Beginner

Moderator:Johanna

User avatar
Petrovitch
Posts:56
Joined:2012-05-28, 12:53
Real Name:Catharine
Gender:female
Location:Middlesbrough
Country:GBUnited Kingdom (United Kingdom)
Contact:
Beginner

Postby Petrovitch » 2012-05-29, 18:47

I just started learning today and I wrote this really quickly just using an online dictionary/verb conjugator thingy. Some feedback would be nice :)

Hallo. Mitt navn er Catharine, jeg er sytten år og jeg er fra England. Jeg er lære Norsk og Russisk. 
Det er en enkel språk å lær fordi jeg snakker Engelsk og jeg liker hvor det lyd. 
Jeg håp å besøke Norge snart. Jeg håp du kan forstå denne.
Native: [flag]en-GB[/flag]
Not bad at: [flag]ru[/flag][flag]is[/flag]
Knows the basics: [flag]ce[/flag][flag]fo[/flag][flag]fr[/flag]
Want to learn: [flag]os[/flag][flag]aqc[/flag]

User avatar
Raufoss
Posts:3779
Joined:2008-06-08, 21:45
Gender:male
Location:South of LA near the beach
Country:USUnited States (United States)

Re: Beginner

Postby Raufoss » 2012-05-29, 19:20

Velkommen til det norske språkforumet Petrovitch! :welcome:
Petrovitch wrote:I just started learning today and I wrote this really quickly just using an online dictionary/verb conjugator thingy. Some feedback would be nice :)
It's always nice to have new members. :y:
Vær snill og rett feilene mine

Native: English
Intermediate: Norsk [Bokmål]
Basic Knowledge: Italiano & español

User avatar
Petrovitch
Posts:56
Joined:2012-05-28, 12:53
Real Name:Catharine
Gender:female
Location:Middlesbrough
Country:GBUnited Kingdom (United Kingdom)
Contact:

Re: Beginner

Postby Petrovitch » 2012-05-29, 19:23

Raufoss wrote:Velkommen til det norske språkforumet Petrovitch! :welcome:
Petrovitch wrote:I just started learning today and I wrote this really quickly just using an online dictionary/verb conjugator thingy. Some feedback would be nice :)
It's always nice to have new members. :y:


Takk :D
Native: [flag]en-GB[/flag]
Not bad at: [flag]ru[/flag][flag]is[/flag]
Knows the basics: [flag]ce[/flag][flag]fo[/flag][flag]fr[/flag]
Want to learn: [flag]os[/flag][flag]aqc[/flag]

Heimdal
Posts:127
Joined:2011-05-20, 18:22
Real Name:Fredrik
Gender:male
Country:NONorway (Norge)

Re: Beginner

Postby Heimdal » 2012-05-29, 19:39

Petrovitch wrote:I just started learning today and I wrote this really quickly just using an online dictionary/verb conjugator thingy. Some feedback would be nice :)

Hallo. Mitt navn er Catharine, jeg er sytten år og jeg er fra England. Jeg lærer norsk og russisk. (The -er is to represent present) (Only capitalized letters in proper nouns)
Det er et enkelt ("språk" is a neutural gender)  språk å lære fordi jeg snakker engelsk og jeg liker hvordan det lyder/høres ut
Jeg håper å besøke Norge snart. Jeg håper du kan forstå dette.



Velkommen til det norske språkforumet!. Jeg må si du er flink til å ha starta i dag. Jeg håper du vil fortsette å lære mer norsk. :D

User avatar
Raufoss
Posts:3779
Joined:2008-06-08, 21:45
Gender:male
Location:South of LA near the beach
Country:USUnited States (United States)

SV: nybegynner

Postby Raufoss » 2012-05-29, 19:47

Petrovitch wrote:Takk :D
Vær så god! :) (A common way to say "you're welcome" in Norwegian.)
Vær snill og rett feilene mine

Native: English
Intermediate: Norsk [Bokmål]
Basic Knowledge: Italiano & español

User avatar
Petrovitch
Posts:56
Joined:2012-05-28, 12:53
Real Name:Catharine
Gender:female
Location:Middlesbrough
Country:GBUnited Kingdom (United Kingdom)
Contact:

Re: Beginner

Postby Petrovitch » 2012-05-29, 19:57

Heimdal wrote:
Petrovitch wrote:I just started learning today and I wrote this really quickly just using an online dictionary/verb conjugator thingy. Some feedback would be nice :)

Hallo. Mitt navn er Catharine, jeg er sytten år og jeg er fra England. Jeg lærer norsk og russisk. (The -er is to represent present) (Only capitalized letters in proper nouns)
Det er et enkelt ("språk" is a neutural gender)  språk å lære fordi jeg snakker engelsk og jeg liker hvordan det lyder/høres ut
Jeg håper å besøke Norge snart. Jeg håper du kan forstå dette.



Velkommen til det norske språkforumet!. Jeg må si du er flink til å ha starta i dag. Jeg håper du vil fortsette å lære mer norsk. :D


Takk :)

Thanks for the corrections!
Native: [flag]en-GB[/flag]
Not bad at: [flag]ru[/flag][flag]is[/flag]
Knows the basics: [flag]ce[/flag][flag]fo[/flag][flag]fr[/flag]
Want to learn: [flag]os[/flag][flag]aqc[/flag]

User avatar
Raufoss
Posts:3779
Joined:2008-06-08, 21:45
Gender:male
Location:South of LA near the beach
Country:USUnited States (United States)

SV: nybegynner

Postby Raufoss » 2012-05-29, 20:04

Since you are new to this forum, these threads might be of interest to you too:

USEFUL LINKS // Nyttige pekere // Nyttige peikarar

How did you start learning Norwegian?
Vær snill og rett feilene mine

Native: English
Intermediate: Norsk [Bokmål]
Basic Knowledge: Italiano & español

User avatar
Petrovitch
Posts:56
Joined:2012-05-28, 12:53
Real Name:Catharine
Gender:female
Location:Middlesbrough
Country:GBUnited Kingdom (United Kingdom)
Contact:

Re: SV: nybegynner

Postby Petrovitch » 2012-05-29, 20:08

Raufoss wrote:Since you are new to this forum, these threads might be of interest to you too:

USEFUL LINKS // Nyttige pekere // Nyttige peikarar

How did you start learning Norwegian?


I just searched for norwegian phrases on youtube and went from there. I downloaded a dictionary to my phone too.
Edit: I didn't realise that was a link, oops :oops:

Thanks for the links :)
Native: [flag]en-GB[/flag]
Not bad at: [flag]ru[/flag][flag]is[/flag]
Knows the basics: [flag]ce[/flag][flag]fo[/flag][flag]fr[/flag]
Want to learn: [flag]os[/flag][flag]aqc[/flag]

User avatar
Raufoss
Posts:3779
Joined:2008-06-08, 21:45
Gender:male
Location:South of LA near the beach
Country:USUnited States (United States)

SV: nybegynner

Postby Raufoss » 2012-05-29, 20:17

Petrovitch wrote:I just searched for norwegian phrases on youtube and went from there.
Just out of curiosity, what search did you do that helped you to find this forum?

Petrovitch wrote:I downloaded a dictionary to my phone too.
Which "ordbok" (dictionary) are you using?

Petrovitch wrote:Thanks for the links :)
Vær så god. :)
Vær snill og rett feilene mine

Native: English
Intermediate: Norsk [Bokmål]
Basic Knowledge: Italiano & español

User avatar
Petrovitch
Posts:56
Joined:2012-05-28, 12:53
Real Name:Catharine
Gender:female
Location:Middlesbrough
Country:GBUnited Kingdom (United Kingdom)
Contact:

Re: SV: nybegynner

Postby Petrovitch » 2012-05-29, 20:34

Raufoss wrote:
Petrovitch wrote:I just searched for norwegian phrases on youtube and went from there.
Just out of curiosity, what search did you do that helped you to find this forum?

Petrovitch wrote:I downloaded a dictionary to my phone too.
Which "ordbok" (dictionary) are you using?

Petrovitch wrote:Thanks for the links :)
Vær så god. :)


I was looking for help with conlangs and found this site. It's the best language forum I've seen.

Uhh, it's an android app called QuickDic. It has dictionaries in loads of languages so you can just download what you need.
Native: [flag]en-GB[/flag]
Not bad at: [flag]ru[/flag][flag]is[/flag]
Knows the basics: [flag]ce[/flag][flag]fo[/flag][flag]fr[/flag]
Want to learn: [flag]os[/flag][flag]aqc[/flag]

User avatar
Raufoss
Posts:3779
Joined:2008-06-08, 21:45
Gender:male
Location:South of LA near the beach
Country:USUnited States (United States)

SV: nybegynner

Postby Raufoss » 2012-05-29, 20:47

Petrovitch wrote:I was looking for help with conlangs and found this site.
Unfortunately it took me awhile before I managed to find this site. :( I was getting very frustrated with the attitude of the moderators at another language forum and decided to search for another forum and that was when I finally found UniLang. :)

Petrovitch wrote:It's the best language forum I've seen.
Jeg er enig! (I agree!) :y:

Petrovitch wrote:Uhh, it's an android app called QuickDic. It has dictionaries in loads of languages so you can just download what you need.
Tusen takk!
Vær snill og rett feilene mine

Native: English
Intermediate: Norsk [Bokmål]
Basic Knowledge: Italiano & español

AnonimoConNome
Posts:22
Joined:2012-06-24, 7:09
Real Name:Roberto
Gender:male
Country:ITItaly (Italia)

Re: Beginner

Postby AnonimoConNome » 2012-06-24, 7:21

Hello, I'm a Norwegian beginner too... I just started trying to learn it yesterday, and I've already found difficulties :P well, I'm a native-italian speaker and as you can see I have some basis of english.

Jeg er Italiansk fra Sardinia, jeg er sytten og mine hobbyene (?) er fotball og musikk og Jeg liker svømme. Mitt navn er Roberto og Jeg tenker Norsken er et vanskelig å lære språk.


How was it? :)
Å=alt+143, å=alt+134
Æ=alt+146, æ=alt+145,
Ø=alt+0216, ø=alt+0248

Vær så god ;)

User avatar
Aleco
Posts:8596
Joined:2006-04-10, 19:05
Real Name:Alecsander
Gender:male
Location:Onsøy
Country:NONorway (Norge)
Contact:

Re: Beginner

Postby Aleco » 2012-06-24, 10:24

AnonimoConNome wrote:Hello, I'm a Norwegian beginner too... I just started trying to learn it yesterday, and I've already found difficulties :P well, I'm a native-italian speaker and as you can see I have some basis of english.

Jeg er italiansk fra Sardinia, jeg er sytten og hobbyene mine er fotball og musikk og jeg liker å svømme. Mitt navn er Roberto[/jeg heter Roberto] og jeg synes norsk er et vanskelig språk å lære.

How was it? :)
Hei og velkommen! Jeg kjenner mange fra Italia som bor i Norge nå :) Du gjorde det bra!

Know that you can ask us anything! Good luck learning Norwegian! May I ask what your motivation is?
Native (no) Fluent (en-us)
Conversational (sv) Understands (dk) Minored in and lived in (ja) Actively studying (hu)
Exposed to (fo) Study now and then (et) Curious about (cs)

User avatar
Remis
Posts:1566
Joined:2011-04-20, 11:50
Real Name:Remis Kalvan
Location:Oslo, Østensjø.
Country:NONorway (Norge)
Contact:

Re: Beginner

Postby Remis » 2012-06-24, 13:04

Petrovitch wrote:I was looking for help with conlangs and found this site. It's the best language forum I've seen.
Bit late to say this but hey, me too!
Aleco wrote:
AnonimoConNome wrote:Jeg er italiansk fra Sardinia, jeg er sytten og hobbyene mine er fotball og musikk og jeg liker å svømme. Mitt navn er Roberto[/jeg heter Roberto] og jeg synes norsk er et vanskelig språk å lære.
Italiensk tror jeg du mener, Aleco. :P

Uansett, velkommen, AnonimoConNome (eller AnonymMedNavn som navnet ditt blir på norsk ;))!
Remis Kalvan | art / ˈfɛɪsˌbʊk | L1: [flag]no-nb[/flag] L2: [flag]en[/flag] reading short stories in: [flag]it[/flag] [flag]es[/flag]

TAC 2012 [flag]ja[/flag] [flag]la[/flag] ([flag]es-mx[/flag] [flag]non[/flag])
Of immense interest: [flag]grc[/flag] [flag]akk[/flag] [flag]egy[/flag] [flag]ar[/flag] [flag]mt[/flag] [flag]ga[/flag] [flag]eu[/flag] [flag]pl[/flag] [flag]prg[/flag] [flag]nah[/flag] [flag]qu[/flag] [flag]nv[/flag] [flag]zh.Hant[/flag]
Wanderlustin' for [flag]ain[/flag] [flag]ka[/flag] [flag]mn[/flag] [flag]cy[/flag] [flag]af[/flag]

User avatar
Aleco
Posts:8596
Joined:2006-04-10, 19:05
Real Name:Alecsander
Gender:male
Location:Onsøy
Country:NONorway (Norge)
Contact:

Re: Beginner

Postby Aleco » 2012-06-24, 14:02

Hehe, sant. Jeg hang meg bare opp i den store bokstaven :P
Haha, true. I was just too fixated on the capital letter :P
Native (no) Fluent (en-us)
Conversational (sv) Understands (dk) Minored in and lived in (ja) Actively studying (hu)
Exposed to (fo) Study now and then (et) Curious about (cs)

AnonimoConNome
Posts:22
Joined:2012-06-24, 7:09
Real Name:Roberto
Gender:male
Country:ITItaly (Italia)

Re: Beginner

Postby AnonimoConNome » 2012-06-24, 14:30

Aleco wrote:Know that you can ask us anything! Good luck learning Norwegian! May I ask what your motivation is?


Well, I began being interested in scandinavian countries two or three years ago, and by then I've always wanted to learn one of these countries' languages, and I choose Norwegian... well I don't really know why xD Something I know for sure is that I'd really like to live and work in Norway when I grow up... I was also triyng to spend a year in a norwegian school, but for several reasons I didn't manage to D:

Takk for råden og for velkommen. Jeg vil være lykkelig å hjelpe noen å lære italiensk også. :)
Å=alt+143, å=alt+134
Æ=alt+146, æ=alt+145,
Ø=alt+0216, ø=alt+0248

Vær så god ;)

User avatar
Aleco
Posts:8596
Joined:2006-04-10, 19:05
Real Name:Alecsander
Gender:male
Location:Onsøy
Country:NONorway (Norge)
Contact:

Re: Beginner

Postby Aleco » 2012-06-24, 15:35

AnonimoConNome wrote:
Aleco wrote:Know that you can ask us anything! Good luck learning Norwegian! May I ask what your motivation is?
Well, I began being interested in scandinavian countries two or three years ago, and by then I've always wanted to learn one of these countries' languages, and I choose Norwegian... well I don't really know why xD Something I know for sure is that I'd really like to live and work in Norway when I grow up... I was also triyng to spend a year in a norwegian school, but for several reasons I didn't manage to D:

Takk for råden og for velkomsten. Jeg hjelper gjerne noen å lære italiensk også. :)

råd = advice :) Var det det du mente? Velkommen er bare et adjektiv. Om tre dager skal jeg på AFS-leir, og der kommer alle de italienske AFS-erne som har vært i Norge i år til å være. De drar nemlig tilbake til Italia etter ett år på videregående her. :)


råd = advie :) Is that what you meant? Velkommen is only an adjective. In three days I'll be going to an AFS camp, and all the Italian AFSers who have been staying in Norway this year will be there. They're going back to Italy after a year in high school here, you see. :)
Native (no) Fluent (en-us)
Conversational (sv) Understands (dk) Minored in and lived in (ja) Actively studying (hu)
Exposed to (fo) Study now and then (et) Curious about (cs)

AnonimoConNome
Posts:22
Joined:2012-06-24, 7:09
Real Name:Roberto
Gender:male
Country:ITItaly (Italia)

Re: Beginner

Postby AnonimoConNome » 2012-06-24, 17:37

Aleco wrote:
råd = advice :) Var det det du mente? Velkommen er bare et adjektiv. Om tre dager skal jeg på AFS-leir, og der kommer alle de italienske AFS-erne som har vært i Norge i år til å være. De drar nemlig tilbake til Italia etter ett år på videregående her. :)


råd = advie :) Is that what you meant? Velkommen is only an adjective. In three days I'll be going to an AFS camp, and all the Italian AFSers who have been staying in Norway this year will be there. They're going back to Italy after a year in high school here, you see. :)




If you don't mind I have some questions :)
I don't understand what "nemlig" means. D: and how do you form continuous verbs like "He's getting good grades" in Norwegese?

Takk :P
Å=alt+143, å=alt+134
Æ=alt+146, æ=alt+145,
Ø=alt+0216, ø=alt+0248

Vær så god ;)

User avatar
Remis
Posts:1566
Joined:2011-04-20, 11:50
Real Name:Remis Kalvan
Location:Oslo, Østensjø.
Country:NONorway (Norge)
Contact:

Re: Beginner

Postby Remis » 2012-06-24, 17:41

AnonimoConNome wrote:If you don't mind I have some questions :)
I don't understand what "nemlig" means. D: and how do you form continuous verbs like "He's getting good grades" in Norwegese?

Takk :P
Nemlig = exactly, correct, "that's exactly what I meant," "you've got the idea of it," etc.
He's getting good grades = han får gode karakterer.
He gets (present simple) and he's getting (present continuous, iirc) are represented by the same verb tense in Norwegian, the present simple. ;)
Remis Kalvan | art / ˈfɛɪsˌbʊk | L1: [flag]no-nb[/flag] L2: [flag]en[/flag] reading short stories in: [flag]it[/flag] [flag]es[/flag]

TAC 2012 [flag]ja[/flag] [flag]la[/flag] ([flag]es-mx[/flag] [flag]non[/flag])
Of immense interest: [flag]grc[/flag] [flag]akk[/flag] [flag]egy[/flag] [flag]ar[/flag] [flag]mt[/flag] [flag]ga[/flag] [flag]eu[/flag] [flag]pl[/flag] [flag]prg[/flag] [flag]nah[/flag] [flag]qu[/flag] [flag]nv[/flag] [flag]zh.Hant[/flag]
Wanderlustin' for [flag]ain[/flag] [flag]ka[/flag] [flag]mn[/flag] [flag]cy[/flag] [flag]af[/flag]

User avatar
Raufoss
Posts:3779
Joined:2008-06-08, 21:45
Gender:male
Location:South of LA near the beach
Country:USUnited States (United States)

Re: Beginner

Postby Raufoss » 2012-06-24, 17:44

Velkommen til det norske språkforumet Roberto! :welcome:
Aleco wrote:Jeg er italiensk fra Sardinia, jeg er sytten og hobbyene mine er fotball og musikk og jeg liker å svømme. Mitt navn er Roberto[/jeg heter Roberto] og jeg synes norsk er et vanskelig språk å lære.
Jeg liker også fotball og vil bli heier på Italia i dag!

I also like football (calcio) and will be cheering for Italy today! :congrats:

Forza Azzurri!!

Image
Vær snill og rett feilene mine

Native: English
Intermediate: Norsk [Bokmål]
Basic Knowledge: Italiano & español


Return to “Norwegian (Norsk)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests