Svenska - Diogenes

Moderator:Johanna

User avatar
Diogenes
Posts:676
Joined:2008-03-20, 13:08
Country:USUnited States (United States)
Svenska - Diogenes

Postby Diogenes » 2011-12-27, 19:32

God dag, mina vänner! Jag heter Diogenes. För lite under en månad sedan började jag lära mig svenska. Det är inte bara svenska jag är intresserad av. Jag kan också lite tyska och ryska. Nu har jag inte så mycket tid, för jag är student. Jag har lärt mig norska i tre år, men det här är första gången jag försöker skriva svenska. Vill ni snälla rätta mina fel? Tack så mycket!
Om alle var lykkelige ville vi ikke hatt noe god musikk.

User avatar
Dingbats
Posts:3497
Joined:2005-01-22, 10:17
Gender:male
Location:Lund (född i Stockholm)
Country:SESweden (Sverige)
Contact:

Re: Svenska - Diogenes

Postby Dingbats » 2011-12-27, 20:31

Diogenes wrote:God dag, mina vänner! Jag heter Diogenes. För lite under en månad sedan började jag lära mig svenska. Det är inte bara svenska jag är intresserad av. Jag kan också lite tyska och ryska. Nu har jag inte så mycket tid, för jag är student. Jag har lärt mig norska i tre år, men det här är första gången jag försöker skriva svenska. Vill ni snälla rätta mina fel? Tack så mycket!

Kul att ha dig här, välkommen!

Inte ett enda grammatiskt fel i din text, på sin höjd är det lite smått oidiomatiskt här och där. Jag skulle nog hellre säga "lite mindre än en månad" än "under", och "skriva på svenska" än "skriva svenska", men det är inte fel som du skriver heller. Det låter lite småstyltigt när du inte binder ihop satserna med konjunktioner och adverb så mycket, men det kommer med tiden. Jag kan bara gratulera dig till din goda svenska, och nöjt konstatera att du verkar klara av det bra att hålla svenskan och norskan isär!

User avatar
Diogenes
Posts:676
Joined:2008-03-20, 13:08
Country:USUnited States (United States)

Re: Svenska - Diogenes

Postby Diogenes » 2011-12-28, 20:14