Multiturquoise - Polski

User avatar
Multiturquoise
Language Forum Moderator
Posts:4169
Joined:2011-10-10, 17:12
Multiturquoise - Polski

Postby Multiturquoise » 2013-06-14, 12:58

Cześć! Mam na imię Bora. Mam się dobrze. Jestem uczniem. Pochodzę z Turcji. Mam piętnaście lat. Dzisiaj szkoła się skończyła. Jestem bardzo szczęśliwy. Chcę się uczyć polskiego. Mam wielu przyjaciół i wiele przyjaciółki z Polski. Mój polski nie jest bardzo dobry. Jeśli znajdziesz błędy w moim tekście, proszę zauważ mnie. Kocham Cię tak bardzo! Dziękuję bardzo! ;)
Last edited by Multiturquoise on 2018-02-19, 21:19, edited 5 times in total.
native: (tr)
advanced: (en) (el)
intermediate: (fr) (ka)
focus: (de) (sl) (hr)

User avatar
silmeth
Posts:220
Joined:2010-04-26, 17:35
Real Name:Benedykt Jaworski
Gender:male
Location:Poznań
Country:PLPoland (Polska)

Re: boracasli - Polski

Postby silmeth » 2013-08-11, 13:42

boracasli wrote:Cześć! Mam na imię Bora. Mam się dobrze. Jestem uczniem. Pochodzę z Turcji. Mam piętnaście lat. Dzisiaj szkoła się skończyła. Jestem bardzo szczęśliwy. Chcę się uczyć polskiego. Mam wielu przyjaciół i wiele przyjaciółki przyjaciółek z Polski. Mój polski nie jest bardzo dobry. Jeśli znajdziesz błędy w moim tekście, proszę zauważ mnie daj mi znać. Kocham Cię tak bardzo! Dziękuję bardzo! ;)


Cześć, powodzenia w nauce polskiego ;-). Kilka uwag (zakładam, że po angielsku będzie je najlepiej wytłumaczyć):

Zauważyć means to notice something, to see something. If you want to tell notice me as in let me know, you need to say daj mi znać. To let sb knowdać komuś znać. You could also say zawiadom mnie but it sounds just too formal.

Zauważ mnie means actually notice my existence, notice that I’m here.