Kedves Cobb !
A felsőbbrendűség nem magyar egyediség, Ha jól belegondolunk, a GERMANIZMUS és SZLÁVIZMUS egésze maga is ebből áll, és az angolszászon kívül gyakorlatilag minden az ő szemszögükből és szűrőjükön keresztül kerül tudományos vizsgálatra.
Ami a SZLÁV nyelvek alapját illeti, nagyonis érdemes lenne megvizsgálni azt a viszonyrendszert, ami a SZLÁV-nyelvűség térhódítása előtti nyelvi űrt betöltötte az európai sztyeppeövezetben. Mint számos kutatás megpendíti, a SZLÁV nyelvűség a Cirill-Metód-féle hitterjesztés alig egy évtized évei alatt jutott domináns helyzetbe, és a SZÓ-BOKOR és GYÖK-elmélet megközelítése oldaláról a JÖVEVÉNYszavak tekintetében éppen fordított a helyzet: a MAGYAR nyelv volt a domináns átadó a SZLÁV nyelvbe (a magyar-szláv nyelv kapcsolatában) , illetve FŐKÉNT a GÖRÖG.
Mint a GENETIKA már jelezte, a sztyeppeövezet népessége meglehetősen homogén volt, jelentős FÖLDMŰVELŐNÉPESSÉGgel nem VEGYÜLT, gyakorlatilag CSAK A KULTÚRA VÁNDOROLT ( valahogy úgy, ahogy ma a COLA és a McDonald's...) így NYELVI környezete is alapvetően RAGOZÓ...Ekként pedig nem csoda az OROSZ nyelv fölépítése.....
A MÚLT idő leépítése összetettebb kérdés. Akár annak a számlájára is lehet írni, hogy a magyar nyelv csupán 1867-től ( ha jól emlékszem) lett hivatalos nyelv, amin az ügyeket lehetett intézni...
http://epa.oszk.hu/00000/00022/00058/01635.htm
másrészt a NYELVÚJÍTÁSNAK.... ezügyben a CSÁNGÓKNÁL kellene jobban körülnézni, ugyanis ők még az 1700-as évekbeli archaikus nyelvet beszélik, a rengeteg román szó ellenére is...
A nyelvi tömörség a ROVÁSírás LIGATÚRás megoldásaival együtt értendő, másrészt azzal a kimutatással, miszerint a magyar nyelv az összesített szótagszámok tekintetében is tömörebb ugyanazon gondolat kifejezésekor, ezért is képes arra, hogy a normál beszédsebessége dobogós legyen, ( egyik tényezője ennek, hogy nem szívleli a mássalhangzótorlódást, ami fölös magánhangzóbetoldást eredményez...)
Nyilván a többi nyelvet sem szórakozásból találták ki, ellenben többféle alapnyelv keveredésének hatása nem mindig válik előnyére....
Ami a HATÁROZOTT NÉVELŐ és a MUTATÓ NÉVMÁS --- A / AZ --- dolgait illeti, itt szerintem a szerző a németben meglévő DER/DIE/DAS-ra gondolhatott.
Másrészről a kutatások mintha azt mondanák, hogy a magyar HATÁROZOTT NÉVELŐ bizony valamikor MUTATÓ NÉVMÁS volt.
Ha volt vagy talán lesz gyereked, még te is beleeshetsz abba a "hibába" ( bár miért lenne hiba??), hogy a gyerekkori egyedüli mutatónévmás az ŐSI "A".... ( AMA ! A-M-AZ ! ez utolsó itt például duplikált mutatás: kvázi PONTOSÍTÁS !)
"Nyuszi szalad a réten. A szalad a réten?"
Bizony ez is belefér a magyar nyelv KÉP-SZER-Ű volta alapján, függetlenül attól, hogy "AKADÉMIKUS SZABÁLY SZERINT TILOS!!"
"Hogy viszont a magyarok, történelmünk során mindenütt igyekeztek mindkét nemet (a körülményektől függően) egyenrangú félként kezelni és tisztelni, míg más, szintén egy nemet használó népekre ez nem egyformán igaz, az valószínűleg valahol azzal is összefügg, hogy nyelvünkben az egységben való gondolkozás többszörösen, hiánytalanul észlelhető, lásd a további két pontot.
Nagyon érdekes kijelentés. De vajon tényleg így van? Szerintem megért volna egy-két hivatkozást is, ha már egyszer minden más hülyeséghez képes volt lábjegyzetet csapni. "
Erre talán átmenetileg legyen elég, hogy a LOVASNÉPEKnél a lányokat ugyanúgy megtanították lovagolni, illetve a nagycsaládban a matriarchátus dominál -- tekintettel arra, hogy a férfiak az állatokkal vándorolnak--- .....
"3.2. TÖMEGES KÉPZŐDMÉNYEK, 3.3. PÁROS SZERVEK?
Itt például egyik utat sem látom jobbnak a másiknál. Mind az egyes, mind a többes számon alapuló rendszer egyformán következetes."
Ezt konkrétan nem vizsgáltam, de a magyar következesebbnek bizonyulhat, hacsak az ANGOL alapjában többesszámot, ami gyakorlatilag EGYESSZÁM ÉRTELMŰ, szeretnéd TÖBBES-ÉRTELMEZÉSBE tenni.....
HAJ ------ HAJAK
LÁB ------- LÁBAK
stb....
Másrészről:
alapvetően többesszámú jellel ellátottak, és alapvetően megszámlálhatatlanok:
HOM-o-K
M-á-K
PI-SZ-o-K
SZ-á-K
stb....