La pregunta del dia

Moderator:Iván

User avatar
Núria Harket
Posts:1600
Joined:2007-01-31, 15:04
Real Name:Núria Harket
Gender:female
Location:Catalunya, Tarragona
Country:ESSpain (España)
Contact:
La pregunta del dia

Postby Núria Harket » 2012-05-12, 13:37

Us proposo que cada dia algu faci una pregunta i els membres contestin, què us sembla? :D

Vinga, la primera, ben fàcil:

Què has esmorzat avui?

User avatar
loqu
Posts:11891
Joined:2007-08-15, 21:12
Real Name:Daniel
Gender:male
Location:Barcelona, Catalonia

Re: La pregunta del dia

Postby loqu » 2012-05-12, 14:10

Sempre em faig un embolic. L'esmorzar és el primer menjar del dia oi?

Aleshores, he menjat un tassó de flocs d'avena amb llet descremada. Normalment prenc llet semidescremada, però sóc a casa de la meva germana i ella només en té descremada.

I vosaltres, què heu esmorzat?
Нека људи уживају у стварима.
Let people enjoy things.

User avatar
Set
Posts:844
Joined:2010-08-25, 13:26
Real Name:Alex
Gender:male
Country:DEGermany (Deutschland)

Re: La pregunta del dia

Postby Set » 2012-05-12, 15:15

He esmorzat el que esmorzo totes les dies: porridge - però no tinc zorra idea com puc traduir-ho. També he begut un café. No és massa interessant....demá beurá també suc de naranja, però avui no en tingut res :P
Native:[flag=]en[/flag] Good:[flag=]de[/flag][flag=]ca[/flag] Focusing on:[flag=]fa[/flag][flag=]ku[/flag][flag=]ps[/flag] Interested in:[flag=]zza[/flag][flag=]tr[/flag][flag=]sw[/flag]

User avatar
Núria Harket
Posts:1600
Joined:2007-01-31, 15:04
Real Name:Núria Harket
Gender:female
Location:Catalunya, Tarragona
Country:ESSpain (España)
Contact:

Re: La pregunta del dia

Postby Núria Harket » 2012-05-13, 20:32

Ei nois, gràcies per participar!!!! Sou els primers :mrgreen:

loqu, quin esmorzar més saludable!!! Ah, o pateixis per la confusió, fins i tot els catalano-parlants no nascuts aquí o de pares castellanoparlants confonen "esmorzar" amb "almuerzo" (no sé ben bé per què :shock: ) que per nosaltres és "el dinar". "Avena" és correcte però es fa servir més "civada" quan parlem del cereal...

Set wrote:He esmorzat el que esmorzo totes les dies: porridge - però no tinc zorra idea com puc traduir-ho. També he begut un café. No és massa interessant....demá beurá també suc de naranja, però avui no en tingut res :P


Set, no sé com n'hi diríem al "porridge", potser "farinetes" que és un mot en desús :? Mira, ho acabo de consultar i sembla que sí és el mot correcte, ja que es fa servir especialment per les farinetes de civada :ohwell: Saps que no n'he menjat mai? I vaig viure a Gran Bretanya...

no tinc zorra idea ---> crec que això ho has manllevat de l'espanyol, en català no ho diem pas! fins i tot es espanyol has de vigilar quan fer-la servir, diguem que és "slang" :wink:

demá beurá també suc de naranja, però avui no en tingut res----> aquí t'he de comentar algunes coses:

demà beuré (=jo)
taronja (=naranja és espanyol)
avui no en tenia (=I didn't have any today)

Apa, poso la pregunta d'avui en un post nou :D

User avatar
Núria Harket
Posts:1600
Joined:2007-01-31, 15:04
Real Name:Núria Harket
Gender:female
Location:Catalunya, Tarragona
Country:ESSpain (España)
Contact:

Re: La pregunta del dia

Postby Núria Harket » 2012-05-13, 20:34

La pregunta d'avui és:

Què has fet aquest cap de setmana?

espero les vostres respostes! :D

Núria

User avatar
Set
Posts:844
Joined:2010-08-25, 13:26
Real Name:Alex
Gender:male
Country:DEGermany (Deutschland)

Re: La pregunta del dia

Postby Set » 2012-05-13, 22:55

Núria Harket wrote:Set, no sé com n'hi diríem al "porridge", potser "farinetes" que és un mot en desús :? Mira, ho acabo de consultar i sembla que sí és el mot correcte, ja que es fa servir especialment per les farinetes de civada :ohwell: Saps que no n'he menjat mai? I vaig viure a Gran Bretanya...

Vaig buscar per wikipedia i va dir farinetes, però no em va semblar el mateix. I com és posible que no l'has probat? És el esmorzar perfect per l'hivern i aquí en escocia és encara l'hivern :doggy:

Núria Harket wrote:no tinc zorra idea ---> crec que això ho has manllevat de l'espanyol, en català no ho diem pas! fins i tot es espanyol has de vigilar quan fer-la servir, diguem que és "slang" :wink:

Graciès per les correcions, i la cosa de 'zorra' vaig aprendre de la meva xicota, dons no és la meva culpa :whistle:


I aquest setmana he estudiat (puc dir 'vaig estudiar' també?) per el meu exámen demà, la literatura persa moderna...és menys interessant que sembla. Núria, tu què has fet aquest cap de setmana?
Native:[flag=]en[/flag] Good:[flag=]de[/flag][flag=]ca[/flag] Focusing on:[flag=]fa[/flag][flag=]ku[/flag][flag=]ps[/flag] Interested in:[flag=]zza[/flag][flag=]tr[/flag][flag=]sw[/flag]

User avatar
Núria Harket
Posts:1600
Joined:2007-01-31, 15:04
Real Name:Núria Harket
Gender:female
Location:Catalunya, Tarragona
Country:ESSpain (España)
Contact:

Re: La pregunta del dia

Postby Núria Harket » 2012-05-15, 17:54

Set, el meu cap de setmana va ser tan espantós que millor no us avorreixo.

La pregunta del dia és:

A quin país el català és l'idioma oficial?

Núria

User avatar
loqu
Posts:11891
Joined:2007-08-15, 21:12
Real Name:Daniel
Gender:male
Location:Barcelona, Catalonia

Re: La pregunta del dia

Postby loqu » 2012-05-15, 18:19

Com que vaig oblidar respondre a la pregunta anterior, la respondré ara.

Tampoc no és que hagi fet gaire. Divendres vaig anar a Cadis per passar el cap de setmana amb la meva germana. Dissabte vaig quedar esperant que un noi que vaig conèixer dues setmanes abans em truqués per invitar-me a anar a la platja, com havíem acordat per internet, però no em va trucar. A la tarda vam parlar i em va invitar a casa seva per jugar a cartes amb els seus amics. Hi vaig anar a la nit i ho vam passar molt bé, vam jugar a un joc de beguda (com dic "drinking game"?) i després a cartes, encara que jo no vaig poder beure perquè havia de conduir. Va ser molt divertit -van acabar tots borratxos menys jo, haha-, però me'n vaig haver d'anar a casa. I diumenge no vaig fer res, feia calor, però com que em vaig llevar molt tard i vam menjar molt tard, ja no era hora d'anar a la platja després.

El país on el català és oficial no el respondré jo, crec que faria trampa. :P
Нека људи уживају у стварима.
Let people enjoy things.

User avatar
Set
Posts:844
Joined:2010-08-25, 13:26
Real Name:Alex
Gender:male
Country:DEGermany (Deutschland)

Re: La pregunta del dia

Postby Set » 2012-05-15, 20:56

A Andorra! Però també a Catalunya, la communitat Valenciana, les Isles Baleares i a la ciutat d'Alghero.

Jo tinc una pregunta. Vosaltres aneu fer o heu fet avui alguna cosa per celebrar el 15M?
Native:[flag=]en[/flag] Good:[flag=]de[/flag][flag=]ca[/flag] Focusing on:[flag=]fa[/flag][flag=]ku[/flag][flag=]ps[/flag] Interested in:[flag=]zza[/flag][flag=]tr[/flag][flag=]sw[/flag]

User avatar
Núria Harket
Posts:1600
Joined:2007-01-31, 15:04
Real Name:Núria Harket
Gender:female
Location:Catalunya, Tarragona
Country:ESSpain (España)
Contact:

Re: La pregunta del dia

Postby Núria Harket » 2012-05-16, 20:13

Loqu, doncs vas passar un cap de setmana ben entretingut! :mrgreen: Noi, com que parlo més anglès que català tampoc sabria com dir "drinking game" :para:

Set has encertat amb Andorra, però la resta no són països (ja voldríem nosaltres!), de moment som "comunitats autònomes" i l'Alguer és una ciutat.

El que preguntes ho vaig posar ahir al fil (thread) "la persona de sota..." :D Jo sí que vaig participar en els actes de protesta, la meva parella i jo vam sortir a la manifestació que s'havia organitzat a la nostra ciutat a les 7 de la tarda. Va haver-hi un ambient molt maco, i jo qusi em vaig ofegar de tan bufar el meu xiulet, vaig fer força xivarri :mrgreen:

Set, t'agafo la teva pregunta com pregunta del dia:

Vau participar en algun dels actes convocats a nivell mundial el dia 12 de maig per protestar per la situació actual?

User avatar
linguoboy
Posts:25540
Joined:2009-08-25, 15:11
Real Name:Da
Location:Chicago
Country:USUnited States (United States)

Re: La pregunta del dia

Postby linguoboy » 2012-05-16, 20:23

Ignorava que hi havia un dia de protesta el 12 de maig, doncs és clar que aquell dia no vaig prendre part de cap acte.
"Richmond is a real scholar; Owen just learns languages because he can't bear not to know what other people are saying."--Margaret Lattimore on her two sons

User avatar
Núria Harket
Posts:1600
Joined:2007-01-31, 15:04
Real Name:Núria Harket
Gender:female
Location:Catalunya, Tarragona
Country:ESSpain (España)
Contact:

Re: La pregunta del dia

Postby Núria Harket » 2012-05-17, 20:03

linguoboy wrote:Ignorava que hi havia un dia de protesta el 12 de maig, doncs és clar que aquell dia no vaig prendre part de cap acte.


ei, linguoboy crec que al teu país també hi va haver sarau...

I la pregunta d'avui:

Creieu que quan morim hi ha una altra "vida" diferent?

User avatar
linguoboy
Posts:25540
Joined:2009-08-25, 15:11
Real Name:Da
Location:Chicago
Country:USUnited States (United States)

Re: La pregunta del dia

Postby linguoboy » 2012-05-17, 20:20

Núria Harket wrote:Creieu que quan morim hi ha una altra "vida" diferent?

En absolut. Pròxima pregunta!
"Richmond is a real scholar; Owen just learns languages because he can't bear not to know what other people are saying."--Margaret Lattimore on her two sons

User avatar
Set
Posts:844
Joined:2010-08-25, 13:26
Real Name:Alex
Gender:male
Country:DEGermany (Deutschland)

Re: La pregunta del dia

Postby Set » 2012-05-17, 20:36

linguoboy wrote:
Núria Harket wrote:Creieu que quan morim hi ha una altra "vida" diferent?

En absolut. Pròxima pregunta!


Paciència, cariño.

Espero que no hi hagi una altra "vida". Les continuacions (quasi) sempre són més dolentes!
Native:[flag=]en[/flag] Good:[flag=]de[/flag][flag=]ca[/flag] Focusing on:[flag=]fa[/flag][flag=]ku[/flag][flag=]ps[/flag] Interested in:[flag=]zza[/flag][flag=]tr[/flag][flag=]sw[/flag]

User avatar
Núria Harket
Posts:1600
Joined:2007-01-31, 15:04
Real Name:Núria Harket
Gender:female
Location:Catalunya, Tarragona
Country:ESSpain (España)
Contact:

Re: La pregunta del dia

Postby Núria Harket » 2012-05-18, 21:06

I pregunta del cap de setmana:

Quins són els vostres millor i pitjor record de l'escola?

Bon cap de setmana a tothom!

Núria

User avatar
Núria Harket
Posts:1600
Joined:2007-01-31, 15:04
Real Name:Núria Harket
Gender:female
Location:Catalunya, Tarragona
Country:ESSpain (España)
Contact:

Re: La pregunta del dia

Postby Núria Harket » 2012-05-20, 13:27

eeooooooooooooooooooo que no contesta ningú????????????? :ohwell:

User avatar
Set
Posts:844
Joined:2010-08-25, 13:26
Real Name:Alex
Gender:male
Country:DEGermany (Deutschland)

Re: La pregunta del dia

Postby Set » 2012-05-21, 16:33

Núria Harket wrote:eeooooooooooooooooooo que no contesta ningú????????????? :ohwell:

És probable que el record millor de l'escola per mi sigui quan vaig acabar i no havia de tornar-hi...

Encara que vam fer algunes excursions bones (per exemple a rusa, alemanya, espanya), no els considero com a records de l'escola...potser sí ho són.

Pitjor record....hmmmm no séééé. He enviat els meus records dolents de l'escola a pastar fang 8-)

A propòsit, a dimecres acabaré l'estudi universitari i espero que tingui molt més records bons a guardar :D
Native:[flag=]en[/flag] Good:[flag=]de[/flag][flag=]ca[/flag] Focusing on:[flag=]fa[/flag][flag=]ku[/flag][flag=]ps[/flag] Interested in:[flag=]zza[/flag][flag=]tr[/flag][flag=]sw[/flag]

User avatar
Núria Harket
Posts:1600
Joined:2007-01-31, 15:04
Real Name:Núria Harket
Gender:female
Location:Catalunya, Tarragona
Country:ESSpain (España)
Contact:

Re: La pregunta del dia

Postby Núria Harket » 2012-05-22, 19:30

Set wrote:
Núria Harket wrote:eeooooooooooooooooooo que no contesta ningú????????????? :ohwell:

És probable que el record millor de l'escola per mi sigui quan vaig acabar i no havia de tornar-hi...

Encara que vam fer algunes excursions bones (per exemple a rusa, alemanya, espanya), no els considero com a records de l'escola...potser sí ho són.

Pitjor record....hmmmm no séééé. He enviat els meus records dolents de l'escola a pastar fang 8-)

A propòsit, a dimecres acabaré l'estudi universitari i espero que tingui molt més records bons a guardar :D



Hooolaaaaaaaaaaa Set interessant que recordis les excursions, jo també les recordo amb afecte :wink: jo crec que sí que són records d'escola!!!!!!!!!

M'ha agradat això d' "enviar a pastar fang" jejejje :rotfl: Molt ben dit!

per exemple a rusa, alemanya, espanya --> tots els països s'escriuen en majúscoles, i és Rússia :roll:

A propòsit, a dimecres acabaré l'estudi universitari i espero que tingui molt més records bons a guardar ---> ei enhorabona!!!!!!!!! ja en deus tenir ganes! i què has estudiat?

acabaré l'estudi universitari --> els estudis universitaris o, simplement, la universitat

User avatar
Núria Harket
Posts:1600
Joined:2007-01-31, 15:04
Real Name:Núria Harket
Gender:female
Location:Catalunya, Tarragona
Country:ESSpain (España)
Contact:

Re: La pregunta del dia

Postby Núria Harket » 2012-05-22, 19:33

I la pregunta del dia:

Per què és famosa la ciutat de Tarragona?

User avatar
linguoboy
Posts:25540
Joined:2009-08-25, 15:11
Real Name:Da
Location:Chicago
Country:USUnited States (United States)

Re: La pregunta del dia

Postby linguoboy » 2012-05-22, 19:48

El dragonet?
"Richmond is a real scholar; Owen just learns languages because he can't bear not to know what other people are saying."--Margaret Lattimore on her two sons


Return to “Catalan/Valencian (Català/Valencià)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests