Moderator:kevin
1 & 2. Change to the imperfect tense
Un ti am eus e kêr. > Un ti am boa e kêr.
N'en deus ket ma zad kalz arc'hant. > N'en doa ket ma zad kalz arc'hant.
N'o do netra da ober. > N'o doa netra da obar.
Petra ac'h eus da zeskiñ c'hoazh? > Petra az poa da zeskiñ c'haozh
Pelec'h he deus ma mamm prenet he sae? > Pelec'h he doa ma mamm prenet he sae?
Ne gavont ket mat kafe. > Ne gavec'h ket mat kafe.
Pegement e koustint? > Pegement e koustont?
Bemdez e teskomp ur gentel nevez. > Bemdez e teskemp ur gentel nevez.
Ne choman morse da lenn goude koan. > Ne chomen morse da lenn goude koan.
Daou vi a dorri d'ober un alumenn vihan. > Daou vi a dorres d'ober un alumenn vihan.
Ne veajor morse a-welc'h. > Ne veajed morse a-welc'h.
3. Place subject at beginning of the sentence
An traoù-man ne goust ket ker.
An daou vreur ne gompreno netra.
Ma zud ne fulore morse.
Ar c'hadorioù-mañ ne dorro ket.
Ar vugale-mañ ne zebre netra.
4 & 5. Use the possessive that agrees with the verb
Gwelet em eus ma zad dec'h.
Torret o deus o zroer-pladennoù.
N'he deus ket debret he c'hoan c'hoazh.
Klevet em eus ma faotr bihan o tont.
Salouet en deus e dad.
N'he eus ket komprenet he zad.
N'en doa ket evet mat e vanne.
N'he doa ket gwelet he breur o tont.
Bez e oant o tebriñ ho tamm bara 'mann.
6. Write in the plural
Ar mammoù a gont istorioù brav.
Ar gwechoù all c'hoazh e oa deut diwezhat d'ar gêr.
Pelec'h emañ ar bagoù?
An traoù-mañ a zo din.
Bez' e oant o c'hortoz war ar plazennoù.
Ar micherioù-mañ n'eo ket plijus.
Izel eo ar kadorioù-mañ.
Torret e oa an taolioù.
N'eo ket hir ar kentelioù-mañ.
Ar kêrioù bihan-mañ a zo sioul.
Kentel 12:
1. Place the verb at the beginning
Ar vugale a c'hoarzh. > C'hoarzhin a ra ar vugale.
An dud-mañ a gompren brezhoneg. > Kompren brezhoneg a ra an dud-mañ.
Ar besketiurien a bren bilhedoù lotiri. > Prenañ bilhedoù lotiri a ra ar besketiurien.
Int a zesk brezhoneg. > Deskiñ brezhoneg a reont.
Me a selaou sonerezh. > Selaou sonerezh a ran.
Warc'hoazh a prenimp ul levr nevez. > Prenañ ul levr nevez a raimp warc'hoazh.
Ur sae nevez a brenin. > Prenañ ur sae nevez a rin.
Bemdez e tebrer boued. > Debriñ boued a reer bemdez,
C'hwi a glev sonerezh kaer. > Klevour sonerezh kaer a reoc'h.
Te a wel do vamm o tont. > Gwelout do vamm a rez o tont.
2. Begin the sentence with the direct object
Klevout a ran brezhoneg bemdez. > Brezhoneg a glevan bembez
Gwelout a reomp ur vag o tont. > Ur vag a welomp o tont.
Prenañ a reer levrioù nevez. > Levrioù nevez a brener.
Evañ a rit ur banne c'hoazh. > Ur banne a evit c'hoazh.
Debriñ a rez un tamm bara. > Un tamm bara a zebrez.
3. Write affirmative sentences beginning with the verb
Ne weler ket ar mor. > Gwelout a reer ar mor.
Ne gouskin ket mat en noz-mañ. > Kousket a rin mat en noz-mañ.
Ne choman ket da c'hortoz. > Chom a ran da c'hortoz.
Ne brenomp ket levrioù bemdez. > Prenañ a reomp levrioù bemdez.
Ne c'hortoz ket e vamm da zont. > Gortoz a ra e vamm da zont.
4 & 5. Answer questions, first set w/ negative using ober, second set w/ affirmative with pronoun.
Deskiñ a rit saozneg? Nann, ne ran ket.
Gwelout a reomp ar mor? Nann, ne reomp ket.
Studiañ a reer brezhoneg er skol-se? Nann, ne reer ket.
Evañ a ra ur banne laezh? Nann, ne ra ket.
Selaou a reont sonerezh? Nann, ne reont ket.
Piv a bren u sae nevez? Hi a bren.
Piv a zebr un tamm bara? Eñ a zebr.
Piv a zesk brezhoneg? Ni a zesk.
Piv a ev banneoù? Int a ev.
Piv a chom er gêr hiziv? Chwi a chom.
6. Write in the plural
Ar vicherourien kozh ne labour ket.
Garmiñ a ra ar vugale vihan.
Selaou a ra ar merc'hed he mamm.
Ne glev ar besketourien kozh netra.
Ar micherourezed a zeu diwezhat d'ar gêr.
Klevout a ran an dud o tont.
Ar cgenwerzhourien-mañ n'eo ket paour.
Ar baotred-se ne goll ket e amzer.
Ar mammoù a gav brav ar vugale.
Warc'hoazh ne chomo ket ar vartoloded mat er gêr.
Zviezda wrote:Ar mammoù a gav brav ar vugale.
a word must be missing here because your sentence means "the mothers sing well the children"
Zviezda wrote:Be careful, when the subject is before the verb in the negative form, you have to use the personal ending:
An traoù-man ne goustont ket ker.
An daou vreur ne gomprenint netra.
Ma zud ne fulorent morse.
Ar c'hadorioù-mañ ne dorrint ket.
Ar vugale-mañ ne zebrent netra.
while in the affirmative (or do you say positive?) form you don't use the endings:
An traoù-mañ a goust ker.
An daou vreur a gompreno un dra bennak...
Zviezda wrote:Btw, I know it's just an exercise, but I think almost nobody uses the -ed ending (impersonal imperfect) nowadays. Instead, you use the passive form: Ne veze beajet morse a-walc'h.
Zviezda wrote:Ar kêrioù bihan-mañ a zo sioul.
ar c'hêrioù
Zviezda wrote:right, but you have to know that most of the time, people say "Ma zad n'en deus/doa ket kalz arc'hant", ie. with the subject first.
Zviezda wrote:It is right but if you don't want to emphasize the object, you'd say "Kompren a ra an dud-mañ brezhoneg".
Same thing with the following sentences.
Zviezda wrote:Te a wel do vamm o tont. > Gwelout do vamm a rez o tont.
In this case it's wrong, you can't put "da vamm" after the infinitive at all, have to say
Gwelout a rez da vamm o tont.
And it's "da vamm"
klevout (or much more common, klevet)
Zviezda wrote:Ar c'hezeg-koad a ra o zammig sonerezh. Chom a reont a-sav. C'hoant o deus ar vugale da vont holl warno. Trouz a zo. Kann a zo. Mont a ra ar c'hezeg-koad en-dro adarre.
The merry-go-round does their little piece of music. They are stopping. The children want to get up on them all.
The children all want to get up on them.
Petra 'maout oc'h ober bremañ, Mona?
What do you want to do now, Mona?
Should be : what are you doing now, Mona ?
Petra 'maon oc'h ober? Gwelout a rez mat : o prenañ limigoù emaon.
What do I want to do? You see (here) well : I want to buy sweets.
What am I doing ?.......... I am buying sweets.
O prenañ limigoù! Met ur pakad am eus amañ ganin evidout! ... Setu! ... Ur wastell ac'h eus c'hoant da gaout ivez.
To buy sweets! But I have here a package for you! .. Look! ... You wanted to have a cake also.
Buying sweets !
A, a, a! Met n'eo netra. Emeur o reiñ boued d'al loened er sirk. Laouen int. Cholori a reont, vel an dud.
Oh, oh, oh! But it is nothing. Someone is giving food to the circus animals. They are happy. They make a hubbub, the people see.
They make a hubbub, like the people. (evel = like)
Goude koan? Ha da gentañ eo ret mont d'ar gêr, n'eo ket gwir?
After dinner? And it is necessary to first go home, is it not true?
After dinner ? And first it is necessary to go home...
OK. But why is it ar vugale da hont holl warno and not ar vugale holl da vont warno? That's what confused me.
So, o + the infinitive is always the progressive form when paired with emaon, emaout, etc?
Zviezda wrote:OK. But why is it ar vugale da hont holl warno and not ar vugale holl da vont warno? That's what confused me.
"ar vugale holl" sounds strange. (anyway, very few native speakers use "holl", they say "tout" instead, "holl" is a less-common word that is used by purists instead of "tout" that everybody uses)
Are the conjugated imperfect forms of kaout-- ' m boa, 'c'h poa, en doa, etc. --pronounced like oa?
In spoken Breton, with words like evit, evel, ebet and the like, is it typical for that initial e completely dropped?
And does this happen with words starting with other vowels or just words starting with e?
Users browsing this forum: No registered users and 9 guests