CATALÀ (2nd. Edition)

Moderator:Iván

pa-integral (n/l)

Postby pa-integral (n/l) » 2004-05-23, 19:22

Tens raó, errar és humà :)

On vas aprendre el català que parles? Amb llibres, o amb algun professor?

Gràcies pel que dius sobre el meu curs, costa molta feina però algun dia l'acabaré (encara falta molt contingut per afegir-hi).

Les coses al País Petit van fent... hi ha moltes coses per explicar depenent de què vulguis saber.
Al País Valencià tot està tan malament com sempre, sempre ha estat així. Però això no vol dir que hagim de rendir-nos... crec que hi deu haver alguna sortida.

Sí, ja sé que hi ha el partit Catalunya-Brasil :) Brasil és molt gran i molt fort, Catalunya ho tindrà molt difícil, però el futbol tampoc m'interessa gaire...

Per què vas començar a interessar-te per Catalunya? Què t'atrau?

samrani wrote:Fa molt temps que no escric en català, però ho intentaré així mateix... Perdona qualsevol error gramatical... Errar és humà. :oops:
Ha estat tu qui va fer aquell curs? És excel.lent, enhorabona. Però encara hi manca molt de contingut, no? Bé, què "dic"? Crec que és molt difícil fer-ho sol.
Gràcies per indicar-me el curs, però el que vull és practicar. Exercicis gramaticals, ja en vaig fer molts, encara que no siguin mai prou. :roll:
El que volia, en la veritat, era saber com van les coses al País Petit. I també a tots els Països Catalans (no sé si el País Valencià encara en fa part. No he mai vist un país que no tingués cap respecte per la seva llengua com el PV...).
Ah! I dimarts hi haurà el partit Brasil X Catalunya. Encara que sigui brasiler, espero que el venci la Catalunya! :D
Que ho passi bé!
1.Has estat tu qui ha fet aquest curs? o Vas estar tu qui va fer aquest curs?
2.encara que mai n'hi hagi prou.(embora nunca seja suficiente)
3.en realitat
4.no he vist mai, mai he vist, o mai no he vist.
5. Venci Catalunya.
6. Que ho passis bé!

samrani
Posts:4
Joined:2004-05-14, 18:26
Real Name:Gabriel Semerene Costa
Gender:male
Location:Brasília
Country:BRBrazil (Brasil)

Postby samrani » 2004-06-04, 20:32

Perdona per haver trigat tant, és perquè estic molt afeinat aquests dies.
Bé, quan jo estudiava català, ho feia sol. El realitat, quan vaig anar a Catalunya encara no en parlava gens. He només parlat català amb uns tres o quatre catalans i hi he llegit només uns tres llibres... Però vull aprendre més! Ara estic estudiant altres llengües i no trobo temps per a estudiar el català... però, què penses del meu nivell de coneixença de català? Pren en consideració que:
- fa molt temps que no estudio.
- he només estudiat per sis mesos.
- tinc només 17 anys, i quan estudiava català tenia 15...
- vaig aprendre el que sé sol com un mussol...
:lol:
A mi tampoc m'agrada el futbol... Però a Espanya hi ha un sentit polític agregat molt interessant...
Què m'atrau en Catalunya? No cal respondre, no? :D
Ara haig de marxar. Que ho passis bé! (perdona qualsevol error, no tinc temps per a revisar)

tommm

re: blue lizards in Mallorca

Postby tommm » 2004-06-08, 2:13

re: blue lizards

http://www.sgci.mec.es/uk/Pub/Tecla/2004/jun04i.html

I've seen these (although I've not been to Mallorca).

Does anyone know their name (in Latin, English, Catalan, or Spanish -- any name is probably enough for me to search :))

User avatar
schalke81
Posts:176
Joined:2002-09-06, 16:51
Gender:female
Location:osaka, nihon

Postby schalke81 » 2004-06-10, 18:11

joder! mi novia es catalanya y ahora necessito apprenar catala perque sus padres no hablan ingles!
so, i might be here quite a bit now!

Njord

Postby Njord » 2004-07-11, 19:09

Hello everyone!

Hei! Im new here, and i would like to learn Catalan, i can understand it but the problem begins when i want to express myself. I hope you can help me :? And also i need some vocab and need to practice a lot! hehehe hope to see you guys around!

Njo :wink:

User avatar
Car
Forum Administrator
Posts:10953
Joined:2002-06-21, 19:24
Real Name:Silvia
Gender:female
Country:DEGermany (Deutschland)
Contact:

Postby Car » 2004-07-11, 19:16

Hola Njord!

I think this course will help you.

Crec que aquest curs t'ajudaràs


pa, no hi ha un subjuntiu per al futur?
Please correct my mistakes!

samrani
Posts:4
Joined:2004-05-14, 18:26
Real Name:Gabriel Semerene Costa
Gender:male
Location:Brasília
Country:BRBrazil (Brasil)

Postby samrani » 2004-07-14, 0:00

Però... on està el nostre professor?!

User avatar
Car
Forum Administrator
Posts:10953
Joined:2002-06-21, 19:24
Real Name:Silvia
Gender:female
Country:DEGermany (Deutschland)
Contact:

Postby Car » 2004-07-14, 10:02

No ho sé tampoc...
Please correct my mistakes!

Njord

Postby Njord » 2004-07-14, 18:20

Quant tempo fa que ell no entra al forum? :?:

User avatar
Car
Forum Administrator
Posts:10953
Joined:2002-06-21, 19:24
Real Name:Silvia
Gender:female
Country:DEGermany (Deutschland)
Contact:

Postby Car » 2004-07-14, 19:08

No estic segura.

En Luís, saps algo?
Please correct my mistakes!

pa-integral (n/l)

Back

Postby pa-integral (n/l) » 2004-07-14, 21:32

Hola!

He tornat :) És que feia vacances i he estat una mica away d'Unilang :)

Espero poder tornar-me a posar de mans a la feina un altre cop.

User avatar
Car
Forum Administrator
Posts:10953
Joined:2002-06-21, 19:24
Real Name:Silvia
Gender:female
Country:DEGermany (Deutschland)
Contact:

Postby Car » 2004-09-05, 20:18

Tinc una pregunta.

Vull comprar un curs de català. Hi ha nove edicions de "Colloquial Catalan", "Teach Yourself Catalan" i hi ha "El Catalán sin esfuerzo" (en castellà). Sap algun més sobre aquestes curses? I no sé si el meu castellà es bastant bé tampoc.
Please correct my mistakes!

User avatar
Car
Forum Administrator
Posts:10953
Joined:2002-06-21, 19:24
Real Name:Silvia
Gender:female
Country:DEGermany (Deutschland)
Contact:

Postby Car » 2004-09-15, 12:00

Bé, "Colloquial Catalan" encara no està en venda i no sé gaire sobre aquest llibre. Crec que es sigui entre "Teach Yourself" i "El Catalán...". Però no puc mirar-los. Que puc fer?
Please correct my mistakes!

NoDVD

Postby NoDVD » 2004-09-18, 14:07

El millor que pots fer és practicar molt.
Els cursos no serveixen de molt si no tens amb qui practicar

User avatar
Car
Forum Administrator
Posts:10953
Joined:2002-06-21, 19:24
Real Name:Silvia
Gender:female
Country:DEGermany (Deutschland)
Contact:

Postby Car » 2004-09-18, 18:19

Ho sé, però tinc alguns dubtes i crec que un curs pugui ajudar-me.
Please correct my mistakes!

NoDVD

Postby NoDVD » 2004-09-18, 19:01

Podries intentar de buscar llibres de text de Català (els que s’utilitzen a les escoles), en els llibres de text hi ha molta informació que explica com utilitzar bé aquest idioma.

User avatar
Car
Forum Administrator
Posts:10953
Joined:2002-06-21, 19:24
Real Name:Silvia
Gender:female
Country:DEGermany (Deutschland)
Contact:

Postby Car » 2004-09-18, 19:24

Sí, però tinc problemes amb la pronunciació també i cancions no ajuden-me.
Please correct my mistakes!

Njord

Postby Njord » 2004-11-09, 2:30

Crec que aquest forum está oficialment mort (is this well written?)

Hello! :D
I think this forum is officially dead

Personally, i would've liked to continue the Catalan lessons, but sadly it seems that it can't be possible :( . Unless another Catalan speaker willing to make this forum to survive comes to the rescue! heh heh heh.

However, i still want to believe that this forum has a chance! and i don't know if i speak for the whole community but i do miss Pa! heh! :( :oops:

Anyway! let's wait and see what happens!
Good luck ya'll and god bless ya!

Truely yours
Njo! 8)

User avatar
Guillem
Posts:2771
Joined:2003-11-10, 13:25
Real Name:Guillem
Gender:male
Location:New Cross, London
Country:GBUnited Kingdom (United Kingdom)

Postby Guillem » 2004-11-09, 16:13

Hola a tots :) Com va? Em dic Guillem i sóc parlant nadiu de català. Espero poder ajudar-vos en cas que tingueu cap dubte.
No sé quant fa que no apareix en Pa... el seu curs crec que està molt ben fet, i pel que veig teniu un bon nivell de català, així que crec que ho deu de ser :)

Car wrote:Bé, "Colloquial Catalan" encara no està en venda i no sé gaire sobre aquest llibre. Crec que es sigui entre "Teach Yourself" i "El Catalán...". Però no puc mirar-los. Que puc fer?


Bones, Car! Bé, l'únic d'aquests que he pogut veure és "El catalán sin esfuerzo", que crec que és prou bo (el vaig comprar per un amic :oops: ;)) La veritat no conec gaire la sèrie Colloquial, així que no puc opinar... però suposo que a Alemanya deu ser difícil de trobar aquest tipus de llibres :-\


Car wrote:Sí, però tinc problemes amb la pronunciació també i les cançons no m'ajuden.

Si tens problemes amb la pronunciació potser et puc ajudar... encara que ja t'aviso que parlo un dialecte occidental del català i que pronuncio les paraules una mica diferent! ;) De totes formes, conec prou bé la fonètica dels dialectes orientals, que és l'estàndard, així que crec que no hi haurà cap problema.

Njord wrote:I think this forum is officially dead


Espero que això no arribi a passar! :)

User avatar
Car
Forum Administrator
Posts:10953
Joined:2002-06-21, 19:24
Real Name:Silvia
Gender:female
Country:DEGermany (Deutschland)
Contact:

Postby Car » 2004-11-09, 16:55

Hola Tenma! :)

Tenma665 wrote:Bones, Car! Bé, l'únic d'aquests que he pogut veure és "El catalán sin esfuerzo", que crec que és prou bo (el vaig comprar per un amic :oops: ;)) La veritat no conec gaire la sèrie Colloquial, així que no puc opinar... però suposo que a Alemanya deu ser difícil de trobar aquest tipus de llibres :-\]/quote]

Sí, hi ha Teach Yourself Catalan i en el futur Colloquial Catalan, però solament en el web.Puc comprar "El Catalán sin esfuerzo" sobre el web de Francia. Aquest són els meus opinions fácils...

Si tens problemes amb la pronunciació potser et puc ajudar... encara que ja t'aviso que parlo un dialecte occidental del català i que pronuncio les paraules una mica diferent! ;)


Serà genial! :)
Please correct my mistakes!


Return to “Catalan/Valencian (Català/Valencià)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests