La pregunta del dia

Moderator: Iván

Núria Harket
Real Name: Núria Harket
Country: ES Spain (España)

Re: La pregunta del dia

Postby Núria Harket » 2012-05-23, 20:23

linguoboy wrote:El dragonet?

eeeeeeeeeeeeeeehhhhhhh????? el dragonet???? quin dragonet???? :shock:

linguoboy
Real Name: Da
Country: US United States (United States)

Postby linguoboy » 2012-05-23, 20:28

Núria Harket wrote:
linguoboy wrote:El dragonet?

eeeeeeeeeeeeeeehhhhhhh????? el dragonet???? quin dragonet???? :shock:

Aquest?

Image

O potser aquest?

Image
"Richmond is a real scholar; Owen just learns languages because he can't bear not to know what other people are saying."--Margaret Lattimore on her two sons

Set
Real Name: Alex
Country: DE Germany (Deutschland)

Postby Set » 2012-05-24, 8:39

Núria Harket wrote: i què has estudiat?

Estudiava persa i alemany, però ara he acabaaaaat. Tinc un mes de llibertat i despres mudaré a barcelona :D

Però de Tarragona, no en sé un borrall.
Native:[flag=]en[/flag] Good:[flag=]de[/flag][flag=]ca[/flag] Focusing on:[flag=]fa[/flag][flag=]ku[/flag][flag=]ps[/flag] Interested in:[flag=]zza[/flag][flag=]tr[/flag][flag=]sw[/flag]

Núria Harket

Postby Núria Harket » 2012-05-24, 13:10

linguoboy m'has deixat ben astorada! :shock: has trobat la Víbria (figura d'animal mitològic) a internet!!!!!

Doncs no, som famosos per cap dragó (Montblanc en canvi sí :wink: )

Set estudiaves persa????? :shock: :shock: :shock: Bé, gaudeix del descans ara i quan siguis per Barcelona ets ben benvingut a visitar Tarragona :mrgreen:

Ei gent, Tarragona és famosa per 1) haver estat la segona ciutat més important d l'Imperi Romà i primera capital d'Espanya 2) per les nsotres platges, menjar, gent tan fantàstica com jo :rotfl: , el grup "Els Pets" etc etc etc

http://www.tarragonaturisme.cat/

I la pregunta del dia és:

Qui ha estat anomenat "Català de l'Any 2012" i a què es dedica?

loqu
Real Name: Daniel
Location: Sevilla [seˈβiʝa] (Andalucía), born in Cádiz [ˈkaði]

Postby loqu » 2012-05-25, 17:33

Nena, és que quines preguntes que fas eh? xDD

I això de Tarragona primera capital d'Espanya... si Espanya no existia!!! :P

Perquè es tria ja un català de l'any 2012 si encara queda més de mig any? Esteu bojos els catalans :P
Dir la veritat sempre és revolucionari.

JackFrost
Forum Administrator
Real Name: Jack Frost
Country: CA Canada (Canada)

Postby JackFrost » 2012-05-25, 17:42

N­úria and others.

Sorry, in English this time.

Just want to let you know I'm not ignoring everything here. It's just that I've been super busy with family stuff for the last week and half now. I'll be free Sunday to go back to normal and contribute a bit here. ;)
Neferuj paħujkij!

Reveuse

Postby Reveuse » 2012-05-27, 7:15

Oh jo sabia per la pregunta de Tarragona, he estat una vegada allà! (em recordo bé perquè va ser horrible per aparcar el cotxe... :mrgreen: i la platge, em recordo perquè vaig visitar la Creu Roja :P).

El català de l'any 2012...és una mica aviat oi? Artur Más? :mrgreen: No conec molts Catalans... :oops:
Native: Dutch - Fluent: French - Advanced: English - Intermediate: German, Catalan, Spanish.

New language I'd like to learn: Swedish

Núria Harket

Postby Núria Harket » 2012-05-29, 12:20

loqu wrote:Nena, és que quines preguntes que fas eh? xDD

I això de Tarragona primera capital d'Espanya... si Espanya no existia!!! :P

Perquè es tria ja un català de l'any 2012 si encara queda més de mig any? Esteu bojos els catalans :P

ei loqu qunat de temps! benvingut un altre cop :mrgreen: Com que no? com que no? per culpa dels romans tenim Espanya, ells van inventar-se Hispània (aaaaaaarghhhh) i encara que tot se'n va anar a can pistraus amb la caiguda de l'Imperi bla bla bla la primera capital d'Hispania va ser Tarraco = Tarragona, després a mesura que van anar coquerint territori van dividir Hispania en Citerior i Ulterior i en va crear una altra capital pel la Citerior (uuuuups quina era??? ai Història d'EGB i BUP, on t'has quedat???)

Reveuse així que ens recordes perquè és impossible aparcar? vaja, doncs quin mal record, jejejeje :rotfl: però tens tota la raó, per això no tinc cotxe! :silly:

la resposta és: el periodista (radiofònic) Joaquim Mª Puyal http://ca.wikipedia.org/wiki/Joaquim_Maria_Puyal_i_Ortiga

I la pregunta del dia és: La "ela" (L) es pronuncia igual en català que en castellà?

Núria

JackFrost
Forum Administrator
Real Name: Jack Frost
Country: CA Canada (Canada)

Postby JackFrost » 2012-05-29, 16:28

No, perquè la ela pot ser velaritzada. :wink:
Neferuj paħujkij!

Reveuse

Postby Reveuse » 2012-05-29, 16:55

JackFrost wrote:No, perquè la ela pot ser velaritzada. :wink:

Si, la ela en català és molt diferent que la ela en castellà! La ela català sembla una mica a la ela neerlandès (bé, el néerlandès d'Amsterdam, mira Johan Cruijf quan parla castellà :lol: )
Native: Dutch - Fluent: French - Advanced: English - Intermediate: German, Catalan, Spanish.

Núria Harket

Postby Núria Harket » 2012-05-29, 19:09

Jack, Jack, com pots ser un geni tan gran!

Reveuse, les dues eles són molt diferents :ohwell: ara que no sé molt bé si el teu compatriota les pronuncia com nosaltres, m'hi hauré de fixar :lol: Ara més que veure'l a ell, veiem imitacions d'ell :rotfl:

http://www.youtube.com/watch?v=PsWOq8IJrxI

I com que ja heu contestat la pregunta d'avui m'hauré d'empescar alguna cosa per demà! ai ai que se m'acaben les idees :para:

gràcies per participar!!!!!!!!!!!!!

Núria

Reveuse

Postby Reveuse » 2012-05-29, 20:00

Ah està molt bé, aquesta imitació! :lol:

Núria Harket

Postby Núria Harket » 2012-05-30, 8:31

Per què la senyera (bandera catalana) és groga amb 4 barres vermelles?

(val la llegenda, clar! crec que ningú sap del cert per què és així)

Image

fins després!

Núria

Set
Real Name: Alex
Country: DE Germany (Deutschland)

Postby Set » 2012-05-30, 10:04

Vaig llegir al llibre, 'Història de Catalunya (Modèstia a part)', que algun rei va pintar les quatre línies vermells a un escut amb els seus dits, cobrits per sangre. Però no m'en recordo qui va ser o on es troba aquesta llegenda al llibre.

A propòsit, si algù busca un llibre per un nivell no massa alt, et recomendo aquest llibre, és de Toni Soler (crec que ell treballa a la sèrie 'Polonia'). És un llibre de l'història de Catalunya, però és graciós i més important pels principiants, els capitols són molt corts (normalment només dues pàgines) i el seu estil d'escriure és molt col·loquial - és a dir que escriu com es parla català, més que els llibres 'normals'.
Native:[flag=]en[/flag] Good:[flag=]de[/flag][flag=]ca[/flag] Focusing on:[flag=]fa[/flag][flag=]ku[/flag][flag=]ps[/flag] Interested in:[flag=]zza[/flag][flag=]tr[/flag][flag=]sw[/flag]

Marah
Real Name: Jonathan
Country: FR France (France)

Postby Marah » 2012-05-30, 11:05

Núria Harket wrote:I la pregunta del dia és:

Per què la senyera (bandera catalana) és groga amb 4 barres vermelles?

(val la llegenda, clar! crec que ningú sap del cert per què és així)

Image

fins després!

Núria

Tinc una altra pregunta, per què es pinta la senyera a vegades horitzontal i a vegades vertical?
Par exemple, l'enfant croit au Père Noël. L'adulte non. L'adulte ne croit pas au Père Noël. Il vote.

Núria Harket

Postby Núria Harket » 2012-05-30, 12:18

Set wrote:Vaig llegir al llibre, 'Història de Catalunya (Modèstia a part)', que algun rei va pintar les quatre línies vermells a un escut amb els seus dits, cobrits coberts per sangre amb sang. Però no m'en recordo qui va ser o on es troba aquesta llegenda al llibre.

A propòsit, si algù busca un llibre per un nivell no massa alt, et recomendo aquest llibre, és de Toni Soler (crec que ell treballa a la sèrie 'Polonia'). És un llibre del'història de Catalunya, però és graciós i més important pels principiants, els capitols són molt [s]corts curts (normalment només dues pàgines) i el seu estil d'escriure és molt col·loquial - és a dir que escriu com es parla català, més que els llibres 'normals'.

Molt bé, Set!! Ho has encertat, se suposa que va ser el Rei Guifré el Pilós, ferit de mort després d'una batalla, que va fer-se portar l'escut daurat, va mullar els seus 4 dits en sang de la seva ferida mortal i va fer les quatre barres a l'escut. Una llegenda però ben bonica eh? Vol dir que els catalans sempre hem de lluitar per tot el que aconseguim i és ben cert.

La teva recomanació de llibre i autor és molt encertada, en Toni Soler és Historiador, però també humorista, per tant té molt talent per fer la història entenedora i gens avorrida :yep:

http://libros.fnac.es/a108310/Toni-Sole ... -Catalunya
http://www.casadellibro.com/libro-histo ... 18/1139339

Maralol, no et sé respondre, la posem en horitzontal o vertical indiferentment. L'original és com la de la meva foto, és la que surt als escuts etc, però en forma de bandera es veu més en horitzontal.

Tot i que ja heu contestat la pregunta del dia, faré una bis:

I per què el rei aquest de l'escut es deia "el Pilós"? és un nom molt extrany oi? :hmm:

adéu!

Núria

Reveuse

Postby Reveuse » 2012-05-31, 18:35

Per fer un joc de paraules amb Carles el Calb! Bé, és el que he llegit a la Viquipèdia neerlandesa :P. No sé si és cert...

Núria Harket

Postby Núria Harket » 2012-06-01, 7:11

Reveuse wrote:Per fer un joc de paraules amb Carles el Calb! Bé, és el que he llegit a la Viquipèdia neerlandesa :P. No sé si és cert...

Bufa Reveuse! Això no ho sabia pas???? Els dos reis van ser coetanis???? Jo el que sé és que li deien així perquè era molt pelut (tenia molt pèl corporal). Per tant avui es diria "Guifré el Pelut".

Què vol dir "panís"? (els pervertits que no es confonguin amb "penis" :rotfl: )

Núria

Reveuse

Postby Reveuse » 2012-06-02, 6:46

Quines preguntes! :P No en tinc ni idea!

Núria Harket

Postby Núria Harket » 2012-06-02, 13:37

hahahahhahahah, i segur que el teu xicot tampoc ho sap! pregunta-li, pregunta-li!

Una pista: es menja.

Return to “Catalan/Valencian (Català/Valencià)”