Svenska-Kaede

Moderator:Johanna

User avatar
Kaede
Posts:257
Joined:2010-07-18, 13:12
Gender:female
Country:SKSlovakia (Slovensko)
Contact:
Svenska-Kaede

Postby Kaede » 2010-08-29, 8:22

Hej!
Sedan nu det här är min nya träd. Vänligen korrigera mina misstag. Tack!
Förste, lite om mig: Jag heter Kaede (väl Kaede är inte min verkliget namn, men jag tycker det mer om än min real namn). Jag kommer från Slovakien- det är ett litet land i Centraleuropa. Jag är nitton år. Nu jag är an elev och jag studerar internationella relationer. Jag talar slovakiska, tjeckiska, engelska, tyska och lite svenska. Jag studerar svenska sedan Juli, så min svenska är inte bra ännu. Måna manniskör fråga mig varför jag vill lära sig svenska- svenska är inte än populär språket här- mest folk studerar engelska, tyska, spanska, franska, ryska eller andra slaviska språket. Jag valde svenska darför att jag tror det svenska är ett vaskert språk och det är lättare att förstå dansk och norska när du talar svenska. Jag tycker om att lära sig nya språket, jag vill tala minst tio språket en dag. Också jag tycker om att möta med vänner, att läsa böcker, att lyssna på musik och att titta på hockey. Apropå, min andra favorit landslaget efter Slovakien i hockey är Sverige.
Native [flag=]sk[/flag]
Impossible to explain [flag=]cs[/flag]
More or less capable of communication [flag=]de[/flag][flag=]en[/flag]
Attempting to communicate in [flag=]sv[/flag][flag=]fr[/flag]
Attempting to get the basics of [flag=]ja[/flag]
Starting to forget and forgetting to start [flag=]es[/flag][flag=]fi[/flag]
On my bucket list [flag=]ru[/flag][flag=]hr[/flag][flag=]hu[/flag][flag=]nl[/flag]
"Koľko rečí ovládaš, toľko krát si človekom."- Slovak proverb

User avatar
Jurgen Wullenwever
Posts:2876
Joined:2009-04-10, 19:32
Gender:male
Country:SESweden (Sverige)

Re: Svenska-Kaede

Postby Jurgen Wullenwever » 2010-08-29, 9:13

Det är skoj med lite mer aktivitet i det svenska forumet!