Discussion and practice group :)

Moderator:Iván

melski
Posts:1130
Joined:2012-02-17, 1:13
Location:Nantes
Country:FRFrance (France)
Re: Discussion and practice group :)

Postby melski » 2014-10-20, 14:21

Hola a tothom !
Molt gracies pels vostres comentaris i altres missatges de benvinguda !

Núria Harket wrote: (...)
Hola et mereixes una gran benvinguda! :mrgreen:
S'ha de ser molt valent per anar a una trobada de catalans quan fa tan poc que aprens la llengua, ben fet! El pas de parlar amb nadius és el més difícil i tu ja l'has fet, així que tens molt de guanyat. Crec que la teva actitud és l'adequada per fer grans progressos en l'aprenentatge de qualsevol llengua, en aquest cas, el català.
Com catalana em fa molt feliç que vulguis aprendre la meva llengua. De fet he de dir que ja et defenses MOLT bé.
Espero que participis molt al fòrum, pregunta, escriu, comparteix coses, tots estem aquí per aprendre (jo també!!! Molts membres saben més català que jo!) i ajudar-nos.
Fins aviat!

Molt gracies pels teves correccions i els teus encoratjaments ! L'altre dia vaig anar a un altra trobada de catalans. Aquesta vegada, vam criar una associació de catalans a Lyon. Evidentment, va ser molt difícil entendre tots els parlants, sobretot quan van parlar de res molt típics de Catalunya, com per exemple la festa de la castanyada. Però és això que m'agrada : ser immergint en un mar de paraules noves, accents i expressions d'una nova llengua. El fantàstic, en tot això, es que el català em sembla como un nou membre de la gran família de les llengües romàniques, molt similar al seus germans i germanes, però amb la seva personalitat i expressió, in modes que mai hauria imaginat i que dec descobrir :D

La setmana passada he llegit aquest article molt interessant sobre l'evolució i l'estandardització del català. He après molt res, perquè en el article és sempre fet referència als altres llengües (francès, italià, portuguès...) i em va ajudar molt a comprendre les passarel·les entres el català i aquestes llengües.

Molt bé, es tot por avui perquè he passat massa temps amb els diccionaris online i el corrector ortogràfic del meu navegador internet por intentar escriure sense errors.

Adéu !
................Native: French (fr) French
................Fluent: English (en) English , Italian (it) Italian
.........Intermediate: German (de) German, Brazilian Portuguese (pt-br) Portuguese
.........Conversational: Catalan (ca) Catalan, Spanish (es) Spanish
....................Learning: [flag=Wallisian (East Uvean / faka'uvea)]wls[/flag] Wallisian (topic here)

User avatar
Núria Harket
Posts:1600
Joined:2007-01-31, 15:04
Real Name:Núria Harket
Gender:female
Location:Catalunya, Tarragona
Country:ESSpain (España)
Contact:

Re: Discussion and practice group :)

Postby Núria Harket » 2014-10-20, 19:52

melski wrote:Hola a tothom !
Molt Moltes gràcies pels vostres comentaris i altres missatges de benvinguda !

Molt Moltes gràcies pels per les teves correccions i els teus encoratjaments ! L'altre dia vaig anar a un altra trobada de catalans. Aquesta vegada, vam criar crear??? una associació de catalans a Lyon. Evidentment, va ser molt difícil entendre tots els parlants, sobretot quan van parlar de res coses molt típics típiques de Catalunya, com per exemple la festa de la castanyada. Però és això el que m'agrada : ser immergint estar immergit en un mar de paraules noves, accents i expressions d'una nova llengua. El fantàstic, en tot això, es és que el català em sembla como un nou membre de la gran família de les llengües romàniques, molt similar al seus germans i germanes, però amb la seva personalitat i expressió, in modes de formes/maneres que mai hauria imaginat i que dec he de descobrir :D

La setmana passadahe llegit vaig llegir: aquest article molt interessant sobre l'evolució i l'estandardització del català. He après molt res, perquè en el article és sempre fet sempre es fa referència als altres llengües (francès, italià, portuguès...) i em va ajudar molt a comprendre les passarel·les semblances??? entres el català i aquestes llengües.


Molt bé, es és tot por avui perquè he passat massa temps amb els diccionaris online i el corrector ortogràfic del meu navegador internet por per intentar escriure sense errors.


Adéu !



Encantada de poder-te ajudar.

A veure si trobo temps per llegir l'article que has compartit amb nosaltres, gràcies per fer-ho.

melski
Posts:1130
Joined:2012-02-17, 1:13
Location:Nantes
Country:FRFrance (France)

Re: Discussion and practice group :)

Postby melski » 2014-10-22, 10:22

Moltes gràcies Núria Harket per les teves correccions !
................Native: French (fr) French
................Fluent: English (en) English , Italian (it) Italian
.........Intermediate: German (de) German, Brazilian Portuguese (pt-br) Portuguese
.........Conversational: Catalan (ca) Catalan, Spanish (es) Spanish
....................Learning: [flag=Wallisian (East Uvean / faka'uvea)]wls[/flag] Wallisian (topic here)

User avatar
loqu
Posts:11891
Joined:2007-08-15, 21:12
Real Name:Daniel
Gender:male
Location:Barcelona, Catalonia

Re: Discussion and practice group :)

Postby loqu » 2014-10-22, 10:29

Núria, per cert, que no sé si sabies que sempre havia pensat en el teu nick com si es llegira "Núria Arquet", com un arc xicotet, i fa poc m'adoní que et vas posar eixe nom pel cantant d'A-ha i presentador d'Eurovisió 1996... :P :lol:
Нека људи уживају у стварима.
Let people enjoy things.

User avatar
Osias
Posts:9754
Joined:2007-09-09, 17:38
Real Name:Osias Junior
Gender:male
Location:Vitória
Country:BRBrazil (Brasil)
Contact:

Re: Discussion and practice group :)

Postby Osias » 2014-10-22, 10:53

:shock:
2017 est l'année du (fr) et de l'(de) pour moi. Parle avec moi en eux, s'il te plait.

User avatar
Núria Harket
Posts:1600
Joined:2007-01-31, 15:04
Real Name:Núria Harket
Gender:female
Location:Catalunya, Tarragona
Country:ESSpain (España)
Contact:

Re: Discussion and practice group :)

Postby Núria Harket » 2014-10-25, 19:36

loqu, no m'extranya, ets molt jove :lol: No et creuràs que aquell any no sabia que en Morten presentaria el concurs i no el vaig veure :cry: des del 85 enamorada d'ell i em perdo això, només em pot passar a mi :?
I d' "Arquet" res, eh? escolta: http://ca.forvo.com/word/morten_harket/

osias si preguntes a conegudes de més de 30 anys et diran que el grup noruec a-ha era molt, molt popular al Brasil. De fet van assolir un rècord mundial en un concert a Maracanà

A-ha were very popular in South America, especially in Brazil, where the band sold out some of the largest stadiums in the world. At the Rock in Rio II festival in January 1991, A-ha shocked the international entertainment press by drawing an audience of 198,000 at Maracanã stadium for their top-billed evening concert—a Guinness World Record for paying audiences

http://en.wikipedia.org/wiki/A-ha

Ara els dos sabeu el per què del meu interès per la llengua noruega :D


Image

User avatar
loqu
Posts:11891
Joined:2007-08-15, 21:12
Real Name:Daniel
Gender:male
Location:Barcelona, Catalonia

Re: Discussion and practice group :)

Postby loqu » 2014-10-25, 21:49

Doncs eixe va ser el primer any que vaig gravar Eurovisió en vídeo, així que em vaig aprendre el festival des del començament fins a la fi, de tantes vegades que el vaig veure :lol: de fet en acabar els crèdits d'apertura, Morten va cantar 'Heaven is not for saints'.

Mira, he trobat que el festival està penjat sencer a Youtube, ací el tens (almenys veus l'actuació del teu noruec favorit).

I tot i ser 'tan jove', conec A-ha i Take on me :P (tinc quatre germanes majors, gràcies a elles conec tots els èxits dels huitanta!).
Нека људи уживају у стварима.
Let people enjoy things.

User avatar
Osias
Posts:9754
Joined:2007-09-09, 17:38
Real Name:Osias Junior
Gender:male
Location:Vitória
Country:BRBrazil (Brasil)
Contact:

Re: Discussion and practice group :)

Postby Osias » 2014-10-26, 3:13

Jo tinc més de 30! :shock: :(

Em acordo quan el vídeo de "Take on Me" es repetia a la tele moltes vegades per dia. Es una de las cançons del meu top 10.
2017 est l'année du (fr) et de l'(de) pour moi. Parle avec moi en eux, s'il te plait.

User avatar
Núria Harket
Posts:1600
Joined:2007-01-31, 15:04
Real Name:Núria Harket
Gender:female
Location:Catalunya, Tarragona
Country:ESSpain (España)
Contact:

Re: Discussion and practice group :)

Postby Núria Harket » 2014-10-28, 21:17

loqu wrote:Doncs eixe va ser el primer any que vaig gravar Eurovisió en vídeo, així que em vaig aprendre el festival des del començament fins a la fi, de tantes vegades que el vaig veure :lol: de fet en acabar els crèdits d'apertura, Morten va cantar 'Heaven is not for saints'.

Mira, he trobat que el festival està penjat sencer a Youtube, ací el tens (almenys veus l'actuació del teu noruec favorit).

I tot i ser 'tan jove', conec A-ha i Take on me :P (tinc quatre germanes majors, gràcies a elles conec tots els èxits dels huitanta!).



OOOOOOOOOOOOOOOOHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH se m'han sortit 3 òvuls!!!!!!! Es veure el Morten i apa, la maquinària reproductiva en marxa! :oops: De la cançó quasi no me'n recordava, l'hauré de rescatar de... la cinta de caset!!!!!!!!!!! (a casa dels meus pares :shock: )
Del noruec he entès algunes frases, això és per veure-ho amb calma :P , gràcies estimat loqu

User avatar
Núria Harket
Posts:1600
Joined:2007-01-31, 15:04
Real Name:Núria Harket
Gender:female
Location:Catalunya, Tarragona
Country:ESSpain (España)
Contact:

Re: Discussion and practice group :)

Postby Núria Harket » 2014-10-28, 21:22

osias wrote:Jo tinc més de 30! :shock: :(

Em acordo quan el vídeo de "Take on Me" es repetia a la tele moltes vegades per dia. Es una de las cançons del meu top 10.


Més de 30! Una criatura ("criança" dieu?). M'encanta que t'agradi "Take On Me". A Brasil hi ha molts grups de fans d'A-ha. A tots els concerts era normal veure alguna bandera del Brasil :mrgreen:

Et deixo un vídeo més recent (versió d'un tema del també noruec Espen Lind)

[youtube]http://youtu.be/VVDv7uA3YYU[/youtube]

User avatar
Osias
Posts:9754
Joined:2007-09-09, 17:38
Real Name:Osias Junior
Gender:male
Location:Vitória
Country:BRBrazil (Brasil)
Contact:

Re: Discussion and practice group :)

Postby Osias » 2014-10-28, 22:01

This video is not available.
2017 est l'année du (fr) et de l'(de) pour moi. Parle avec moi en eux, s'il te plait.

User avatar
Núria Harket
Posts:1600
Joined:2007-01-31, 15:04
Real Name:Núria Harket
Gender:female
Location:Catalunya, Tarragona
Country:ESSpain (España)
Contact:

Re: Discussion and practice group :)

Postby Núria Harket » 2014-10-29, 19:13

oh, ho sento :?

a veure ara:

Versió Morten Harket https://www.youtube.com/watch?v=eSssA1xkX1U

Versió original d'Espen Lind https://www.youtube.com/watch?v=YA5drU1piVE

User avatar
Núria Harket
Posts:1600
Joined:2007-01-31, 15:04
Real Name:Núria Harket
Gender:female
Location:Catalunya, Tarragona
Country:ESSpain (España)
Contact:

Re: Discussion and practice group :)

Postby Núria Harket » 2014-11-11, 8:40

El govern central es veu que és ple de filòlegs. Decideixen que a La Franja no es parla català sino LAPAO, i que a les balears es parla de tot menys català...

Publicat al BOE

https://twitter.com/IndEnCastellano/status/532085229708906497/photo/1

:shock: :shock: :shock:

La varietat "payès" pot ser interessant, tenint en compte que les Illes Balears van ser poblades per gent del Camp de Tarragona després de la conquesta de Jaume I

User avatar
loqu
Posts:11891
Joined:2007-08-15, 21:12
Real Name:Daniel
Gender:male
Location:Barcelona, Catalonia

Re: Discussion and practice group :)

Postby loqu » 2014-11-11, 13:44

Acabe de respondre a la piulada, qui ha escrit això és la Fundación Nacional Círculo Balear, que amb eixe nom ja sona gonella, ja... l'Estat s'ha limitat a citar els seus estatuts en el BOE.
Нека људи уживају у стварима.
Let people enjoy things.

melski
Posts:1130
Joined:2012-02-17, 1:13
Location:Nantes
Country:FRFrance (France)

Re: Discussion and practice group :)

Postby melski » 2014-11-12, 17:55

Ho vaig fer ! Vaig enviar la meva primera candidatura completament en català ! :D
Es per Linguapax, una NGO catalana que treballat per promoure la diversitat lingüística i defendre les llengües minoritàries.

Em va ajudar un meu amic de Andorra amb la traducció i la correcció, però que progresso des de quan vaig començar aprendre el català fa dos mesos :)

Ara espero la resposta, però podria ser que des de febrer estaré a Barcelona para la meva practica :)
................Native: French (fr) French
................Fluent: English (en) English , Italian (it) Italian
.........Intermediate: German (de) German, Brazilian Portuguese (pt-br) Portuguese
.........Conversational: Catalan (ca) Catalan, Spanish (es) Spanish
....................Learning: [flag=Wallisian (East Uvean / faka'uvea)]wls[/flag] Wallisian (topic here)

User avatar
Saim
Posts:5740
Joined:2011-01-22, 5:44
Location:Brisbane
Country:DEGermany (Deutschland)

Re: Discussion and practice group :)

Postby Saim » 2014-11-13, 6:22

Bona sort melski! ! :D

User avatar
Núria Harket
Posts:1600
Joined:2007-01-31, 15:04
Real Name:Núria Harket
Gender:female
Location:Catalunya, Tarragona
Country:ESSpain (España)
Contact:

Re: Discussion and practice group :)

Postby Núria Harket » 2014-11-15, 20:16

Molt bé melski!!!

Ja ens avisaràs quan rebis la resposta, molta sort. :D

melski
Posts:1130
Joined:2012-02-17, 1:13
Location:Nantes
Country:FRFrance (France)

Re: Discussion and practice group :)

Postby melski » 2014-12-25, 18:44

Bon nadal a tothom !!! :D
................Native: French (fr) French
................Fluent: English (en) English , Italian (it) Italian
.........Intermediate: German (de) German, Brazilian Portuguese (pt-br) Portuguese
.........Conversational: Catalan (ca) Catalan, Spanish (es) Spanish
....................Learning: [flag=Wallisian (East Uvean / faka'uvea)]wls[/flag] Wallisian (topic here)

User avatar
Osias
Posts:9754
Joined:2007-09-09, 17:38
Real Name:Osias Junior
Gender:male
Location:Vitória
Country:BRBrazil (Brasil)
Contact:

Re: Discussion and practice group :)

Postby Osias » 2014-12-25, 19:17

:yep:
2017 est l'année du (fr) et de l'(de) pour moi. Parle avec moi en eux, s'il te plait.

User avatar
Núria Harket
Posts:1600
Joined:2007-01-31, 15:04
Real Name:Núria Harket
Gender:female
Location:Catalunya, Tarragona
Country:ESSpain (España)
Contact:

Re: Discussion and practice group :)

Postby Núria Harket » 2014-12-26, 20:16

melski wrote:Bon nadal a tothom !!! :D


Gràcies, igualment :P


Return to “Catalan/Valencian (Català/Valencià)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests