Geloftedag || Day of the Vow

Moderator:Aurinĭa

Shiba
Country:ZASouth Africa (Suid-Afrika / uMzantsi Afrika / South Africa)
Geloftedag || Day of the Vow

Postby Shiba » 2013-12-17, 10:05

Hoewel ek 'n dag laat is, wil ek almal 'n geseënde Geloftedag toewens.

Op 16 Desember 1838 het die Boere teen die Zoeloes onder die Dingaan-regering geveg by die Slag van Bloedrivier. Die Boere was by verre in die minderheid en die kans van oorwinning was skraal. Die Boere het vroeër probeer om in vrede met Dingaan se regering te lewe, maar hy het die Boer-ambassadeur, Piet Retief, verraai en vermoor.

Voor die slag het die Boere teenoor God 'n gelofte gedoen dat hulle, indien Hy die oorwinning aan hulle sou gee, 'n kerk sou bou en, saam met hulle nageslagte, die 16de Desember sou herdenk en as sabbat sou hou.

In soortgelyke gevegte teen die Zoeloe's het die Britte, ten spyte van die grootte van hul weermag, baie verliese gely. By die Slag van Bloedrivier het die Boere egter geen verliese gely nie en was daar net drie gewondes (onder andere Hoofkommandant Andries Pretorius, na wie die stad Pretoria vernoem is).

Die Boere kon na die slag sendelinge onder die Zoeloes uitstuur.

Die Zoeloes se regmatige troonopvolger, Koning Mpande, kon ook na die uiteindelike nederlaag van Dingaan, gekroon word.

Die 16de Desember is tot vandag toe 'n publieke vakansiedag in Suid-Afrika. Die dag se huidige amptelike naam is Versoeningsdag.

Hier is die gelofte in die oorspronklike Nederlands.

Verdere leesstof: http://af.wikipedia.org/wiki/Slag_van_Bloedrivier ; http://reformationsa.org/index.php/hist ... aycovenant

=====

Although I am a day late, I'd like to wish everyone a blessed Day of the Vow.

It was on 16 December 1838 that the Boers fought against the Zulus under the Dingaan government at the Battle of Blood River. The Boers were vastly outnumbered and hope of victory seemed slim. Earlier, the Boers had tried to coexist peacefully with the Dingaan government, but he betrayed and murdered the Boer ambassador, Piet Retief.

Prior to the battle, the Boers made a vow that, if God would grant them victory, they would build a church and keep the 16th of December sacred, keeping it as a sabbath.

In similar encounters with the Zulus, the British had many losses. However, at the Battle of Blood River, the Boers won the battle with no losses and only three injured. (Among them was Andries Pretorius, the Boers' commander, after whom the city of Pretoria is named.)

After the battle, the Boers could send out missionaries among the Zulus.

The rightful heir to the Zulu throne, King Mpande, could also take the throne after the eventual defeat of Dingaan.

To this day, the 16th of December is a public holiday in South Africa. Its current official name is Reconciliation Day.

Here is the vow in the original Dutch.

Translation:
"My brothers and fellow-countrymen,
Here we stand now at
a holy moment before a holy God
of Heaven and Earth, to
make a promise to Him.
If He, with his providence/protection
would be with us, and give our enemy
into our hands, so that
we may defeat them,
that this day and this date every year
would as a day of remembrance and of thanksgiving
as unto a Sabbath in His honor
be kept by us.
And that we would establish
a Temple to his honor
wherever it should please Him. And that we would also
tell all these things to our children
so that they would share with us therein
unto the remembrance also of
our upcoming generations.
For the honor of His name
shall be glorified herein,
that the honor and the glory of victory
shall be given to Him."

16 DEC 1838

Further reading: http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Blood_River ; http://reformationsa.org/index.php/hist ... aycovenant
Native: Afrikaans (af) English (en) || Intermediate: German (de) || Beginner: Some odd combination of Riksmål and Bokmål and whatever (no) || Learning on-and-off: Russian (ru) || Curious: Breton (br) Welsh (cy) Finnish (fi)
Korrigere feilene mine, vær så snill!

Die HERE is my herder; niks sal my ontbreek nie. ~ Psalm 23:1

Bittereinder

Re: Geloftedag || Day of the Vow

Postby Bittereinder » 2013-12-17, 10:41

Geseënde Geloftde Dag

Mag die Here ons in hierdie donker hoek van Afrika bewaar en beskerm.
Openbaring 21:6
"Verder sê Hy vir my: Dit het klaar gebeur. Ek is die Alfa en die Omega, die Begin en die Einde. Aan elkeen wat dors het, sal Ek te drinke gee uit die fontein met die water van die lewe, verniet. "

Shiba

Postby Shiba » 2013-12-17, 12:03

Inderdaad.

En mag ons aan Hom getrou bly.
Native: Afrikaans (af) English (en) || Intermediate: German (de) || Beginner: Some odd combination of Riksmål and Bokmål and whatever (no) || Learning on-and-off: Russian (ru) || Curious: Breton (br) Welsh (cy) Finnish (fi)
Korrigere feilene mine, vær så snill!

Die HERE is my herder; niks sal my ontbreek nie. ~ Psalm 23:1

Weerwolf

Postby Weerwolf » 2013-12-17, 12:12

Shiba wrote:Voor die slag het die Boere teenoor God 'n gelofte gedoen dat hulle, indien Hy die oorwinning aan hulle sou gee, 'n kerk sou bou en, saam met hulle nageslagte, die 16de Desember sou herdenk en as sabbat sou hou.

Staan die kerk nog steeds?
Hoe herdenk julle hierdie dag? Ter kerke gaan of 'n rekonstruksie van die slag bekyk?
Bittereinder wrote:Geseënde Geloftde Dag

Mag die Here ons in hierdie donker hoek van Afrika bewaar en beskerm.

Mag dit so wees, en ook ek wens julle 'n Geseënde Geloftedag toe!
In het middelpunt staan: [flag=]nl[/flag] [flag=]nl-BE[/flag] [flag=]af[/flag] [flag=]de[/flag][flag=]hr[/flag] [flag=]sr[/flag] [flag=]ru[/flag] [flag=]pl[/flag]
Heel hartelijk bedankt voor elke hulp!
Ich bin für jede Verbesserung dankbar.

Минден кездет нехез.

Return to “Afrikaans”