Idees, suggeriments

Moderator:Iván

User avatar
Núria Harket
Posts:1600
Joined:2007-01-31, 15:04
Real Name:Núria Harket
Gender:female
Location:Catalunya, Tarragona
Country:ESSpain (España)
Contact:
Idees, suggeriments

Postby Núria Harket » 2012-05-18, 21:21

Hola

Un voldria demanar què us agradaria fer / trobar aquí al fòrum. A Facebook s'està parlant de "eliminar" Unilang, de deixar el projecte ja que la gent no està participant i si ho fan són per raons extralingüístiques (no entraré en detalls...) als xats etc.

Diuen que Unilang està quedant desfassat i que o bé se'n prescindeix (degut als costos de manteniment etc) o bé se'l renova totalment incorporant altres "features" i eliminant els fòrums que es consideren "obsolets".

A mi personalment em sabria molt greu. He intentat sempre col.laborar i ajudar en tot el que he pogut, i creieu-me que normalment no tinc temps per aquestes coses, així que no sempre ha estat fàcil treure temps per estar aquí. Molts heu fet una tasca fantàstica mantenint aquest fòrum en concret actiu, així que us deveu sentir com jo.

Què es pot fer per "animar" el fòrum i que la gent hi participi més? Què és el que necessiteu? Un lloc per practicar? busqueu que us corregeixin els errors? necessiteu ajut amb la gramàtica/vocabulari? només voleu interactuar amb nadius? voleu trobar links a recursos útils per apredre català? No ho sé! Jo em baso en la meva experiència al fòrum de noruec :D

Bé, espero les vostres respostes :wink:

Salut

Núria

User avatar
Marah
Posts:3015
Joined:2011-06-03, 17:01
Real Name:Jonathan
Gender:male
Country:FRFrance (France)

Re: Idees, suggeriments

Postby Marah » 2012-05-19, 10:32

Núria Harket wrote:n lloc per practicar? busqueu que us corregeixin els errors? necessiteu ajut amb la gramàtica/vocabulari? només voleu interactuar amb nadius? voleu trobar links a recursos útils per apredre català? No ho sé! Jo em baso en la meva experiència al fòrum de noruec

Tot aquest és el que busco :)
Crec que seria una bona idea si la gent tingués un lloc on pugui compartir links en català on parlen de cosas diversas però interessantes com el link que va posar ahir Loqu on parlaven d'economia
Last edited by Marah on 2012-08-26, 12:36, edited 1 time in total.
Par exemple, l'enfant croit au Père Noël. L'adulte non. L'adulte ne croit pas au Père Noël. Il vote.

User avatar
Núria Harket
Posts:1600
Joined:2007-01-31, 15:04
Real Name:Núria Harket
Gender:female
Location:Catalunya, Tarragona
Country:ESSpain (España)
Contact:

Re: Idees, suggeriments

Postby Núria Harket » 2012-05-19, 13:20

Moltes gràcies, Maralol pel teu comentari, de fet ja són coses que vaig fent al fòrum, hi poso notícies, poss de vocabulari/expressions i crec que ja hi ha un fil de links útils, ara miraré, si no hi és el creo, val?

Vinga, canalla, més idees! :ohwell:

Núria

User avatar
Núria Harket
Posts:1600
Joined:2007-01-31, 15:04
Real Name:Núria Harket
Gender:female
Location:Catalunya, Tarragona
Country:ESSpain (España)
Contact:

Re: Idees, suggeriments

Postby Núria Harket » 2012-05-19, 13:22

ja deia jo que existia... el vaig obrir jo!!!!

viewtopic.php?f=24&t=35246&start=0&st=0&sk=t&sd=a


el que passa és que ara no el puc fer "sticky" :para:

User avatar
Set
Posts:844
Joined:2010-08-25, 13:26
Real Name:Alex
Gender:male
Country:DEGermany (Deutschland)

Re: Idees, suggeriments

Postby Set » 2012-05-20, 10:30

Una cosa que funciona bé per mi i que ja faig als fòrums de persa i kurda (i que també existeix al fòrum d'azeri) és escriure una frase complicada o amb bon vocabulari i dissectar els components per a que els altres puden entendre la frase en completa.

Per exemple:

Hi ha vida fora de l'euro? (d'ara.cat)

hi ha - there is (here: is there)
vida - life (f.)
fora de - outside of
l'euro - the euro


Aquest exemple és molt molt simple. Seria millor amb frases més llarges i amb grammatica més complicada. Però podeu veure al que vull dir, no?

Ho fem així al fòrum persa: http://www.unilang.org/viewtopic.php?f=73&t=36519
Native:[flag=]en[/flag] Good:[flag=]de[/flag][flag=]ca[/flag] Focusing on:[flag=]fa[/flag][flag=]ku[/flag][flag=]ps[/flag] Interested in:[flag=]zza[/flag][flag=]tr[/flag][flag=]sw[/flag]

User avatar
Núria Harket
Posts:1600
Joined:2007-01-31, 15:04
Real Name:Núria Harket
Gender:female
Location:Catalunya, Tarragona
Country:ESSpain (España)
Contact:

Re: Idees, suggeriments

Postby Núria Harket » 2012-05-24, 13:14

Set wrote:Una cosa que funciona bé per mi i que ja faig als fòrums de persa i kurda (i que també existeix al fòrum d'azeri) és escriure una frase complicada o amb bon vocabulari i dissectar els components per a que els altres puden entendre la frase en completa.

Per exemple:

Hi ha vida fora de l'euro? (d'ara.cat)

hi ha - there is (here: is there)
vida - life (f.)
fora de - outside of
l'euro - the euro


Aquest exemple és molt molt simple. Seria millor amb frases més llarges i amb grammatica més complicada. Però podeu veure al que vull dir, no?

Ho fem així al fòrum persa: http://www.unilang.org/viewtopic.php?f=73&t=36519



Set, gràcies per la teva aportació. Creus que funcionaria aquí???? És que a mi em van ensenyar a la universitat que no era gens bona idea aprendre una llengua traduint, que és millor entendre les coses noves pel context, per similitud amb estructures/mots semblants etc.

Bé, si voleu ho podem provar, però no sé quin tipus de frases escollir :cry: sóc una mica desastre... :oops:

User avatar
Set
Posts:844
Joined:2010-08-25, 13:26
Real Name:Alex
Gender:male
Country:DEGermany (Deutschland)

Re: Idees, suggeriments

Postby Set » 2012-05-24, 16:27

No hauria d'ésser una traducció. És més que algú troba alguna frase quan està llegint i si la frase té vocabulari o una construcció interesant, l'escriu aquí per a tothom. No hauria de traduir tota la frase (com vaig fer a l'exemple). He intentat a fer-ho avui, però no he sabut totes les expressions. Intentaré altre cop més tard i espero que vegis al que vull dir...
Native:[flag=]en[/flag] Good:[flag=]de[/flag][flag=]ca[/flag] Focusing on:[flag=]fa[/flag][flag=]ku[/flag][flag=]ps[/flag] Interested in:[flag=]zza[/flag][flag=]tr[/flag][flag=]sw[/flag]

User avatar
Núria Harket
Posts:1600
Joined:2007-01-31, 15:04
Real Name:Núria Harket
Gender:female
Location:Catalunya, Tarragona
Country:ESSpain (España)
Contact:

Re: Idees, suggeriments

Postby Núria Harket » 2012-05-25, 13:49

Set et deixo que obris tu el fil perquè no sé quin títol donar-li! :roll:

Núria

User avatar
Irkan
Posts:425
Joined:2012-04-15, 13:34
Real Name:David
Gender:male
Location:Mollerussa
Country:ESSpain (España)

Re: Idees, suggeriments

Postby Irkan » 2012-05-29, 15:39

Oh! Gent, m'encantaria participar al projecte, si teniu dubtes sobre el català, aquí en teniu un de Lleida (sí, de Lleida, no sóc català estàndard). Només tinc 15 anys però la professora em diu que tinc nivell de filòleg (un filòleg curtet i inexpert, això sí, però "algo es algo"), així que intentaré ajudar... i, si voleu frases complicades, tinc per aquí uns quants sonets del Rector de Vallfogona que us mantindran actius uns quants mesos :P
En definitiva, compteu amb mi pel que faci falta^^

User avatar
Núria Harket
Posts:1600
Joined:2007-01-31, 15:04
Real Name:Núria Harket
Gender:female
Location:Catalunya, Tarragona
Country:ESSpain (España)
Contact:

Re: Idees, suggeriments

Postby Núria Harket » 2012-05-30, 8:35

Gràcies Irkan!

T'agraïrem molt el teu ajut :D Però que vols dir que no ets "stàndard" aquí s'aprecïen molt totes les varietats de català, jo parlo "tarragoní" i dic "moixó", "xiquet", "gavinet"... :lol:

Abans hi havia una noia valenciana i estava molt bé llegir com escrivia ella, llàstima que ha "desaparegut" :para:

Esperem les teves aportacions i idees :mrgreen:

Núria

User avatar
Núria Harket
Posts:1600
Joined:2007-01-31, 15:04
Real Name:Núria Harket
Gender:female
Location:Catalunya, Tarragona
Country:ESSpain (España)
Contact:

Re: Idees, suggeriments

Postby Núria Harket » 2012-08-21, 13:20

Cap idea??????
:doggy:

User avatar
Osias
Posts:9754
Joined:2007-09-09, 17:38
Real Name:Osias Junior
Gender:male
Location:Vitória
Country:BRBrazil (Brasil)
Contact:

Re: Idees, suggeriments

Postby Osias » 2012-08-22, 13:49

I'll write in English because of laziness.

To me, there's little (quality) time for unilang. Sometimes I have this kind of time, but I'm far from my PC, with only a smart phone, but the site has no mobile version.

Also, even if it had, To write in Catalan with my cell phone would be quite complicated, with no multi-tab navigation for consulting dictionaries and Google and stuff, and no support to Catalan special characters.

Maybe if I, when met a post I would like to reply, or a link to a video, or anything I couldn't do in my smartphone, if I could mark that post as unread to see later, I could check the forum more. In Facebook at least have a control of what was already read, because they send me mail notifications, so I simply control read mails. Also, Face have a good mobile version.

But I think the greatest issue is to have more people participating.
2017 est l'année du (fr) et de l'(de) pour moi. Parle avec moi en eux, s'il te plait.

User avatar
Núria Harket
Posts:1600
Joined:2007-01-31, 15:04
Real Name:Núria Harket
Gender:female
Location:Catalunya, Tarragona
Country:ESSpain (España)
Contact:

Re: Idees, suggeriments

Postby Núria Harket » 2012-08-26, 12:32

Osias, tens raó, tots tenim moltes coses a fer, i crec que molts dediquen (dediquem) molt temps a Facebook, Twitter etc. per tant Unilang està quedant bastant "abandonat". A més, com dius, cada cop més gent accedeix habitualment a internet amb l'smartphone o la tauleta, no és el meu cas, però si tu diu que és difícil accedir a Unilang ho crec :? Sembla que Unilang s'està quedant clarament desfassat, com es va tractar a Facebook on es va dir, entre altres coses, que els fòrums ja no els fa servir ningú.

Qunat a com aconseguir més participació, la veritat és que ha estat la meva batalla durant molt temps, de fet per això vaig obrir aquest fil, per si a la gent se li acudien idees que ajudessin a crear interés i que hi hagués més "moviment" al fòrum.

salut!!!

Núria

User avatar
Set
Posts:844
Joined:2010-08-25, 13:26
Real Name:Alex
Gender:male
Country:DEGermany (Deutschland)

Re: Idees, suggeriments

Postby Set » 2012-08-26, 18:21

Jo no crec que aquest forum de català estigui tant "abandonat". Està molt més actiu (i té molt més gent activa) que molts altres. I Nùria, ets la millor moderador de tots!! :D (vale deixo de fer la pilota ara)
Native:[flag=]en[/flag] Good:[flag=]de[/flag][flag=]ca[/flag] Focusing on:[flag=]fa[/flag][flag=]ku[/flag][flag=]ps[/flag] Interested in:[flag=]zza[/flag][flag=]tr[/flag][flag=]sw[/flag]

User avatar
Osias
Posts:9754
Joined:2007-09-09, 17:38
Real Name:Osias Junior
Gender:male
Location:Vitória
Country:BRBrazil (Brasil)
Contact:

Re: Idees, suggeriments

Postby Osias » 2012-08-27, 12:39

Núria Harket wrote:accedeix habitualment a internet amb l'smartphone o la tauleta


:waytogo:

---A Osias es va agradar aquesta paraula.
2017 est l'année du (fr) et de l'(de) pour moi. Parle avec moi en eux, s'il te plait.

User avatar
Saim
Posts:5740
Joined:2011-01-22, 5:44
Location:Brisbane
Country:DEGermany (Deutschland)

Re: Idees, suggeriments

Postby Saim » 2012-08-27, 20:15

No ha de ser li va agradar?

User avatar
Osias
Posts:9754
Joined:2007-09-09, 17:38
Real Name:Osias Junior
Gender:male
Location:Vitória
Country:BRBrazil (Brasil)
Contact:

Re: Idees, suggeriments

Postby Osias » 2012-08-27, 20:21

Saim wrote:No ha de ser li va agradar?

:noclue:
2017 est l'année du (fr) et de l'(de) pour moi. Parle avec moi en eux, s'il te plait.

User avatar
Saim
Posts:5740
Joined:2011-01-22, 5:44
Location:Brisbane
Country:DEGermany (Deutschland)

Re: Idees, suggeriments

Postby Saim » 2012-08-27, 20:43

Per curiositat, com seria al portuguès? Perquè al espanyol seria:

A mí me gusta
A tí te gusta
A él/ella/usted le gusta
A nosotros nos gusta
A vosotros vos gusta
A ellos/ustedes les gusta

i en català

A mi m'agrada
A tu t'agrada
A ell/ella/vostè li agrada
A nosaltres ens agrada
A vosaltres us agrada
A ells/elles els agrada

User avatar
Osias
Posts:9754
Joined:2007-09-09, 17:38
Real Name:Osias Junior
Gender:male
Location:Vitória
Country:BRBrazil (Brasil)
Contact:

Re: Idees, suggeriments

Postby Osias » 2012-08-27, 21:53

[flag]pt-br[/flag] * Osias gostou desta palavra --> past, not present tense
2017 est l'année du (fr) et de l'(de) pour moi. Parle avec moi en eux, s'il te plait.

User avatar
Núria Harket
Posts:1600
Joined:2007-01-31, 15:04
Real Name:Núria Harket
Gender:female
Location:Catalunya, Tarragona
Country:ESSpain (España)
Contact:

Re: Idees, suggeriments

Postby Núria Harket » 2012-08-28, 19:52

Set wrote:Jo no crec que aquest forum de català estigui tant "abandonat". Està molt més actiu (i té molt més gent activa) que molts altres. I Nùria, ets la millor moderadora de tots!! :D (vale deixo de fer la pilota ara)




aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ara sí que em poso com un tomàquet!!!!!! :blush: :oops: :blush: :oops: :blush: :oops: :blush:

gràcies, gràcies!!! Procuro compensar la meva ignorància lingüística amb bona intenció d'ajudar com puc :D


Return to “Catalan/Valencian (Català/Valencià)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests