Her var det jammen meg dødt!

Moderator:Johanna

User avatar
Ífaradà
Posts:88
Joined:2014-03-29, 8:37
Gender:female
Country:NONorway (Norge)
Her var det jammen meg dødt!

Postby Ífaradà » 2015-11-25, 1:01

Tenkte å puste litt liv i forumet. Noen som har en historie å fortelle oss andre? :)

Det var helt vanvittig glatt i går morges. Bakken var fryst fra natten av og når regnet kom om morgenen gikk det ikke bra. Skled bokstavelig talt hele veien til jobb. Huff :(
-Native: Yoruba & Norwegian
-Intermediate: English

User avatar
Aleco
Posts:8596
Joined:2006-04-10, 19:05
Real Name:Alecsander
Gender:male
Location:Onsøy
Country:NONorway (Norge)
Contact:

Re: Her var det jammen meg dødt!

Postby Aleco » 2015-11-30, 0:50

Eg har prøvd å finne nokon til å ta over moderatoransvaret i eitt år nå :P Språkentusiasmen hjå mange har diverre flytt seg til Facebook-grupper dei siste to åra. Eg minst då eg var heilt ny her, så var det mange nye innlegg kvar einaste dag, men no går det veker mellom kvar gong eg kjem på å koma innom her. :( Leitt i grunn!

Her utpå øya hadde vi vår fyrste frostnatt førre veke! Og eg har vore treg med å leggje om til vinterdekk :shock: Men eg rakk det i siste liten! Veka føre der, så greidde eg likevel å detta på sørpa! :oops: Ver varsam på hålka, folkens!
Native (no) Fluent (en-us)
Conversational (sv) Understands (dk) Minored in and lived in (ja) Actively studying (hu)
Exposed to (fo) Study now and then (et) Curious about (cs)

User avatar
Ífaradà
Posts:88
Joined:2014-03-29, 8:37
Gender:female
Country:NONorway (Norge)

Re: Her var det jammen meg dødt!

Postby Ífaradà » 2015-12-07, 15:16

Huff, hørtes ille ut :( Virker som Unilang er litt for delt opp og burde kanskje slanke litt ned på antall underforum så får man kanskje et litt annet inntrykk.

Hehe, lurt å være forsiktig nå ja. Blitt ganske mildt på Østlander de siste par dagene. Måtte ta av meg skjerfet her om dagen da gradestokken lå på opp mot 9 grader. Usikker på om det stemte, men kaldt var det ikke.
-Native: Yoruba & Norwegian
-Intermediate: English

User avatar
Diogenes
Posts:676
Joined:2008-03-20, 13:08
Country:USUnited States (United States)

Re: Her var det jammen meg dødt!

Postby Diogenes » 2015-12-08, 18:13

Det er rett og slett trist at det er så lite liv i forumene nå. Jeg synes ikke det er færre som lærer seg norsk, tvert imot, men bruk av sosialnettverk har endret seg mye de siste årene. Men man kan ikke glemme nytten av et sted der man kan stille mer kompliserte spørsmål som ikke kan løses med et kjapt google-søk. På grunn av det er jeg alltid takknemlig for hjelpen jeg får fra dere. Jeg leser ikke her så ofte som jeg pleide, men jeg kommer aldri til å miste entusiasmen for norsk språk og kunnskap. Jeg håper forumet kan finne en ny rolle i språklæring på nettet.
Om alle var lykkelige ville vi ikke hatt noe god musikk.

User avatar
Ífaradà
Posts:88
Joined:2014-03-29, 8:37
Gender:female
Country:NONorway (Norge)

Re: Her var det jammen meg dødt!

Postby Ífaradà » 2015-12-10, 19:35

Tror grensesnittet fremstår som noe utdatert. Wordreference er jo rimelig populært, og der kan man regne med å få spørsmålene sine besvart. De stiller jo med en ganske dyptgående ordliste som jeg selv har benyttet meg av mange ganger. Da blir det for til at man tar seg en tur til forumet der også.

Nå vet jeg ikke hvilke midler Unilang har til rådighet, men hvis de kunne komme på banen med noe særegent, hadde det sikkert hjulpet på.
-Native: Yoruba & Norwegian
-Intermediate: English

User avatar
Raufoss
Posts:3779
Joined:2008-06-08, 21:45
Gender:male
Location:South of LA near the beach
Country:USUnited States (United States)

Re: Her var det jammen meg dødt!

Postby Raufoss » 2016-08-07, 19:25

Diogenes wrote:Det er rett og slett trist at det er så lite liv i forumene nå. Jeg synes ikke det er færre som lærer seg norsk, tvert imot, men bruk av sosialnettverk har endret seg mye de siste årene.


Mitt forsøk på en oversettelse:

It's simply sad that there is so little life in forums now. I do not think there are fewer who learn Norwegian, on the contrary, but the use of social networking has changed a lot in recent years.

Jeg er enig i at det er trist at det er så lite liv i denne UniLang norsk språk forumet nå. Jeg er også enig i at det fortsatt er mange som ønsker å lære det norske språket. Hvis det var mere studenter av norsk som visste om dette forumet tror jeg det ville ha mange flere medlemmer som vil poste her på regelmessig basis.

I agree that it is sad that there is so little life in this UniLang Norwegian language forum. I also agree that there are still many who want to learn the Norwegian language. If there were more students of Norwegian who knew about this forum, I think it would have many more members who would post here on a regular basis.
Vær snill og rett feilene mine

Native: English
Intermediate: Norsk [Bokmål]
Basic Knowledge: Italiano & español


Return to “Norwegian (Norsk)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests