Norwegian football fans are cheering again

Moderator:Johanna

Axystos
Re: Norwegian football fans are cheering again

Postby Axystos » 2011-09-07, 21:05

Ja, det var ikke bra. Jeg har ikke sett hele kampen, men under de 20 minutt som jeg har sett (på engelsk :wink:), var Norge ikke overbevisende.
Det er ennå teoretisk mulig at Norge kvalifiserer seg, men da må Island og Kypros samarbeide. Vi får se hva som skjer i oktober. :)

Forresten, angående "Few can watch big match at home": jeg er ikke helt sikker, men jeg tror at i Nederland må kampene være på en offentlig kanal, fordi de er av nasjonal viktighet eller sånt.
Native: Nederlands; C2: Deutsch; C1: English;
B1: русский, français, 日本語;
A2: norsk, svenska; A1: português, italiano, español, čeština, polski

Raufoss

Postby Raufoss » 2011-09-09, 19:16

Axystos wrote:Ja, det var ikke bra. Jeg har ikke sett hele kampen, men under de 20 minutt som jeg har sett (på engelsk :wink:), var Norge ikke overbevisende.
Det er ennå teoretisk mulig at Norge kvalifiserer seg, men da må Island og Kypros samarbeide. Vi får se hva som skjer i oktober. :)
Jeg er ikke veldig optimistisk. :( Det er frustrerende at det norske herrelandslaget ikke har kvalifisert seg for en større turnering siden Euro 2000. :(

Axystos wrote:Forresten, angående "Few can watch big match at home": jeg er ikke helt sikker, men jeg tror at i Nederland må kampene være på en offentlig kanal, fordi de er av nasjonal viktighet eller sånt.
Noen av mine venner gikk sammen med andre fotballfans og delt kostnadene. Jeg ville ha betalt dersom kampen var på TV 2, men siden det ikke var det, fant jeg en portugisisk link med god kvalitet video og så kampen for gratis.
Vær snill og rett feilene mine

Native: English
Intermediate: Norsk [Bokmål]
Basic Knowledge: Italiano & español

Raufoss

Postby Raufoss » 2011-09-16, 18:53

Minst ett av de norske fotball landslagene hadde suksess i Danmark denne måneden.. :y:

At least one of Norway's National Football (Soccer) Teams had success playing in Denmark this month.

Big Victory for the Under-23 Women

STORSEIER FOR U23-JENTENE

Hege Hansen scoret to mål da Norge slo Danmark 6-0. Her fra en kamp mot England.

Norway outclassed Denmark 6-0 in Thursday's match.

There was never any doubt about which side would win when the U-23s met Denmark in a friendly match Thursday afternoon. The Norwegians did not give up until they had scored six.

"It was a solid match from start to finish", said coach (trainer) Jarl Torske to fotball.no. Line Holter scored twice before half time, then Hege Hansen scored another two before Tina Algrøy and Melissa Bjånesøy scored one each.

"We had a session on attacking play beforehand. The players managed to be relaxed with the ball, turn the play and create two-on-one situations on the wing. We were good both in counterattacks and in established attacks", said Torske. "Especially with the third and fourth goals we were able to use our speed when Tina Wulf got control in the midfield and sent Hege Hansen through perfectly. We scored a lot of fine goals and got to try out what we had trained on. That brings joy to a coaches' (trainer's) heart".

Further back everything was solid. "We were secure in the defence and good at offensive marking. We were compact and made many breakthroughs. Denmark created only one goal chance", said the trainer.

He gave the whole team credit. "This is a good generation of players and I believe many of them can take the next step. Today there were many good performances and it was a team win, but I will really praise Ingrid Ryland who was very good, and Line Holter and Ingrid Moe Wold who made a formidable contribution in the midfield", he said.

"I think the Danes have a lot to think about today. At U-19 level these two teams were evenly matched, but Denmark has not had as many U-23 meetings as we have had. You could see that today", said Jarl Torske.

Denmark - Norway 0-6 (0-2), Brøndby Stadium, 15-09-2011
Spectators: 40
Ref: Betina Normann, Denmark
Cards: none.
Goals: 0-1 Line Holter (9), 0-2 Line Holter (39), 0-3 Hege Hansen (52), 0-4 Hege Hansen (58), 0-5 Tina Algrøy (62), 0-6 Melissa Bjånesøy(84).

Norway (4-3-3):
Nora Gjøen (Guro Pettersen 46) -
Astrid Grøttå Ree, Caroline Walde, Gunhild Herregården, Ingrid Ryland -
Line Holter (Cathrine Dekkerhus 69), Tina Wulf (Eline Johansen 60), Ingrid Moe Wold -
Ida Elise Enget (Tina Algrøy 46), Hege Hansen (Melissa Bjånesøy 69), Oda Fugelsnes (Julie Adserø 75).

Axystos

Postby Axystos » 2011-10-07, 14:43

Axystos wrote:Det er ennå teoretisk mulig at Norge kvalifiserer seg, men da må Island og Kypros samarbeide. Vi får se hva som skjer i oktober. :)

Og nå er det oktober. :) Kypros må vinne mot Danmark OG Island må vinne mot Portugal idag, ellers ser vi Norge ikke i Polen/Ukraina neste år.

Raufoss

Postby Raufoss » 2011-10-10, 4:11

Axystos wrote:Og nå er det oktober. :) Kypros må vinne mot Danmark OG Island må vinne mot Portugal idag, ellers ser vi Norge ikke i Polen/Ukraina neste år.
Danmark knuste Norges EM-håp på 22 minutter :(

Drillo disappointed but game goes on

Norway’s national football coach Egil “Drillo” Olsen admitted to being disappointed that his team won’t be able to play in the European Championships after all, since Portugal and Denmark won their qualifying matches over the weekend. As far he’s concerned, though, the game is definitively not over.

Vi kan fortsatt juble for kvinnelandslaget. :y:

Women’s soccer overlooked

While Norway’s national football (soccer) team for men gets massive media attention, the women’s national squad can often seem overlooked. Now they’re hoping for more attention when they play their next match in the run-up to the European championships.

Også i kvinnefotball nyhetene denne helgen:

Ny sportssjef til LSK Kvinner, og det er ikke hvem som helst! :good4u:

LSK Kvinner er i siget om dagen, og der andre klubber må kvitte seg med spillere og ledere på grunn av lite penger, utvider LSK Kvinner i rekkene. Forrige uke ansatte vi ny markedsansvarlig og i dag ble det kjent at vi har ansatt en ny sportssjef. Og det er ingen andre enn selveste Hege Riise.
Mitt forsøk på en oversettelse:

LSK Kvinner (Women) are growing in popularity daily, and where other clubs must get rid of players and managers because of too little money, LSK Kvinner are expanding (their) ranks. Last week we appointed a new head of marketing and today we announced that we have hired a new sports director. And it is none other than herself Hege Riise.

To give a little background, Riise was the head coach of Team Strømmen three years ago when the club won a silver medal in the Toppserien (the top women's league) and a silver medal in the NM Cup competition. On January 1, 2010 Team Strømmen formed a partnership with the LSK (Lillestrom Sports Klubb) men's team and the club's name was officially changed to LSK Kvinner.

In February of 2009, Hege Riise received an offer to take the job as the top assistant coach of the U.S. Women's National Team (WNT). Riise received twice the salary that she did for coaching in Norway and during the entire time that she was employed by the U.S. Soccer Federation, the U.S. WNT was ranked by FIFA as the #1 team in the world.

FIFA World Ranking - USA

LSK trener Henning Berg og ny LSK Kvinner sports-
sjef Hege Riise. Begge ble tildelt Kniksens heders-
pris under Idrettsgalla i 2004.

Raufoss

Postby Raufoss » 2012-11-11, 23:23

Raufoss wrote:Ny sportssjef til LSK Kvinner, og det er ikke hvem som helst![/url] :good4u:

LSK Kvinner er i siget om dagen, og der andre klubber må kvitte seg med spillere og ledere på grunn av lite penger, utvider LSK Kvinner i rekkene. Forrige uke ansatte vi ny markedsansvarlig og i dag ble det kjent at vi har ansatt en ny sportssjef. Og det er ingen andre enn selveste Hege Riise.
Mitt forsøk på en oversettelse:

LSK Kvinner (Women) are growing in popularity daily, and where other clubs must get rid of players and managers because of too little money, LSK Kvinner are expanding (their) ranks. Last week we appointed a new head of marketing and today we announced that we have hired a new sports director. And it is none other than herself Hege Riise.
Investeringen har klart betalt seg. :y:

The investment has clearly paid off.

Her feirer de gullet

Raufoss

HEIA RAUFOSS DAMELAGET!!

Postby Raufoss » 2012-11-17, 5:27

Norsk 2. divisjon kvinnefotball klubben Raufoss Damelaget bare endte på 4. plass denne sesongen, men klarte likevel å fange oppmerksomheten til en spansk idrett nettside på grunn av deres mest fremragende "Gangnam Style" video:

http://www.youtube.com/watch?v=esrPJcCJ368

Raufoss Damelaget Spillerstall

Raufoss

Postby Raufoss » 2012-11-25, 21:53

Det har vært en fantastisk to uker for fotballfans i Møre og Romsdal!

Hødd-heltene studerte Tromsø-straffer før finalen

ImageHødd spillerne feire sin seier i 2012 cupfinalen på Ullevål Stadion.

Image11. november Molde bli seriemester for andre år på rad.

Raufoss

Postby Raufoss » 2012-12-10, 6:41

Gratulerer Hege Riise!!

Hege Riise TV2 Hall of Fame

Hege Riise og resten av Gulljentene (2000 OL-vinner i fotball) med Princess Märtha Louise.

Raufoss

Hege Riise is Norway's new assistant...

Postby Raufoss » 2012-12-19, 5:31

Det har vært en fantastisk fem uker for Hege Riise. :y:

It has been a fantastic five weeks for Hege Riise.

Hege Riise er nå assistenttrener for kvinnelandslaget.

Hege Riise is now an assistant coach of the women's national team.

Her er Pelleruds assistenter

Norway's two assistant coaches for the national team are Hege Riise and Roger Finjord.

"We are pleased to have in place two very strong coaches contributing to the national team with chief Even Pellerud. Both coaches know women's football very well", said the NFF's top football chief Nils Johan Semb.

"Roger made his mark at Stabæk by winning the Toppserien and the Cup. He is a coach with a strong personality, lots of enthusiasm and good knowledge. Hege has the biggest profile in Norwegian women's football (soccer) as a coach, and also has had solid experience as a coach with the US national women's team, and she has contributed this season as the sports director for LSK Kvinner which won championship of the top women's league in Norway.

Finjord is the manager of the Finnmark football region. He will continue there on a part-time basis as well as taking on his new job. "Women's football has a very exciting future. We have clubs, players an an association that are very anxious to compete in future championships and I am very glad to have been invited to join. My experience from the Toppserien and my other work in women's football will be well used here, and I am looking forward very much to starting my task", said Finjord.

Hege Riise was voted the best woman footballer in Norway and has won the European Cup, World Cup and Olympics. She has been a professional player in Japan and the USA. She will continue part-time with LSK Kvinner as well as carrying out her new tasks. "I am looking forward to getting down to work with international football again. The European Cup is the immediate focus, but a longer-term aim will be to lift Norway back into the top area of international women's football", said Hege Riise.

miae

Postby miae » 2013-07-22, 16:01

Akkurant nå spiller de norske fotballjentene mot Spania for EM-semifinalen. Her kan dere se fotballjentenes selvlagde musikkvideo «Her er Norge», den er morsom :D

Raufoss

Postby Raufoss » 2013-07-25, 17:52

Heia Norge!! :woohoo:

Norge slo Spania!!

Håper kvinnelandslaget vil slå Danmark også!!

EM fotball kvinner 2013: Semifinale Norge-Danmark

Raufoss

Postby Raufoss » 2013-07-26, 6:30

Norge slo Danmark også!! :woohoo:

Norge klar for EM 2013 finalen

Ingrid Hjelmseth er verdens beste keeper.

Raufoss

Postby Raufoss » 2013-07-26, 17:27

Her er en link til Norges spennende seier over Danmark som inkludere linker til alle Norges EM fotball kvinner 2013 kamper:

Fotball EM Kvinner 25-07-2013

Raufoss

Postby Raufoss » 2013-07-28, 9:39

Hjelmseth om keeperduellen: – Jeg vinner den!

Keeperduellen mellom Tysklands Nadine Angerer og Norges Ingrid Hjelmseth kan bli helt avgjørende i dagens EM-finale.

Axystos

Postby Axystos » 2013-07-30, 20:04

Og Tysklands keeper var bedre.
Jeg har bare sett kanskje 20 minutt, men det så ikke ut som om Norge hadde en stor sjanse å vinne.

miae

Postby miae » 2013-07-30, 20:48

Ja, Nadine Angerer var kjempebra på søndag! De norske jentene hadde to storte sjansene, to straffespark (og ett av dem var veldig tvilsomt), men dere bommet begge. Så, gratulerer Tyskland!

Raufoss

Postby Raufoss » 2013-08-04, 21:48

miae wrote:De norske jentene hadde to storte sjansene, to straffespark (og ett av dem var veldig tvilsomt), men dere bommet begge.
Jeg er stolt av kvinnelandslaget for å vinne sølv, men skuffet om straffespark. :(

Jeg elsker denne overskriften:

Raufoss tok gull for første gang

Gratulerer Raufoss jenter 15/16!! :congrats:

Raufoss

Postby Raufoss » 2014-06-25, 20:37

Etter seire denne måneden over Portugal og Hellas, er det norske kvinnelandslaget én seier unna å kvalifisere seg til neste års VM i Canada. :congrats:

ÅTTENDE STRAKE FOR NORGE

SCORET: Isabell Herlovsen gjentok bedriften fra hjemmekampen mot Portugal og satte inn det ene av Norges to mål. | Foto: NTB Scanpix

Også tenkte jeg skulle nevne at det er en norsk-amerikansk fotball spiller som er på den amerikanske herrelandslaget, men spiller sin klubbfotball for Rosenborg i Trondheim. Hans navn er Mikkel "Mix" Diskerud og han han ble født i Oslo, men har en amerikansk mor. Jeg håper han vil få sjansen til å spille for USA i morgen i deres viktige VM-kamp mot Tyskland.

HEIA NORGE OG HEIA USA!! :woohoo:

Raufoss

LSK Kvinner fans are cheering again

Postby Raufoss » 2014-09-05, 2:03

Tre mål og en målgivende pasning for LSK Kvinner og landslagsspilleren Isabell Lehn Herlovsen i LSKs viktig NM cup-seier. :congrats:

De svært glade målscorerne Mimmi
Matilda Löfwenius (75 min) og Isabell
Lehn Herlovsen (28, 86 og 90 min). :y:

HERLOVSEN SENDTE LSK TIL SEMIFINALE

Isabell Lehn Herlovsen og Mimmi Matilda Löfwenius jubler for semifinaleplass i NM. :woohoo:

Return to “Norwegian (Norsk)”