Beginner

Moderator:Johanna

User avatar
Aleco
Posts:8596
Joined:2006-04-10, 19:05
Real Name:Alecsander
Gender:male
Location:Onsøy
Country:NONorway (Norge)
Contact:
Re: Beginner

Postby Aleco » 2012-12-04, 7:17

Of course, no worries! It always takes time learning new things!
Så klart, det går helt fint! Det tar alltid tid å lære seg nye ting!

Programmer? Nice! A lot better than where I'm headed. I'm a college student currently on an exchange semester here in Japan. Were you born in Scotland?
Programmerer? Ikke dårlig! Mye bedre enn det som venter meg. Jeg er student som for tida er på utvekslingshalvår her i Japan. Ble du født i Skottland?
Native (no) Fluent (en-us)
Conversational (sv) Understands (dk) Minored in and lived in (ja) Actively studying (hu)
Exposed to (fo) Study now and then (et) Curious about (cs)

User avatar
Remis
Posts:1566
Joined:2011-04-20, 11:50
Real Name:Remis Kalvan
Location:Oslo, Østensjø.
Country:NONorway (Norge)
Contact:

Re: Beginner

Postby Remis » 2012-12-04, 12:07

snøfnugg wrote:Jeg er programmerer (flere språk!)
Oh, awesome! Hvilke språk da? :D
Remis Kalvan | art / ˈfɛɪsˌbʊk | L1: [flag]no-nb[/flag] L2: [flag]en[/flag] reading short stories in: [flag]it[/flag] [flag]es[/flag]

TAC 2012 [flag]ja[/flag] [flag]la[/flag] ([flag]es-mx[/flag] [flag]non[/flag])
Of immense interest: [flag]grc[/flag] [flag]akk[/flag] [flag]egy[/flag] [flag]ar[/flag] [flag]mt[/flag] [flag]ga[/flag] [flag]eu[/flag] [flag]pl[/flag] [flag]prg[/flag] [flag]nah[/flag] [flag]qu[/flag] [flag]nv[/flag] [flag]zh.Hant[/flag]
Wanderlustin' for [flag]ain[/flag] [flag]ka[/flag] [flag]mn[/flag] [flag]cy[/flag] [flag]af[/flag]

User avatar
snøfnugg
Posts:27
Joined:2012-11-29, 23:00
Gender:female
Country:GBUnited Kingdom (United Kingdom)

Re: Beginner

Postby snøfnugg » 2012-12-04, 22:30

Aleco wrote:Of course, no worries! It always takes time learning new things!
Så klart, det går helt fint! Det tar alltid tid å lære seg nye ting!


Takk for dine... um... :? hvorden sir du "patience" i norsk? Det er ikke i ordbok min.


Aleco wrote:Programmer? Nice! A lot better than where I'm headed. I'm a college student currently on an exchange semester here in Japan. Were you born in Scotland?
Programmerer? Ikke dårlig! Mye bedre enn det som venter meg. Jeg er student som for tida er på utvekslingshalvår her i Japan. Ble du født i Skottland?


Ja, jeg nyte skrive kode :) Men besøker Japan høres spennende. Hva studerer du? Er du fra Norge?
Jeg er fra Skottland, ja, je født her. :yep:
Snøfnugg

User avatar
snøfnugg
Posts:27
Joined:2012-11-29, 23:00
Gender:female
Country:GBUnited Kingdom (United Kingdom)

Re: Beginner

Postby snøfnugg » 2012-12-05, 6:42

Remis wrote:
snøfnugg wrote:Jeg er programmerer (flere språk!)
Oh, awesome! Hvilke språk da? :D


Hei Remis

Jeg bruker språk 'C#', 'VB.Net', 'SQL'. Er du programmerer også? :)
Snøfnugg

User avatar
Aleco
Posts:8596
Joined:2006-04-10, 19:05
Real Name:Alecsander
Gender:male
Location:Onsøy
Country:NONorway (Norge)
Contact:

Re: Beginner

Postby Aleco » 2012-12-05, 23:41

snøfnugg wrote:
Aleco wrote:Of course, no worries! It always takes time learning new things!
Så klart, det går helt fint! Det tar alltid tid å lære seg nye ting!

Takk for din... um... :? hvorden sier du "patience" i norsk? Det er ikke i ordboken min.
Aleco wrote:Programmer? Nice! A lot better than where I'm headed. I'm a college student currently on an exchange semester here in Japan. Were you born in Scotland?
Programmerer? Ikke dårlig! Mye bedre enn det som venter meg. Jeg er student som for tida er på utvekslingshalvår her i Japan. Ble du født i Skottland?

Ja, jeg liker å skrive kode :) Men å besøke Japan høres spennende ut. Hva studerer du? Er du fra Norge?
Jeg er fra Skottland, ja, jeg er født her. :yep:

Tålmodighet ;) Prøv denne ordboken

Jeg må nesten la Remis se på den siste setningen din om kodeskriving. Jeg vet ikke hvordan man sier slike på norsk :P Jeg studerer østasiatiske studier, og ja, jeg er fra Norge. Skottland virker som et veldig flott sted! Jeg har aner i MacLeod fra Skye :)
Native (no) Fluent (en-us)
Conversational (sv) Understands (dk) Minored in and lived in (ja) Actively studying (hu)
Exposed to (fo) Study now and then (et) Curious about (cs)

User avatar
snøfnugg
Posts:27
Joined:2012-11-29, 23:00
Gender:female
Country:GBUnited Kingdom (United Kingdom)

Re: Beginner

Postby snøfnugg » 2012-12-14, 23:03

Hei Aleco :)

Tusen takk for ordbok online din. I know I will find it useful :yep:

Beklager hvis norsk min er dårlig i kveld, jeg er syk (blusse opp av 'Fibromyalgia' :( konsentrasjonen er vanskelig).

Aleco wrote:Jeg må nesten la Remis se på den siste setningen din om kodeskriving. Jeg vet ikke hvordan man sier slike på norsk :P Jeg studerer østasiatiske studier, og ja, jeg er fra Norge. Skottland virker som et veldig flott sted! Jeg har aner i MacLeod fra Skye :)


OK this is my translation of what I think you said here...
You are going to get Remis to look at the ultimate (last?) sentence about codewriting. You don't know how to say (not sure what 'slike' means) in Norwegian. You are studying East Asia (I'm guessing at 'østasia' but not sure what 'tiske' is, beklager). And yes, you are from Norway :D Scotland seems as if a very fine location (seems like a nice place?).

Men siste setningen din er vanskelig - you have an idea of MacLeod from Skye (you have heard of MacLeod of Skye? is that right?)

Again, apologies if I'm not doing too well tonight.
Snøfnugg

User avatar
Aleco
Posts:8596
Joined:2006-04-10, 19:05
Real Name:Alecsander
Gender:male
Location:Onsøy
Country:NONorway (Norge)
Contact:

Re: Beginner

Postby Aleco » 2012-12-15, 2:00

snøfnugg wrote:Hei Aleco :)

Tusen takk for nettordboken din. I know I will find it useful :yep:

Beklager hvis norsken min er dårlig i kveld, jeg er syk (fibromyalgien min har blusset opp igjen :( konsentrasjon er vanskelig).

Aleco wrote:Jeg må nesten la Remis se på den siste setningen din om kodeskriving. Jeg vet ikke hvordan man sier slikt på norsk :P Jeg studerer østasiatiske studier, og ja, jeg er fra Norge. Skottland virker som et veldig flott sted! Jeg har aner i MacLeod fra Skye :)


OK this is my translation of what I think you said here...
You are going to get Remis to look at the ultimate (last?) sentence about codewriting. You don't know how to say (not sure what 'slike' means) in Norwegian. You are studying East Asia (I'm guessing at 'østasia' but not sure what 'tiske' is, beklager). And yes, you are from Norway :D Scotland seems as if a very fine location (seems like a nice place?).

Men siste setningen din er vanskelig - you have an idea of MacLeod from Skye (you have heard of MacLeod of Skye? is that right?)

Again, apologies if I'm not doing too well tonight.
Oi, fibromyalgi! Håper du får lindret smerten smart.
Woah, fibromyalgia! I hope you get to ease the pain soon.

No, no, you're doing fine ;)
siste = the last
slikt = [stuff] like this
Øst-Asia = East Asia
østasiatisk = East Asian
flott = great
ane [verb] = to surmise, to pick up on, to feel
ane [noun] = ancestor (aner = [family] roots)

Hope this helps! :D
Native (no) Fluent (en-us)
Conversational (sv) Understands (dk) Minored in and lived in (ja) Actively studying (hu)
Exposed to (fo) Study now and then (et) Curious about (cs)

User avatar
Johanna
Language Forum Moderator
Posts:6679
Joined:2006-09-17, 18:05
Real Name:Johanna
Gender:female
Location:Lidköping, Westrogothia
Country:SESweden (Sverige)

Re: Beginner

Postby Johanna » 2012-12-15, 12:29

snøfnugg wrote:Men siste setningen din er vanskelig - you have an idea of MacLeod from Skye (you have heard of MacLeod of Skye? is that right?)

"Aner" in this case means something like ancestry, so he's got at least one ancestor (and of course the line trailing back from that person) from that clan.
Swedish (sv) native; English (en) good; Norwegian (no) read fluently, understand well, speak badly; Danish (dk) read fluently, understand badly, can't speak; Faroese (fo) read some, understand a bit, speak a few sentences; German (de) French (fr) Spanish (es) forgetting; heritage language.

User avatar
snøfnugg
Posts:27
Joined:2012-11-29, 23:00
Gender:female
Country:GBUnited Kingdom (United Kingdom)

Re: Beginner

Postby snøfnugg » 2012-12-21, 12:30

Aleco wrote:Oi, fibromyalgi! Håper du får lindret smerten smart.
Woah, fibromyalgia! I hope you get to ease the pain soon.

Oh, you know of fibro? I was diagnosed only a few months ago, I had not heard of it before. :(
Tusen takk for bekymring dine, smerte min er mindre nå, minst for øyeblikket.

Ooh, and another of those 'magic' words I like so much! 'nettordboken' rather than 'ordboken online'! I like it :)

Aleco wrote:No, no, you're doing fine ;)
siste = the last
slikt = [stuff] like this
Øst-Asia = East Asia
østasiatisk = East Asian
flott = great
ane [verb] = to surmise, to pick up on, to feel
ane [noun] = ancestor (aner = [family] roots)

Hope this helps! :D

It helps a lot! So, now I think that you have family or ancestors on the Isle of Skye, by the name of McLeod, correct? Cool! Jeg har besøkt den Isle Of Skye mange ganger (is that right for 'many times'?) Det er vakker sted, veldig fredelig.

Har du noen gang vært der?
Last edited by snøfnugg on 2012-12-21, 12:37, edited 2 times in total.
Snøfnugg

User avatar
snøfnugg
Posts:27
Joined:2012-11-29, 23:00
Gender:female
Country:GBUnited Kingdom (United Kingdom)

Re: Beginner

Postby snøfnugg » 2012-12-21, 12:34

Johanna wrote:
snøfnugg wrote:Men siste setningen din er vanskelig - you have an idea of MacLeod from Skye (you have heard of MacLeod of Skye? is that right?)

"Aner" in this case means something like ancestry, so he's got at least one ancestor (and of course the line trailing back from that person) from that clan.


Hei Johanna

Tusen takk for oversettelse dine :)

I'm getting the hang of this slowly, with the help of all you nice people on this forum :yep:
Snøfnugg

User avatar
snøfnugg
Posts:27
Joined:2012-11-29, 23:00
Gender:female
Country:GBUnited Kingdom (United Kingdom)

Re: Beginner

Postby snøfnugg » 2012-12-24, 13:29

I'd just like to say...

God jul til alle sammen :D
Snøfnugg

kolinoskopy
Posts:13
Joined:2014-10-04, 10:52
Real Name:Kolin
Gender:male
Location:Cairns
Country:AUAustralia (Australia)

Re: Beginner

Postby kolinoskopy » 2014-12-01, 23:37

Hei,
Jeg er lærdom norsk over fem måneder nå (sakte). Jeg er bruker kurset om norsk på NTNU. Et heter "Norwegian on the web". Det are samme kurset de lær til utland studenter på kampus, og alt materiell er gratis! Jeg tror det er veldig god etter nybegynner. Det lærer L1-L2.

User avatar
Ífaradà
Posts:88
Joined:2014-03-29, 8:37
Gender:female
Country:NONorway (Norge)

Re: Beginner

Postby Ífaradà » 2014-12-17, 23:13

kolinoskopy wrote:Hei,
Jeg er lærdom norsk over fem måneder nå (sakte). Jeg er bruker kurset om norsk på NTNU. Et heter "Norwegian on the web". Det are samme kurset de lær til utland studenter på kampus, og alt materiell er gratis! Jeg tror det er veldig god etter nybegynner. Det lærer L1-L2.
NTNU-kurset er faktisk ganske bra. Så snilt av deg å spre budskapet :)
-Native: Yoruba & Norwegian
-Intermediate: English


Return to “Norwegian (Norsk)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests