Saim - Polski

User avatar
Saim
Posts:5740
Joined:2011-01-22, 5:44
Location:Brisbane
Country:DEGermany (Deutschland)
Saim - Polski

Postby Saim » 2013-10-06, 20:26

Cześć! Nazywam się Saim, i urodziłem się w Australii. Studiuję językoznawstwo z językami polskim i hebrajskim na uniwersytecie w Barcelonie. Na początku studiowałem arabski i hebrajski, bo mi interesowali semicki języki. Ale ostatecznie zrozumiałem że na fakultecie nie uczę się wiele arabskiego, również na moim fakultecie na zdjęciu arabskiego tylko uczą gramatykę a nie praktyczną wiedzę, w przeciwieństwie ze zdjęciami hebrajskiego i polskiego gdzie myślałem że się uczyłem więcej. Będę kontynuować z uczeniem języka arabskiego, ale na prywatnych lekcjach a nie na fakultecie.

A dlaczego polski? Więc, powiedziałem wam że pochodzę z Australii, ale to nie jest cała opowieść. Moja mama jest Serbką, a tata Pandżabec (innymi słowi, człowiek z Pandżabu, regionu Azji południowej). Dlatego utożsamiam się jako Słowianin, i chcę uczyć się o innych słowiańskich kulturach poza serbskochorwackiej. Ponadto, biłem na kursie serbskiego w Nowym Sadzie, a tam poznałem dużo Polaków który się uczyli język serbski. Biło mi miło że Polacy się uczyli "mój" język (lepsze mówię po angielsku, ale bardzo się utożsamiam się z kulturą rodziny swojej matki), a częściowo dlatego rozpocząłem się uczyć polski też. A potem w Barcelonie poznałem więcej Polaków, polski jest bardzo przydatnym językiem, wy Polacy jesteście wszędzie! :P