak of either :P
Swedish (sv) native; English (en) good; Norwegian (no) read fluently, understand well, speak badly; Danish (dk) read fluently, understand badly, can't speak; Faroese (fo) read some, understand a bit, speak a few sentences; German (de) French (fr) Spanish (es) forgetting; heritage language.

feiticeira
Posts:7
Joined:2007-02-18, 14:21
Real Name:timo
Gender:male
Location: Uppsala
Country:SESweden (Sverige)
Contact:

Postby feiticeira » 2007-02-25, 2:36

Hej,

Jag kan inte danska men jag hoppas i alla fall att ni är smarta och förstår mig än jag skriver på svenska istället (: (inte att jag vore bra på detta heller :wink: )

Var det riktigt danska som de pratade?
Jag vet inte så mycket om danska,
men en norsk vän av mig tyckte att det var inte.

Själv fattade jag bara typ "skulle vilja ha" och sådana meningar ;)

User avatar
óðinn
Posts:338
Joined:2006-05-14, 16:47
Real Name:Óðinn Jörðusonr
Gender:female
Location: Österbotten
Country:FIFinland (Suomi)

Postby óðinn » 2007-02-25, 7:58

Johanna wrote:
óðinn wrote:Besides a lot of geatish dialects have always (at least the last 100 years) been "ootyydli" and "gröytu".


Otydlia? Grötia? Va ja vet så tjöta' vi ente så väldi grötit, dä'ä bara så att di i ŕesta å lannet ente kan stava, å ente ha' ḍi nöa grammatik å tała om hälle :P
(ŕ="skånskt r", ḍ="rd-ljudet", ł="tjockt l")


"Otydlia"? "Grötia"? We don't speak very mumbling from what I know, it's just that the ones in the rest of the country can't spell, and they haven't any grammar to speak of either :P


Jasså ni röułar int söys gröytut å ootydlit som ja sa meina du nå hułeis tała ni tå? tå ja tykke ba he att så foot naan tała na djötiskan diałekt på tv så verkar he som ti sku fösöök ti tała langt neer i halsn som na fakkingg danska. :D

Know some geatic dialects are nice, but they are hard to understand when they begin to sound like certain actors in swedish movies. :wink:

Hej,

Jag kan inte danska men jag hoppas i alla fall att ni är smarta och förstår mig än jag skriver på svenska istället (: (inte att jag vore bra på detta heller Wink )

Var det riktigt danska som de pratade?
Jag vet inte så mycket om danska,
men en norsk vän av mig tyckte att det var inte.

Själv fattade jag bara typ "skulle vilja ha" och sådana meningar


Hej på dig själv,

Nej det var nog någon form av skämtdanska. :wink: Eller skall vi säga rigsdansk om 25 år. :lol: Fast om 25 år låter väl Stokkholmsk som Skånska.

Dessutom var hela videon en enda stor självironi på det danska språket som enligt rådande mening io Svea Rike är det fulaste på denna jord. Exklusive danskfantaster och lingvister. Men det är bara några hälsosamma naboträtor. :lol:


Return to “Danish (Dansk)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests